شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 2815 04:23 1402/03/05

قطعی اینترنت در زمان برگزاری آزمون کنکور قطعی است؟

دسته‌بندی: آموزش ، جامعه

قطعی اینترنت در زمان برگزاری آزمون کنکور قطعی است؟

دسته‌بندی: آموزش ، جامعه

در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات سخنان دبیر شورای امنیت درباره قطع اینترنت پرداخته شده است.

دبیر شورای امنیت کشور گفت: اگر به نتیجه برسیم قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور باید صورت گیرد آن را در شورای امنیت کشور مصوب می کنیم.

سیدمجید میراحمدی در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ افزود: آزمون سراسری یک مقطع حساس و سرنوشت ساز برای داوطلبان و خانواده‌های آنهاست. اگر یک میلیون نفر  کنکوری داریم اما مجموع افرادی که دغدغه آزمون دارند در روستاها و شهرها چند میلیون نفر است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: کیفیت، سلامت، انضباط و امنیت رخداد آزمون از شاخصه‌های کارآمدی نظام است. اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی این رخداد را با امنیت و سلامت و استانداردهای لازم برگزار کند، جلوه‌ای از جلوه‌های کارآمدی و توانمندی امنیتی و انتظامی کشور است. برعکس آن اگر خدشه‌ای بوجود بیاید نه تنها برای جامعه رخداد نامبارک است نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی برای نظام است.

وی افزود: بنابراین سلامت آزمون سراسری مهم است و اینکه همه دستگاه‌های کشور خودشان را مسئول بدانند یک تکلیف است و تعطیل ناپذیر است. وقتی وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درخواستی مبنی بر تهیه دستورالعمل ویژه آزمون‌ها در شورای امنیت کشور مطرح کردند مورد استقبال واقع شد و این دستورالعمل تهیه شد.

میراحمدی گفت: در این دستورالعمل تکالیفی برای دستگاه‌های کشور مشخص شد. این دستورالعمل سال گذشته برای اولین بار اجرا شد و یکی از سالم‌ترین و بی نظیرترین کنکورها بدون اتفاق نامبارکی و تقلبی برگزار شد.

وی گفت: سازمان سنجش به این موضوع بسنده نکرده است و تلاش کرده است که تغییرات اساسی متناسب با شرایط ایجاد کند. اتفاقات بزرگی که رخ خواهد داد بسیار خوب است و ما آمادگی کمک به سنجش برای اجرای تغییرات آزمون را داریم.

معاون وزیر کشور درباره امنیت و سلامت آزمون سراسری گفت: امنیت آزمون مساله ساده ای نیست و ما درباره خواسته‌های مسئولان سنجش درباره اینکه چه اقدامات لازمی و مکملی برای امنیت آزمون نیاز باشد را بررسی می‌کنیم.

برچسب: جهان اقتصاد ، اینترنت ، سرمایه اجتماعی ، اخبار روز ، امنیت ، کنکور ، آزمون سراسری



https://jahaneghtesad.com/direct/2815


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |