یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 17602 11:45 1403/04/23

مراقب سوء استفاده کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید

دسته‌بندی: استان‌ها

مراقب سوء استفاده کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید

دسته‌بندی: استان‌ها

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از افراد فعال در فضای مجازی هستند بنابراین می طلبد تا کاربران این فضا با افزایش دانش سایبری و سواد رسانه ای خود فریب این مجرمان را نخورده و در دام این افراد گرفتار نشوند.

سرهنگ"سید مصطفی مرتضوی"در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) گفت: در روز‌هاي اخير با فرارسیدن ايام محرم، افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از احساسات معنوي مردم عزا‌دار، با ايجاد صفحاتي در فضاي مجازي با عنوان‌هاي فريبنده پرداخت نذورات، تورهاي زيارتي و... در غالب نهاد‌هاي مرتبط رسمي و قرار دادن شماره حساب‌هاي خاص، سعي در کلاهبرداري از کاربران دارند.

 

وی با اشاره به اينکه شهروندان به هيچ عنوان جهت پرداخت نذورات و سفرهای زیارتی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و اين امورات را از طريق راه‌هاي شناخته شده و معتبر انجام دهند، افزود: افراد سودجو با طراحي سايت‌هاي جعلي کاربران را به صفحات فيشينگ هدايت کرده و به بهانه پرداخت نذورات، تورهاي سياحتي وزيارتي لحظه آخری اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکي و خالي کردن حساب بانکي آنان می کنند.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان تأکید کرد از کليک کردن بر روي پيامک‌ها و تبليغاتي که حاوي لينک بوده پرهيز کنند و نذورات خود را به شماره حساب هيئت‌هاي مذهبي و موسسات خيريه معتبر و شناخته شده واريز کرده و از پرداخت نذورات در سايت‌هاي نامعتبر و حساب‌هاي شخصي افراد در فضاي مجازي خودداري کنند.

 

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از همه هموطنان و کاربران فضای مجازی می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره تلفن 096380 و يا سايت پليس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

برچسب: اصفهان ، کلاهبرداران سايبري در ايام محرم ، کلاهبرداران سايبري



https://jahaneghtesad.com/direct/17602


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |