یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10628 17:30 1402/09/25
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

پروژه نرمه گندله آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

پروژه نرمه گندله آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از ارزش افزوده بالای پروژه نرمه گندله خبر داد و گفت: تست‌های آزمایشی این پروژه انجام شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش جهان اقتصاد و به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲، مجتبی حمیدیان در بازدید از پروژه نرمه گندله، اظهار داشت: این پروژه که بخشی از سایت کارخانه گندله‌سازی محسوب می‌شود، یکی از ۴۰ پروژه‌ای به شمار می‌آید که در مسیر توسعه شرکت تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مسائل کارخانه گندله‌سازی، تولید محصول جانبی به نام نرمه گندله بود، افزود: نرمه گندله نسبت به گندله ارزش افزوده پایین‌تری دارد. بنابراین با بررسی‌های انجام شده پروژه‌ای تعریف شد که نرمه گندله طی مراحلی خرد شود و به عنوان بار ورودی برای کارخانه مورد استفاده قرار گیرد.

 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران یکی از مزیت های اجرای این پروژه را کاهش هزینه‌ها دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات مورد نیاز این پروژه به طور کامل در شرکت موجود بود، ما توانستیم با بهره‌گیری از توان مهندسان خود و صرف کمترین هزینه این پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 

حمیدیان تصریح کرد: در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، سالیانه حدود ۴۰۰ هزار تن نرمه گندله تولید می‌شود که پیش از اجرای این پروژه با قیمت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد؛ این در حالی است که با اجرای این پروژه، به ارزش افزوده بالای چهار میلیون تومان می‌رسد و به عبارتی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در سال ایجاد خواهد کرد.

 

وی ضمن تقدیر از بخش‌های مختلف فنی و تولیدی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه‌های مشابه که در عین سادگی ارزش افزوده بالایی دارند، میزان بهره‌وری در شرکت افزایش یابد و به اهداف عالی خود دست پیدا کنیم.

برچسب: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ، گندله‌سازی ، پروژه نرمه گندله



https://jahaneghtesad.com/direct/10628


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |