شنبه 16 تیر، 1403

کدخبر: 17281 16:35 1403/04/13

دیدار سفیر فدراسیون روسیه در ایران با استاندار اصفهان ، تأکید بر نقش‌آفرینی اصفهان در ایجاد زمینه همکاری میان دو کشور

دسته‌بندی: استان‌ها

دیدار سفیر فدراسیون روسیه در ایران با استاندار اصفهان ، تأکید بر نقش‌آفرینی اصفهان در ایجاد زمینه همکاری میان دو کشور

دسته‌بندی: استان‌ها

در دیدار سفیر فدراسیون روسیه در ایران با استاندار اصفهان بر نقش‌آفرینی اصفهان بعنوان استانی راهبردی در ایجاد زمینه همکاری میان دو کشور ایران و روسیه، تأکید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار ضمن اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه جهت توسعه و ارتقاء روابط دو جانبه، اظهار کرد: رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی از شخصیت‌های ممتاز جمهوری اسلامی ایران بود و نقش بسیار سازنده و چشمگیری در ارتقاء روابط ایران با کشورهای همسایه بالأخص فدراسیون روسیه ایفاء کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به ملاقات‌ و گفت‌وگوی متعدد میان رییس جمهور شهید ایران و رییس جمهور روسیه، گفت: توجه هر دو کشور همواره به ایجاد و ارتقاء روابط راهبردی بوده است.

دکتر مرتضوی در پاسخ به تسلیت و همدردی سفیر فدراسیون روسیه به سبب شهادت آیت‌الله رئیسی، افزود: ما نیز از شهادت آیت الله رئیسی بسیار متأسف و متأثر هستیم زیرا ضایعه جبران ناپذیری به ما تحمیل شده است.

دکتر مرتضوی گفت: امیدواریم خداوند متعال به مردم ایران کمک کند تا در انتخابات پیش‌رو انتخاب شایسته‌ای داشته باشند و رییس‌جمهوری انتخاب شود که بتواند مسیر رییس‌جمهور شهید را دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: البته هر دو کاندیدای انتخابات شایسته و دارای سابقه کار مؤثر هستند و هر نامزدی که به رأی مردم انتخاب شود می‌تواند با نگاه و مسیر راهبردی، توافقات دو کشور را ادامه دهد.

استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به نقش و جایگاه استراتژیک اصفهان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: در شکل گیری روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه به دستور رییس‌جمهور شهید، اصفهان نیز برای نقش‌آفرینی وارد میدان شده و تلاش می‌کنیم تا پشتیبانی‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: تلاش ما ایجاد بستر و زمینه مناسبی برای نقش‌آفرینی اصفهان در ارتباطات دو کشور است زیرا استان اصفهان استعدادهای کافی برای این نقش‌آفرینی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته بایستی بستر و زمینه ایفای تعهدات نیز فراهم شود تا به نتایج مطلوب طرفین دست یابیم.

 

استان اصفهان استانی راهبردی برای ایجاد و تقویت روابط میان ایران و روسیه است

 

الکسی ددوف، سفیر فدراسیون روسیه در ایران نیز گفت: قبل از هر سخن حادثه دردناکی که باعث درگذشت آقای رییسی رییس جمهور محترم ایران و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی شد را تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: چندین مرتبه با آقای رییسی ملاقات داشتم و خاطرات بسیار خوبی از ایشان به یادگار دارم.

سفیر فدراسیون روسیه در ایران عنوان کرد: از این خبر تلخ همه مردم روسیه بالأخص رییس جمهور روسیه شوکه و اندوهگین شدند.

الکسی ددوف گفت: امیدوارم مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشوری داشته باشند و در برگزاری انتخابات موفق باشید.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسیری که جناب رییسی برای ارتباطات دو کشور تبیین کردند ادامه یابد، اظهار کرد: دو کشور درحال تنظیم یک معاهده همکاری راهبردی هستند که تنظیم این معاهده در مراحل پایانی است و  تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک این قرارداد مهم را به امضاء برسانیم.

سفیر فدراسیون روسیه در ایران با اشاره به اینکه استان اصفهان استانی راهبردی برای ایجاد و تقویت روابط میان ایران و روسیه است، گفت: براساس گزارش‌های گمرک ایران صادرات محصولات اصفهان به روسیه در دو ماهه نخست سال‌جاری از مرز یک میلیون دلار عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: هر چند صادرات روسیه به ایران و اصفهان افزایش داشته اما بایستی ظرفیتی را ایجاد کنیم که این صادرات نیز رونق یابد.

سفیر فدراسیون روسیه در ایران بیان کرد: با امضای معاهده راهبردی میان دو کشور شاهد افزایش گردش کالا میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مورد آمار گردشگری نیز شاهد رشد دو برابری رفت و آمد گردشگران دو کشور هستیم البته با آمدن به اصفهان متوجه شدم که چرا این شهر برای گردشگران کشور ما محبوب است.

وی در پایان بر نقش‌آفرینی اصفهان در انجام راهبردهای اساسی دو کشور در گسترش تعاملات و ارتباطات بین‌المللی تأکید کرد.

برچسب: استانداری اصفهان ، اصفهان ، سفیر فدراسیون روسیه



https://jahaneghtesad.com/direct/17281


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |