جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 361 09:18 1401/11/18

خبر خوش؛ این کسب و کارها از مالیات معاف می شوند!

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، بیزنس

خبر خوش؛ این کسب و کارها از مالیات معاف می شوند!

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، بیزنس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢: کسب و کارهای اینترنتی که در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند.

رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ گفت: کمیسیون در تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب کرد که مشترکان برق روستایی و عشایری و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی این بند معاف هستند؛ همچنین مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و سایر افرادی که توان پرداخت را ندارند از پرداخت حق بیمه حوادث طبیعی معاف می‌شوند. کسب و کارهای اینترنتی که در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند نیز مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند شد.

 

وی افزود: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که به وزارتخانه‌های نفت و نیرو مجوز داده می‌شود به مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته می‌شود تا ۵۰ درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل کنتور آب، گاز و فاضلاب، افزایش جریان الکتریکی و حق وصل شمارشگر برق ارائه کنند؛ کمیسیون تصویب کرد که واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور، هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال آینده از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف می‌شوند.

 

وی ادامه داد: کمیسیون تصویب کرد که به منظور اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تحقق جهش تولید دانش‌بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی و فلزی و غیرفلزی و محصولات نفتی و گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور مشمول مالیات و عوارض صادراتی می‌شوند که در این حکم حقوق ورودی ماشین‌آلات حوزه معدنی و تولیدی از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد.

 

زارع افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح‌های واقع در هر استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور می‌شود؛ مالیات واحدهای تولیدی ٢۵ درصد بود که در بودجه ١۴٠١ به ٢٠ درصد کاهش یافت و در سال آینده ۱۸ درصد می‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ به مصوبه دیگر این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: کمیسیون تصویب کرد که مالیات انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو یک درصد می‌شود؛ این میزان در لایحه بودجه یک و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

 

زارع گفت: کمیسیون تصویب کرد که واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز که ارزش آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

منبع: ایسنا

برچسب: جهان اقتصاد ، خودرو ، مالیات ، بودجه ، کسب و کار ، اخبار روز ، خبر خوش ، ویلا



https://jahaneghtesad.com/direct/361


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |