جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 653 01:21 1401/12/03

لوازم خانگی و مواد شوینده مجوز افزایش قیمت ندارند

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، بازارچه

لوازم خانگی و مواد شوینده مجوز افزایش قیمت ندارند

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، بازارچه

رییس سازمان حمایت گفت: مجوزی برای افزایش قیمت مواد شوینده و لوازم خانگی صادر نشده است و واحدهایی که خودسرانه افزایش قیمت داده اند به آنها تذکر داده شده و ملزم به برگرداندن قیمت ها شده اند.

حسین فرهیدزاده امروز در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی نوروز و ماه رمضان در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای برای تنظیم و نظارت بر بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک تشکیل و در خصوص مشکلات استان ها صحبت شد.

رییس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: با توجه به برنامه قرارگاه با یک اقدام مشترک ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات و اتاق اصناف و وزارت جهاد تلاش داریم تا بازار را تنظیم کنیم و از ظرفیت بازرسان استفاده کنیم.

وی افزود: برای تنظیم بازار دو ماه آینده بازرسان سازمان تعزیرات و وزارتخانه‌های جهاد و صمت و اصناف به میدان وارد می شوند.

فرهید زاده گفت:‌ با استفاده از ظرفیت های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم و اگر گران فروشی اتفاق افتاده اطلاع رسانی شود ضمن اینکه به دنبال ایجاد یک اپلیکشن برای ایجاد سامانه ۱۲۴ هستیم تا مردم شکایات خود را ثبت و پیگیری و استعلام قیمت کنند.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار داشت: بحث نظارت به تامین و توزیع بستگی دارد و همکاران در سازمان جهاد و صمت در تلاش برای تامین کالاهای اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد لذا در حوزه نظارت از تمام ظرفیت ها استفاده می شود.

فرهید زاده در خصوص افزایش قیمت کالاها بیان داشت تولید کنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند مستندات را برای ما ارسال می کنند و دفاتر صمت و جهاد بررسی می کنند اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند می توانند قیمت های جدید را اعمال کنند اما اگر مجوز نگیرند اجازه افزایش قیمت ندارند.

وی افزود: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت هنوز دریافت نکرده اند و معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت آن واحدهایی را که خودسرانه افزایش قیمت داده اند را احضار و به آنها تذکر داده و ملزم به بازگشت قیمت ها به قبل شده اند.

 

منبع: مشرق

برچسب: جهان اقتصاد ، تنظیم بازار ، لوازم خانگی ، مواد شوینده ، افزایش قیمت ، اخبار روز ، سامانه 124 ، حسین فرهیدزاده



https://jahaneghtesad.com/direct/653


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |