شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8795 20:34 1402/08/03
عضو هیات مدیره ایمپاسکو در پنل تخصصی سمپوزیوم فولاد ۴۰۲؛

ده اقتصاد برتر دنیا همه معدنی هستند

دسته‌بندی: صنعت ، صنعت و معدن ، معادن
دسته‌بندی: صنعت ، صنعت و معدن ، معادن

عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پنل تخصصی «مراحل عبور از تکنولوژی های موجود به فناوری های فولاد سبز در کشور» گفت: ده اقتصاد برتر دنیا همه معدنی هستند و درآمد معدن و صنایع وابسته، امکان سرمایه گذاری های موثر در زیرساخت های علوم و فناوری، سلامت و گردشگری و... این کشورها را فراهم کرده است.

 رضا دستجردی عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پنل تخصصی مراحل عبور از تکنولوژی های موجود به فناوری های فولاد سبز در کشور عنوان کرد: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، قابلیت بازیافت، کاهش آلاینده های زیست محیطی، استفاده از هیدروژن سبز، کاهش انتشارات جوی و گازهای گلخانه ای از مهمترین فواید دستیابی به فولاد سبز است.

وی افزود: سازمان RMI در سپتامبر 2023 در شهر نیویورک پلتفرم جدیدی به نام پلتفرم خریداران فولاد سبز رونمایی کرد که هدف از ارائه این پلتفرم، تثبیت روند تقاضا برای فولاد کم کربن به سمت خرید در مقیاس تجاری در آمریکای شمالی است.

دستجردی با بیان اینکه شرکت های بزرگی از جمله مایکروسافت... برای خرید دو میلیون تن فولاد با آلایندگی نزدیک به صفر از طریق این پلتفرم اقدام کرده اند، تاکید کرد: دنیا اکنون نه تنها به سمت تولید بلکه در مسیر استفاده از فولاد سبز گام برمی دارد.

وی تصریح کرد: طبق آمارها حدود حداقل 20 گیگاتن باطله معدنی و 14 بیلیون تن باطله فرآوری در جهان تولید می شود و انتشار ذرات گازهای گلخانه ای باعث افزایش گرمایش زمین می شود.

عضو هیات مدیره ایمپاسکو ادامه داد: صنعت فولاد یکی از تولیدکنندگان قابل توجه دی اکسید کربن در جهان بوده و بین 7 تا 8 درصد از کل دی اکسید کربن منتشر شده را تولید می کند.

وی توضیح داد: تفاهم نامه معدن کاری سبز و تولید فولاد سبز میان ایمیدرو و شرکت های بزرگ معدنی کشور (شرکت های چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد مبارکه، گهرزمین و ایراسکو)، فراخوان «فولاد سبز و معدن کاری سبز» را انجام و تامین اعتبار می کند.

دستجردی افزود: پایلوت تولید فولاد سبز بر اساس نتایج پروژه مطالعاتی مذکور انجام و در صورت لزوم شرکت های فولادی در این برنامه همکاری های لازم را با ایمیدرو انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: کشور ما نیز باید همراه با سایر کشورهای تولیدکننده فولاد فعالیت خود را در راستای تولید فولاد سبز افزایش دهد. اجرای برنامه های تحقیقاتی، توسعه ای و عملیاتی در این زمینه با اختصاص ردیف بودجه ای همراه با اعمال یک رشته سیاست و قوانین برای جایگزینی فرآیند تولید فولاد کم کربن ضروری است.

عضو هیات مدیره ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: ایمیدرو و ایمپاسکو در کلیه واحدهای تابعه خود اقدامات مربوط در این زمینه را انجام خواهند داد و از همه مهمتر، برای تحقق این مهم در کشور ضروری است که همه بهره برداران، معدن کاران، مکتشفان و حتی مسئولان بخش معدن با اصول فولاد سبز آشنا شده و آن را فرا بگیرند.

 
 
برچسب: ایمیدرو ، فولاد سبز ، ایمپاسکو ، باطله معدنی ، سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ ، تولید فولاد کم کربن ، کاهش آلاینده



https://jahaneghtesad.com/direct/8795


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |