پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1795 20:19 1402/01/30

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با رییس دانشگاه شهید چمران اهواز دیدار کرد

دسته‌بندی: آموزش ، صنایع مادر ، فناوری

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با رییس دانشگاه شهید چمران اهواز دیدار کرد

دسته‌بندی: آموزش ، صنایع مادر ، فناوری

در نشستی با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و دکتر علی‌محمد آخوندعلی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز پیرامون مسائل مرتبط با ایجاد پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان؛ امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در این نشست که سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در دفتر رییس این دانشگاه شهید چمران برگزار شد، گفت: ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز می‌تواند حلقه‌ی گمشده میان دولت، دانشگاه و صنعت در استان خوزستان باشد و اقدام با ارزشی است؛ اگر در ابتدای هر کاری فرآیندها و ساختارها متناسب با اهداف تعریف شده ترسیم نشود رسیدن به استراتژی کاری سخت و مشکل خواهد بود.

وی افزود: در حوزه ی صنعت به ویژه صنعت فولاد به دلیل گذشت چهار دهه به لحاظ تکنولوژی و فناوری در حوزه‌ها دچار مرگ تکنولوژی شده‌ایم و اگر کارهای نوآورانه و خلاقیت فردی نبود این ضعف‌ها بیشتر نمایان می‌شد؛ بسیاری از ضعف‌های تکنولوژی با وجود متخصصان این حوزه پوشش داده می‌شود و اگر دانشگاه مشکلات صنایع را به صورت مسئله محور بررسی کند بی شک در حل مشکلات موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم با دسته‌بندی مشکلات از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم؛ درحال حاضر با پدیده‌ای به نام هوش مصنوعی مواجه هستیم و این مسئله نشان می‌دهد این تکنولوژی موجب تغییرات بسیاری در حوزه‌های مختلف می‌شود.

ابراهیمی گفت: در شرکت فولاد خوزستان کارگروهی تشکیل شده است که بتوانیم از تکنولوژی‌های نوین بهره‌مند شویم و رشد این تکنولوژی نشان می‌دهد بسیاری از کسب و کارها در حال تغییر مسیر خود هستند و می‌توانند در حوزه‌ی صنعت جهش ایجاد کند.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت زندگی افراد در استان خوزستان و شهر اهواز از اهمیت بسیاری برخوردار است و همیشه این مسئله طرح می‌شود که با وجود صنایع کلان در این استان مردم از منافع آن بی‌بهره هستند؛ از این رو از دانشگاهیان می‌خواهیم که تدوین گر طرح‌ها و ایده‌ها برای این صنعت با هدف ارتقای زندگی شهروندان باشند.

در ابتدای این جلسه آخوندعلی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ایجاد پردیس‌های علم و فناوری یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که مصوبه‌ی تشکیل این پردیس پیش از این در هیات امنای دانشگاه طرح و تصویب شده است.

وی یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه شهید چمران اهواز را تبدیل علم و فناوری به دانش دانست و افزود: تلاش کرده‌ایم این مهم در کنار حفظ و تقویت پایه‌های آموزشی محقق شود و این سیاست در راستای تبدیل دانشگاه‌های نسل دو به نسل سوم است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تشکیل کارگروه شورای پردیس علم و فناوری این دانشگاه با حضور مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای ایجاد این پردیس شرایط لازم از نظر ساختاری و آیین‌نامه‌ها در دانشگاه فراهم بود و با توجه به اولویت‌ها و برنامه‌های ارائه شده به وزارت علوم و علیرغم مشکلات حاد دانشگاه از نظر اعتبارات و... نسبت به ایجاد پردیس اقدامات لازم انجام شد.

آخوندعلی افزود: در این راستا  دانشگاه شهید چمران اهواز با حمایت‌های وزیر علوم و همچنین معاون فناوری وزارتخانه موفق شد موافقت اصولی شش ماه‌ی شورای گسترش را با ایجاد پردیس علم و فناوری این دانشگاه دریافت کند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان امیدواریم این پردیس بتواند حلقه‌ی وصلی میان حوزه‌ی  آموزش عالی استان و جامعه بالاخص حوزه‌ی صنعت باشد.

برچسب: جهان اقتصاد ، اخبار روز ، فولاد خوزستان ، امین ابراهیمی ، دانشگاه شهید چمران ، علم و فناوری ، کار گروهی ، آخوندعلی



https://jahaneghtesad.com/direct/1795


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |