جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1244 22:03 1402/01/05

رکوردها و رشد تولید در فولاد سنگان در بحبوحه چالش انرژی

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، صنایع مادر

رکوردها و رشد تولید در فولاد سنگان در بحبوحه چالش انرژی

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، صنایع مادر

شرکت فولاد سنگان،با ظرفیت تولید بالغ بر ۱۰ میلیون تن گندله و کنسانتره در سال می‌باشد که در طول ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ با احتساب 120 روز توقف ناشی از قطع برق و گاز ، که بیش از 35% زمان و ظرفیت تولید می باشد، تولید گندله کارخانه به بیش از ۴ میلیون تن رسید و رکورد تولید سالانه جدید را به ثبت رساند.

فولاد سنگان موفق به رکوردشکنی در تولید روزانه گندله برابر بیش از 20 هزار تن در سال ۱۴۰۱ شد. همچنین رکورد تولید ماهانه گندله سازی شرکت در سال گذشته به بیش از 580 هزار تن رسید. 

میزان حمل محصول گندله این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

رکورد تولید ماهانه کنسانتره شرکت در سال 1401 شکسته نیز شد و به 360 هزار تن در ماه رسید. همچنین رکورد تولید روزانه کنسانتره با 18 هزار 800 تن در ۱۴۰۱ به ثبت رسید.میزان تولید کنسانتره در سال 1401 توسط مجموعه فولاد سنگان بیش از 3 میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته 104 درصد رشد داشته است. 

در حالی که طراحی کارخانه فولاد سنگان تولید پنج میلیون تن گندله برای ۳۲۰ روز در سال برنامه‌ریزی شده ، محدودیت‌های 120 روزه ناشی از قطعی گاز و برق در سال 1401 سبب شد تا بیش از یک‌سوم زمان تولید شرکت از دست برود که عدم نفع روزانه ۳۰ میلیارد تومانی به همراه داشته است.

فولاد سنگان با ظرفیت تولید سالانه ۱۰میلیون تن، نقشی موثر و راهبردی در تامین پایدار مواد موردنیاز عظیم‌ترین فولادساز خاورمیانه؛ «فولاد مبارکه» دارد.

روابط‌عمومی فولاد سنگان 

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، گندله ، کنسانتره ، فولاد مبارکه ، اخبار روز ، فولاد سنگان ، قطعی گاز و برق



https://jahaneghtesad.com/direct/1244


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |