جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2098 13:56 1402/02/13

پدرخوانده هوش مصنوعی، از سمت خود در گوگل استعفا داد

دسته‌بندی: اخبار ویژه ، فناوری

پدرخوانده هوش مصنوعی، از سمت خود در گوگل استعفا داد

دسته‌بندی: اخبار ویژه ، فناوری

یک پیشگام هوش مصنوعی با نام مستعار "پدرخوانده هوش مصنوعی" از سمت خود در شرکت فناوری بزرگ گوگل استعفا داد تا بتواند با صراحت بیشتری در مورد خطرات احتمالی این فناوری صحبت کند.

پدرخوانده هوش مصنوعی برای مبارزه با هوش مصنوعی از سمت خود استفعا داد!

قبل از استعفا، دکتر جفری هینتون بیش از یک دهه در گوگل روی الگوریتم‌های یادگیری ماشین کار می‌کرد. گفته می شود که او به دلیل کار طولانی مدتش روی هوش مصنوعی، نام مستعار "پدرخوانده هوش مصنوعی" را به دست آورده است.

با این حال، هینتون در یک توییت در تاریخ ۱ مه توضیح داد که او سمت خود را در گوگل ترک کرد تا بتواند در مورد خطرات هوش مصنوعی بیشتر صحبت کند.

در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز، اصلی ترین نگرانی او در مورد هوش مصنوعی استفاده از آن در پر کردن اینترنت با عکس‌ها، فیلم‌ها و متن‌های جعلی بود، تا جایی که بسیاری دیگر نمی‌توانند حقیقت را بدانند.

نگرانی‌های دیگر هینتون مربوط به تصاحب مشاغل توسط فناوری هوش مصنوعی بود. او معتقد است که در آینده هوش مصنوعی به دلیل یادگیری رفتارهای غیرمنتظره از حجم عظیمی از داده‌هایی که تجزیه و تحلیل می‌کند، می‌تواند تهدیدی برای بشریت باشد.

او همچنین نسبت به ادامه مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی که به دنبال توسعه بیشتر این فناوری برای استفاده در سیستم‌های تسلیحات خودکار مرگبار (LAWS) است، ابراز نگرانی کرد.

هینتون همچنین تا حدودی از زندگی خود ابراز تاسف کرد: من خودم را با این بهانه عادی دلداری می‌دهم که اگر من این کار را نمی‌کردم، شخص دیگری انجام می‌داد.

در ماه‌های اخیر، قانون‌گذاران و مدیران صنعت فناوری نیز نسبت به توسعه هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند.

 در ماه مارس، بیش از ۲هزار ۶۰۰ مدیر فناوری و محقق در ماه مارس نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار توقف موقت توسعه هوش مصنوعی با استناد به خطرات عمیق برای جامعه و بشریت شدند.

گروهی متشکل از ۱۲ قانونگذار اتحادیه اروپا نامه مشابهی را در ماه آوریل امضا کردند و پیش نویس لایحه اخیر اتحادیه اروپا ابزارهای هوش مصنوعی را بر اساس سطح خطر طبقه‌بندی می‌کند.

 بریتانیا همچنین ۱۲۵ میلیون دلار برای حمایت از یک کارگروه برای توسعه هوش مصنوعی ایمن اختصاص می‌دهد.

هوش مصنوعی در کمپین‌های اخبار جعلی و شوخی استفاده می‌شود

طبق گزارش‌ها، ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر برای اطلاعات نادرست استفاده می‌شوند، با نمونه‌های اخیر رسانه‌هایی که فریب خورده‌اند تا اخبار جعلی منتشر کنند، در حالی که یک رسانه آلمانی حتی از هوش مصنوعی برای ساختن مصاحبه استفاده کرده است.

در اول ماه مه، بایننس ادعا کرد که قربانی یک کمپین افشاگری ناشی از چت جی پی تی (ChatGPT) بوده است و شواهدی را رو کرده مبنی بر اینکه هوش مصنوعی چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس را عضو یک سازمان جوانان حزب کمونیست چین معرفی کرده است.

این ربات به یک مقاله فوربس و صفحه لینکدین پیوند داده شده است که ادعا می‌کند اطلاعات را از آن منبع گرفته است، با این حال، به نظر می‌رسد که مقاله وجود ندارد و نمایه لینکدین متعلق به ژائو نیست.

هفته گذشته، گروهی از افراد به وسیله هوش مصنوعی، چندین رسانه در سراسر جهان از جمله دیلی میل و ایندیپندنت را فریب دادند.

دیلی میل داستانی درباره یک بازیگر کانادایی به نام سنت فون کولوچی منتشر کرد و بعداً آن را حذف کرد که گفته می شد پس از یک عمل جراحی پلاستیک درگذشته است.

این خبر از یک بیانیه مطبوعاتی در رابطه با مرگ این بازیگر منتشر شد که توسط نهادی که خود را به عنوان یک شرکت روابط عمومی معرفی کرده بود و از تصاویری که به نظر می‌رسید توسط هوش مصنوعی تولید شده بود استفاده کرد.

در ماه آوریل، نشریه آلمانی Die Aktuelle مصاحبه‌ای را منتشر کرد که در آن از چت جی پی تی (ChatGPT) برای ترکیب گفتگو با مایکل شوماخر راننده سابق فرمول یک، که در سال ۲۰۱۳ در یک تصادف اسکی دچار آسیب مغزی جدی شد، استفاده کرد. گزارش شده است که خانواده شوماخر در مورد این مقاله اقدام قانونی خواهند کرد.

پدرخوانده هوش مصنوعی برای مبارزه با هوش مصنوعی از سمت خود استفعا داد!

پدرخوانده هوش مصنوعی برای مبارزه با هوش مصنوعی از سمت خود استفعا داد!

 

منبع: خبرآنلاین

 

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، هوش مصنوعی ، اتحادیه اروپا ، گوگل ، اخبار روز ، جفری هینتون ، دیلی میل ، ایندیپندنت



https://jahaneghtesad.com/direct/2098


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |