پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 626 22:19 1401/12/01

قیمت پیاز اشک مردم را درآورد

دسته‌بندی: بازارچه

قیمت پیاز اشک مردم را درآورد

دسته‌بندی: بازارچه

براساس گزارش مرکز آمار ایران، پیاز طی چند ماه گذشته بین محصولات سبزی و صیفی رکورددار افزایش قیمت بوده است و همچنان این رکورد ادامه دارد.

روند صعودی قیمت پیاز و عبور از مرز ۳۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلو؛ این روزها در استان فارس و شهر شیراز به‌قدری سرعت گرفته که اشک مصرف‌کنندگان را درآورده است و بسیاری از خانواده‌ها قادر نیستند مطابق با نیاز خود این کالای پرمصرف را خریداری کنند.

تصویر | در فیلیپین پیاز گران‌بهاتر از دسته‌گل عروس شد!

هرچند مسئولان بخش کشاورزی همواره اعلام می‌کنند که هیچ کمبود محصول داخلی وجود ندارد، اما بر قیمت سرسام‌آور این محصولات نظارتی ندارند و این عدم نظارت‌ها موجب شده است در این فشارهای اقتصادی علاوه بر نارضایتی مردم سفره خانوارها کوچک‌تر از قبل شود.

طبق بررسی‌های میدانی از فروشگاه‌ها و بازارچه‌های خرید در سطح شهر نشان می‌دهد که پیاز در بازار به‌قیمت هرکیلوگرم ۲۶ تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود و به فروش می‌رسد. کارشناسان مربوطه، صادرات، دیر رسیدن محصول، بارندگی، افزایش هزینه‌های تولید و واسطه‌گران را از جمله عوامل افزایش و گرانی این محصول کشاورزی عنوان می‌کنند.

هرچند سازمان صمت و تعزیرات بر نظارت جدی بازار و برخورد با گرانفروشان تأکید می‌کنند، اما مشاهدات خبرنگار تسنیم این گونه نیست و مردم از عدم نظارت جدی بر قیمت محصولات در بازار گلایه‌مند هستند و گویا همه حرف‌ها در حد شعار و تیتر رسانه‌هاست.

 

منبع: تسنیم

برچسب: جهان اقتصاد ، گرانفروشان ، قیمت پیاز ، تعزیرات ، اخبار روز ، فارس ، پیاز ، شیراز ، کالای پر مصرف ، سازمان صمت ، نظارت بازار ، فروشگاه ، بازارچه



https://jahaneghtesad.com/direct/626


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |