جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 10 16:29 1401/10/30
بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

فردا چه بر سر بورس خواهد آمد؟

دسته‌بندی: بدون سرویس
بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

فردا چه بر سر بورس خواهد آمد؟

دسته‌بندی: بدون سرویس

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهار شنبه خود به عنوان آخرین روز کاری در دی ماه 1401 با رشد حوالی 2 هزار واحدی کار را تمام کرد تا در نهایت در پایان دهمین ماه سال جاری شاخص روی عدد یک میلیون 689 هزار واحدی کار را تمام کند .

ارزش معاملات بورس تهران در روز چهارشنبه هفته پیش به رقم 9  هزارو 400 میلیارد تومانی رسیده بود و ارزش بازار بورس نیز در عدد 6 هزار و 234 ( هزار میلیارد تومانی ) ایستاد .

در این روز سیمان اردستان به عنوان اولین روز کاری خود در بورس تهران و در روز عرضه اولیه خود با قیمت هزار تومانی مچ شد تا ارزش یک هزار و 140 میلیارد تومانی را به خود بگیرد. ۱۵ درصد  از سهام شرکت سیمان اردستان به عنوان پانصد و هشتاد و هشتمین شرکت پذیرفته شده در بخش"سیمان، آهک و گچ"، طبقه "تولید سیمان، آهک و گچ" با کد صنعت «۵۳۹۴» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد معاملاتی" اردستان" به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت  شد. و نهایتا به صورت میانگین حداکثر ۱۵۸ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

خبرهای روز

همچنین طبق آخرین اطلاعیه عرضه خودرو در بورس کالا تعداد ۳۰۵۰ دستگاه خودروی هایما، لاماری و T۵ سه‌شنبه در بورس کالا عرضه می‌شود. از این رو گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد ۶ هزار دستگاه خودرو هایما اس7 پلاس را بصورت تحویل فوری در بورس کالا بفروش برساند. تاریخ تحویل این خودرو ها ۵ بهمن ۱۴۰۱ است . 

اما سازمان فرابورس ایران اعلام کرده است که از 8  بهمن ماه سال جاری حداقل ارزش هر سفارش خرید در بازار پایه معادل پنجاه میلیون ریال تعیین شده است .

از دیگر خبر های منتشر شده در فضای مجازی که باعث ایجاد تقاضای خوب در گروه قندی ها شد خبر  عرضه عمده شکر به نرخ توافقی بود . که بر اساس مصوبه جلسه مشترک دولت و مجلس، از بهمن ماه، شکر ۲ نرخی می‌شود و قیمت آن برای اصناف و مصرف کنندگان عمده از نرخ شکر مصرفی مردم جدا خواهد شد.

بدین ترتیب مصرف‌کنندگان عمده شکر مانند کارخانجات غذایی، شکلات، شیرینی و ... که عمده مصرف شکر را دارند، باید به نرخ توافقی در سامانه بازارگاه اقدام به خرید شکر کنند.

اما وزیر بهداشت هم از کمبود بودجه ۳۶ هزار میلیارد تومانی دارو در سال آینده خبر داد. بهرام عین اللهی اعلام کرد که  بودجه تأمین دارو و تجهیزات در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کافی نیست و این وزارتخانه حداقل ۱۰۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. برای تأمین دارو و تجهیزات ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر هم اعلام کرده است که ما معتقدیم که گاز در دهه‌های آینده همچنان مهم باقی خواهد ماند. در سال‌های آینده گاز بیشتری را به بازار‌ها به‌ویژه اروپا پمپاژ خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکی شاخص بورس  تهران 

اما شاخص بورس تهران در روز قبل با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات پایان هفته کمی از سرعت رشد خود را کم کرد تا در انتهای هفته به بررسی صورت های مالی 9 ماهه شرکت ها در سامانه کدال بپردازد .

از این رو و در جریان اطلاعیه های منتشر شده در سامانه کدال نماد هایی همچون شپنا و فملی صورت های مالی خود را منتشر کردند . نماد شپنا در نتیجه 9 ماه فعالیت در سال جاری به سود خالص 26 هزارو 189 میلیارد تومانی رسید و نماد فملی نیز در همین مدت زمان به سود خالص 31 هزار میلیارد تومانی دست یافت. که نسبت به دوره مشابه سال قبل با افت 18 درصد همراه شده است .

اما شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهار شنبه خود به عنوان آخرین روز کاری در دی ماه 1401  با رشد حوالی 2 هزار واحدی کار را تمام کرد تا در نهایت در پایان دهیمن ماه سال جاری شاخص روی عدد یک میلیون 689 هزار واحدی کار را تمام کند .

از منظر تکنیکالی شاخص در یک قدمی سطح 127 درصد موج قبلی فیبوناچی قرار دارد جایی که به عنوان یک سطح مقاومتی عدد رند محسوب می شود . مقاومت 1 میلیون 700 هزار واحدی.

به اعتقاد خیلی از اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه همچنان سایه واگرایی در سقف در اندیکاتور RSI  بر سر شاخص بورس تهران قرار دارد و تنها امید برای عدم وقوع این اتفاق حمایت خط روند صعودی از این اندیکاتور است. تا شاخص بتواند اعداد و ارقام بالاتری را به خود ببیند در صورت حمایت خط روند صعودی ایجاد شده در RSI  شاخص می تواند خود را به محدوده 1  میلیون 700 هزار واحدی نزدیک تر کند و حتی این احتمال وجود دارد که شاخص خود را به محدوده سقف کانال صعودی ایجاد شده نیز برساند. 

در غیر این صورت و با شکست خط روند صعودی در اندیکاتور RSI  باید انتظار اصلاح را از شاخص بورس تهران داشت.

منبع:اکوایران

 

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، بازار سرمایه ، سیمان ، شکر ، عرضه خودرو ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/10


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |