یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 16175 03:47 1403/03/09

ربات های معامله گر در سال ۲۰۲۴ چگونه انقلابی در بازارهای مالی ایجاد کرده‌اند؟

دسته‌بندی: فناوری

ربات های معامله گر در سال ۲۰۲۴ چگونه انقلابی در بازارهای مالی ایجاد کرده‌اند؟

دسته‌بندی: فناوری

یک ربات معامله گر ارزی که با عنوان ربات معاملاتی نیز شناخته می‎شود، شکلی از معاملات الگوریتمی است که از سیگنال‎های مشخص شده بازار مثلا بازار فارکس برای تعیین اینکه آیا یک جفت ارز باید در یک نقطه خاص خرید یا فروخته شود، استفاده می‎کند. چنین ابزارهایی اغلب کاملاً خودکار هستند و می‌توانند به راحتی با بسیاری از کارگزاران آنلاین یا پلتفرم‌های معاملاتی مختلف ادغام شوند.

 

یک ربات معامله گر ارزی که با عنوان ربات معاملاتی نیز شناخته می‎شود، شکلی از معاملات الگوریتمی است که از سیگنال‎های مشخص شده بازار مثلا بازار فارکس برای تعیین اینکه آیا یک جفت ارز باید در یک نقطه خاص خرید یا فروخته شود، استفاده می‎کند. چنین ابزارهایی اغلب کاملاً خودکار هستند و می‌توانند به راحتی با بسیاری از کارگزاران آنلاین یا پلتفرم‌های معاملاتی مختلف ادغام شوند.

ربات‎های معاملاتی در بین معامله‎گران جدید و معامله‎گران با تجربه به طور یکسان محبوب هستند. اساساً، این نوع ربات‌ها به دو دلیل استفاده می‌شوند:

  • حذف عناصر روان‌شناختی و احساسی معاملاتی که می‌توانند منجر به خطاهای معاملاتی شوند، و
  • استفاده از سیگنال‌ها و سایر مدل‌های معاملاتی الگوریتمی برای گرفتن بهترین تصمیمات معاملاتی ممکن

از ربات‌های معاملاتی همچنین می‌توان برای کاهش ساعاتی که معامله‌گران باید به صورت حضوری در روز صرف معاملات ‌کنند، استفاده کرد. یک ربات‎ معامله گر رویکردی منفعلانه‌تر به معاملات می‎دهد که می‌تواند در زمانی که معامله‌گران در خواب هستند یا از رایانه‌های خود دور هستند، پیاده‌سازی و عملی شود.

ربات های معامله گر در سال ۲۰۲۴

در بازارهای معاملاتی امروز کدام ربات معامله گر را انتحاب کنیم؟

به طور ساده می‎توان گفت که ربات‎های معاملاتی سیگنال‎های معاملاتی تولید می‎کنند. بیشتر این ربات‌ها در متاتریدر ساخته شده‌اند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد سیگنال‌های تجاری خود را ایجاد کرده و سفارش‌ها را به صورت خودکار انجام دهند. یک ربات معاملاتی را می‎توان به صورت آنلاین خریداری کرد، اما قبل از سرمایه‎گذاری در چنین رباتی باید احتیاط کرد، چرا که:

  • صدها، اگر نگوییم هزاران ربات تریدر در اینترنت وجود دارند، و بیشتر آنها وعده‎های بزرگی می دهند.
  • وب‌سایت‌های معرف ربات‏های معاملاتی گاهی اوقات می‌توانند مرکزی برای کلاهبرداری و یا ویروس باشند. همیشه قبل از انتخاب یک ربات تجاری، تحقیقات خود را انجام دهید، حتی اگر دانلود رایگان باشد. چرا که گاهی اوقات، دانلود نرم افزار رایگان به عنوان راهی برای ترغیب افراد به دانلود ناآگاهانه ویروس‏های رایانه‏ای استفاده می‏شوند.

بسیاری از ربات‏های معاملاتی برای کسب سود در مدت زمان کوتاه عالی هستند. با این حال، عملکردی که یک ربات تریدر می‏تواند در درازمدت ارائه دهد کاملاً متفاوت است و بسته به بازار متلاطم جاری تفاوت دارد. ربات‏های معاملاتی طوری طراحی شده‎اند که در محدوده خاصی حرکت کنند و روندهای بازار را دنبال کنند. بنابراین، یک حرکت ناگهانی در قیمت یا تغییر در شرایط بازار می‎تواند سود را در کوتاه مدت از بین ببرد یا یک ربات سابقاً سودآور را به یک ربات غیرسودده تبدیل کند.

جنبه های مثبت ربات های معاملاتی

جنبه های مثبت ربات های معاملاتی در بازارهالی مالی کدامند؟

دلایل زیادی برای استفاده از یک ربات تریدر انقلابی در بازارهای مالی امروز وجود دارد، از جمله:

  • ربات‏ها می‎توانند 24 ساعته بدون نیاز به دخالت انسان معامله کنند. این مزیت برای معامله‎گران روزانه که ممکن است بخواهند در هنگام خواب استراحت کنند یا به معامله ادامه دهند بسیار مفید است، زیرا بازار ارز 24/7 باز است.
  • نیازی به دخالت انسان و ورود احساسات بشری که همواره منجر به خطای معاملات می‌شوند به دنیای معاملات نیست.
  • یک ربات‌ تریدر می‌تواند بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از اکثر معامله‌گرانی که به صورت دستی معامله می‌کنند، کار کنند.
  • ربات‌های معامله‎گر می‎توانند استراتژی‎های معاملاتی بسیار پیچیده‎ای را اجرا کنند که سرمایه‎گذاران مبتدی ممکن است آن را درک نکنند.

جنبه های منفی کار یک ربات معامله گر در بازارهای مالی امروز

در حالی که ربات‎های معاملاتی با رفتارها و اثرات انقلابی خود می‎توانند بسیار مفید باشند، معایبی نیز دارند:

  • برای استفاده از یک ربات تریدر، بسیار مهم است که یک اتصال اینترنتی قوی، با کیفیت و با سرعت بالا داشته باشید.
  • ربات‌های معاملاتی قدرت تخیل یا تفکر انسانی را ندارند. معامله‎گران موفق دارای دارای مهارت‎ها و دانش معاملاتی و همچنین حس شهودی قوی از وضعیت بازار هستند، چیزی که هنگام استفاده از ربات‎ها از بین می‎رود.
  • ربات‌های معاملاتی معمولاً طوری برنامه‌ریزی شده‎اند که فقط بر اساس تحلیل تکنیکال کار کنند.

انواع عمده ربات های معاملاتی کدامند؟

انواع عمده ربات های معاملاتی کدامند؟

انواع مختلفی از ربات‎های معاملاتی وجود دارند که توانسته‎اند جایگاه انقلابی خود را در بازارهای مالی امروز باز کنند و همواره از سوی مشاوران متخصص توصیه می‌شوند.

  • برخی ربات‎ها برای کسب سودهای کوچک از طریق معاملات کوچک و بسیار کوتاه مدت طراحی شده‏اند.
  • ربات‏های تطبیقی ​​بازار را رصد می‏کند و معاملات را بر اساس حرکات بازار انجام می‏دهد. برای اجرا و تصمیم‏گیری ربات، کافی است که پارامترهای خاص نرم‏افزار را تنظیم کرده و وارد جریان معاملات کنید.
  • ربات‏های آربیتراژ به دنبال تفاوت قیمت در صرافی‏های مختلف هستند.
  • ربات‌های گرید با استفاده از مجموعه‌ای از قوانین کار می‌کنند که زمان فروش و زمان خرید در محدوده قیمت معین را تعریف می‌کنند.
  • برخی از انواع ربات‌ها نیز دارایی‌ها را در فواصل زمانی کوتاه خریداری می‌کنند تا خطرات احتمالی را جبران کنند.
برچسب: معاملات الگوریتمی ، بازار فارکس ، ربات



https://jahaneghtesad.com/direct/16175


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |