یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 17665 12:02 1403/04/24

روش ‌های بهبود مهارت‌های Listening و Reading برای آزمون تافل

دسته‌بندی: جامعه

روش ‌های بهبود مهارت‌های Listening و Reading برای آزمون تافل

دسته‌بندی: جامعه

همانطور که می‌دانید دغدغه یادگیری زبان انگلیسی برای مقاصد مختلفی در سراسر جهان به چشم می‌آید . شاید برای خیلی از افراد یادگیری زبان به یک کابوس تبدیل شده باشد اما فراموش نکنید که اراده انسان قوی تر است و ترجیح می‌دهد پیروزی بعد هر شکست را تجربه نماید. برای یادگیری زبان انگلیسی هیچ وقت نه زود است نه دیر اما باید بدانید که چگونه مراحل یادگیری را طی کنید و در چه آزمونی می‌خواهید شرکت کنید.

امروزه آزمون تافل یکی از پر تقاضا ترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی است و نتیجه این آزمون برای خیلی از دانشگاه ها و کشور ها معتبر است. بسیاری از زبان آموزان می‌خواهند به صورت خود آموز تمامی فرایند یادگیری را طی کنند اما نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند؛بهبود مهارت های ریدینگ و لیستنینگ شاید در نگاه اول برای یادگیری به صورت خود آموز دشوار باشد ؛ گاهی افراد با روش های تقویت مهارت ریدینگ تافل آشنا نیستند و نمی‌تواند منبعی درست برای دریافت اطلاعات جامع پیدا کنند ، پس شما در جای مناسبی هستید . در این مقاله روش های بهبود مهارت های Listening و Reading برای آزمون تافل را بررسی کرده است. امید می‌رود شما بعد از خواندن این مقاله و برطرف شدن سوالاتتان بدانید از کجا باید شروع کنید.

آشنایی کوتاه با آزمون تافل

تافل یک آزمون استاندارد آکادمیک انگلیسی است که مهارت شرکت کننده را درگوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را در جایی که بیشترین اهمیت را دارد مورد  سنجش قرار می‌دهد. این آزمون شامل تعدادی از ویژگی های طراحی نوآورانه، از جمله  اینکه مهارت های متعددی را برای شبیه سازی استفاده از زبان درگیر می‌کند. اعتبار این آزمون به مدت دو سال است و بعد از گذشتن این مدت دیگر معتبر نیست. زمان آزمون نوع TOEFL-IBT به مدت دو ساعت می‌باشد اگر شما قصد شرکت در آزمون تافل را دارید باید در این آزمون شرکت کنید.

آزمون تافل چهار نکته برجسته دارد که آن را از دیگران متمایز می‌کند:

  • رزرو آزمون بسیار آسان
  • آزمون دارای مقیاس دقیق ارزیابی
  • یادگیری بسیاری از مطالب به صورت رایگان
  • تافل توسط بیشتر دانشگاه‌های جهان شناخته شده

 

راه های تقویت لیستنینگ در تافل

بخش Listening تافل iBT برای سنجش توانایی شما در درک مکالمات و سخنرانی ها به زبان انگلیسی طراحی شده است همچنین اغلب به عنوان ساده ترین بخش امتحان در نظر گرفته می شود. تکمیل بخش Listening باید حدود 36 دقیقه طول بکشد. موفقیت در بخش شنیداری تافل نیازمند استراتژی ها و تمرین های موثر است.

 

اساساً دو نوع فعالیت تمرین گوش دادن وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • Extensive Listening: گوش دادن برای سرگرمی (اغلب قسمت های طولانی تر، به عنوان مثال قسمت های پادکست، فیلم ها...)
  • Intensive Listening: گوش دادن، تجزیه و تحلیل و مطالعه (اغلب قسمت های کوتاه تر که در آن شما نیاز به شناسایی اطلاعات خاص دارید)

نوع دوم به شما کمک می کند تا مهارت شناسایی جزئیات، تمرکز بر دستور زبان، واژگان یا تلفظ خاص را به دست آورید.

یک شکل عالی از گوش دادن به صورت   Extensive ، تماشای فیلم است. زیرنویس می‌تواند به درک کمک کند، اما به طور کلی، باید از خواندن زیرنویس به زبان خود اجتناب کنید، در غیر این صورت ممکن است تنبل شوید و هر چیزی را که می‌شنوید ترجمه کنید. استفاده از زیرنویس به زبان انگلیسی به خصوص برای بررسی درک مطلب می‌تواند مفید باشد. بنابراین شاید شما یک بار بدون تماشای و یک بار با تماشا کنید تا بررسی کنید که درست متوجه شده‌اید. به یاد داشته باشید، در گفتگوهای واقعی و روزمره ، هیچ زیرنویسی وجود ندارد!

یکی دیگر از تکنیک های خوب برای توسعه مهارت های شنیداری در زبان انگلیسی، تماشای چیزی است که از آن لذت می‌برید و از ابزاری برای ساختن فلش کارت ها استفاده کنید که بعداً می‌‌توانید آن ها را مرور کنید، حتی می‌توانید کلمات را روی کاغذ بنویسید. در این زمینه شما می‌توانید از ایده های یادگیری زبان با نتفلیکس و یوتیوب استفاده کنید.

هر روز زمان و مکان مشابهی را انتخاب کنید که در آن گوش دادن را تمرین کنید. حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز این کار را انجام دهید، اگر بتوانید به این کار عادت کنید، به مرور زمان به پیشرفت چشم گیری خواهید رسید.

تجزیه و تحلیل متون، انجام تمرین شنیداری فشرده همانطور که در بالا ذکر شد، مهم است، اما همچنین باید به گوش دادن به متون طولانی‌تر عادت کنید و همچنین برای مدت طولانی‌تری متمرکز بمانید. آزمون شنیداری آیلتس 30 دقیقه طول می کشد (+ 10 دقیقه اضافی برای انتقال پاسخ های خود به برگه پاسخ)، بنابراین شما باید اراده و توانایی خود را برای متمرکز ماندن برای مدت طولانی افزایش دهید. فراموش نکنید انتخاب یک منبع درست برای یادگیری شما خیلی مهم است.

یک قطعه یک دقیقه ای را 4 یا 5 بار گوش دهید ؛ این تکرار واقعاً برای ایجاد مهارت های شنیداری می‌تواند مفید واقع شود. اولین باری که گوش می‌دهید، تک تک کلماتی را که تشخیص می‌دهید یادداشت کنید. سپس بار دوم، سعی کنید ببینید چه کلماتی همراه با آن کلمات به صورت ترکیبی و همنشین استفاده می‌شوند. بعد از آن بار سوم سعی کنید معنای کلی قسمت را مشخص کنید و یک جمله برای خلاصه کردن آن بنویسید. برای بار چهارم، به جزئیات بیشتر گوش کنید. در نهایت، بار پنجم، به درک یا نگرش سخنران گوش دهید. البته در بعضی تمرین های خود مطمئن شوید که فقط یک بار به برخی از متن ها گوش می‌دهید.

از تایپ صوتی استفاده کنید ؛ این یک راه خوب برای تمرین مهارت های شنیداری و تلفظ است. در Google Docs می‌توانید از ابزار تایپ صوتی برای گفتن چیزی استفاده کنید و سپس به طور خودکار آنچه را که می‌گویید می‌نویسد .

مشکلی که در آزمون تافل وجود دارد این است که در تافل شما قبل از گوش دادن ، سوالات را نمی‌بینید.

حتماً قبل از آزمون تافل با فرمت آزمون آشنا باشید.حدس بزنید گوش دادن ممکن است در مورد چه چیزی باشد. با واژگان دانشگاهی و آموزشی آشنا باشید، زیرا تمام قسمت های شنیداری مربوط به دانشگاه هستند. ساختار قسمت های شنیداری را درک کنید. بسیاری از آنها از ساختارهای مشابهی مانند مسئله ، راه حل یا ارائه سخنرانی استفاده می‌کنند. تکنیک های مختلف گوش دادن را که با انواع سؤالات شنیداری مطابقت دارد، تمرین کنید. به یاد داشته باشید مهمترین چیز این است که شما برای بهبود توانایی کلی شنیداری خود تلاش می کنید.

راه های تقویت ریدینگ در تافل

ریدینگ تافل زمان می برد و گاهی اوقات به نظر می رسد که سؤالات سعی دارند شما را فریب دهند. ریدینگ تافل شامل 10 نوع سوال مختلف است. برخی از آنها بیشتر از بقیه ظاهر می‌شوند و برخی زمان بیشتری نسبت به سایر سوالات می‌گیرند. بیشتر آنها یک امتیاز دارند اما برخی دو یا سه امتیاز دارند. در نتیجه ما نیاز داریم که مهارت ریدینگ را برای خودمان تقویت کنیم.

 واژگان آکادمیک زیادی در تافل وجود دارد و واژگان در بخش Reading به ویژه  سخت‌تر است. یک فهرست طولانی از لغات مهم دانشگاهی توسط زبان شناسان خبره جمع آوری شده ، که برای یادگیری می‌توانید آنها را بخوانید. علاوه بر یادگیری واژگان آکادمیک، یادگیری اجزای کلمات، یعنی پیشوندها، پسوندها و ریشه کلمات مفید است. دانستن اینکه "ex-" به معنای "خارج یا نه" است، یا "pro-" به معنای "قبل یا جلوتر" است، به شما این مزیت را می دهد که بتوانید کلماتی را که کاملاً درک نمی‌کنید را تحلیل کنید. لیست کلمات مفید است، اما کل داستان را بیان نمی کنند. همیشه کلماتی را در تافل پیدا می‌کنید که قبلاً ندیده‌اید یا معنی آن را به خاطر نمی‌آورید. با استفاده از سرنخ های موجود راه هایی برای غلبه بر موانع واژگانی پیدا کنید. تلاش کنید تا معنای کامل یک جمله، پاراگراف یا متن را بفهمید، حتی زمانی که تک تک کلمات را درک نمی‌کنید. یاد بگیرید که ایده های اصلی را در قسمت ریدینگ تافل پیدا کنید و گوشه ذهن خود نگه دارید . این به شما کمک می‌کند معنی کلمات و عبارات دشوار را در جزئیات هر پاراگراف حدس بزنید.

 

برخی از زبان آموزان در آزمون تافل این اشتباه را مرتکب می‌شوند که قبل از پاسخ دادن به سوالات تافل، ابتدا کل قسمت را بخوانند. این می‌تواند زمان ارزشمند شما را هدر دهد. شما باید ابتدا سوال را درک کنید و لغات برجسته آن را در متن پیدا کنید. در واقع می‌توان گفت همیشه نیاز به بررسی جزء به جزء نیست. برخی از داوطلبان از روش دیگری استفاده می‌کنند ؛ آنها ممکن است قبل از خواندن سؤال‌ها و بررسی پاسخ‌ها، متن را برای ایده‌های اصلی مرور کنند. این روش هم روش مناسبی است. گزینه دیگر این است که پاراگراف به پاراگراف متن را بخوانید و به محض پایان خواندن آن به سؤالات یک پاراگراف پاسخ دهید. (در ریدینگ تافل، هر پاراگراف زیر مجموعه سوالات خود را دارد.)

برای بسیاری از انواع سؤالات، می‌توانید به کلمات کلیدی در هر دو گزینه سؤال و پاسخ اعتماد کنید تا به شما در یافتن گزینه صحیح کمک کند.کلمات کلیدی کلمات مهمی در سوال هستند که می‌توانید برای یافتن سریع پاسخ از آنها استفاده کنید.

 

ریدینگ تافل تنها بخشی از تافل است که محدودیت زمانی برای هر سوال ندارد. بنابراین شما باید بسیار مراقب زمان باشید و از حواس پرتی های خود دور شوید. 36 دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا بخش ریدینگ تافل را کامل کنید و این یک چالش خواهد بود.پس ، برای هر قسمت ، 10 سوال در مورد متن خواهید داشت. به عبارت دیگر، شما 36 دقیقه فرصت دارید تا تقریباً 1400 کلمه (700 کلمه در هر قسمت) را بخوانید و به 20 سوال (10 در هر قسمت) پاسخ دهید.خواندن 1400 کلمه و پاسخ دادن به 20 سوال در 36 دقیقه سخت است.این تمرین خوبی است ، که هنگام انجام سؤالات تمرین ریدینگ تافل، زمان خود را تعیین کنید. به این منظور شما باید در تمرینات خود زمان را محدود تر فرض کنید تا سرعت کار خود را بالا ببرید.

 

شما باید فعالانه بخوانید.

خواندن غیرفعال زمانی است که شما یک روزنامه می‌خوانید و سپس تقریباً همه چیزهایی را که می خوانید به غیر از ایده اصلی را فراموش می‌کنید. خواندن فعال به شما کمک می‌کند تا مطالب بیشتری را که می‌خوانید به خاطر بسپارید. در حالی که اکثر امتحانات حافظه شما را آزمایش می کنند، تافل درک شما را آزمایش می کند.

یک آزمون را بیش از یک بار مطالعه کنید. با این حال، هدف شما درک بیشتر نیست، بلکه به یاد آوردن چیزهایی است که قبلاً یاد گرفته‌اید و اطمینان حاصل می‌کنید که یک اشتباه را دو بار مرتکب نمی‌شوید. تلاش کنید در آزمون های تمرینی خود پاسخ های نادرست آن را حتماً تحلیل کنید توجه به این موضوع از تکرار اشتباهات جلوگیری می‌کند.

تمرین به روی متن های کوتاه نه تنها به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چرا یک سوال خاص را اشتباه پاسخ داده‌اید ، بلکه به شما این امکان می‌دهد تمرکز خود را بر نقاط قوت و ضعف خواندن خود محدود کنید. همچنین در وبلاگ موسسه کوییک مقاله های متوعی در خصوص تقویت مهارت های زبان انگلیسی منتشر شده است.

 

جمع بندی

همانطور که می‌دانید لیستنینگ و ریدینگ دو بخش مهم در هر آزمون سنجش زبان انگلیسی است. در موسسه تخصصی کوییک با وجود اساتید مجرب و باتجربه سعی شده است با به کارگیری متد های روز دنیا تمام مهارت های لازم برای شرکت در آزمون های زبان انگلیسی ، در طول کلاس لیسنینگ تافل برای زبان آموز به کار برده شود. اگر شما هم هنوز شروع نکرده اید با ما تماس بگیرید.

برچسب: زبان انگلیسی ، تافل ، طراحی نوآورانه ، لیستنینگ ، سرگرمی ، تجزیه و تحلیل متون ، Reading ، Listening



https://jahaneghtesad.com/direct/17665


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |