چهارشنبه 19 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12289 19:00 1402/11/10

حضور خودرو 45 در نمایشگاه خودرو تهران

دسته‌بندی: صنعت ، صنعت و معدن ، خودرو

حضور خودرو 45 در نمایشگاه خودرو تهران

دسته‌بندی: صنعت ، صنعت و معدن ، خودرو

اولین نمایشگاه خودرویی ایران در سال 1345 و با معرفی خودروهای جیپ و خاور در تهران افتتاح شد. از آن زمان به بعد، هر ساله نمایشگاهی در شهرهایی مثل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرمان برگزار می‌شود و خودروسازان داخلی و بعضی از واردکنندگان خارجی فرصت پیدا می‌کنند تا جدیدترین محصولات خود را در این فضا معرفی کنند.

در این میان، نمایشگاه خودرو تهران به‌دلیل اهمیتی که دارد، بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی در کشور شناخته می‌شود و قرار بر آن است که در سال 1402، شکل و شمایل متفاوتی هم داشته باشد.

نمایشگاه خودرو تهران 1402

نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران به عنوان بزرگ ترین و مهم‌ترین رویداد این حوزه که امسال به اسم «اتو اکسپو تهران - Tehran Auto Expo» شناخته می‌شود، در بهمن ماه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

این رویداد در مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع برگزار می‌شود و از آن جهت که تدارکات وسیعی برای آن در نظر گرفته شده و بازدیدکنندگان بسیاری خواهد داشت، احتمالا تبدیل به بزرگ‌ترین بازار خودرو و یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های اتومبیلی خواهد شد که در سالیان اخیر در کشور برگزار شده است.

زمان برگزاری اتو اکسپو تهران 1402

نمایشگاه خودرو تهران از تاریخ 9 تا 15 بهمن در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود که یک روز آن مخصوص اصحبا رسانه بوده و در آن در مورد مسائلی مثل اخبار خودرو یکپارچه و اخبار خودروهای وارداتی بحث و گفتگو خواهد شد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در همین راستا بیان کرده است که:

«با توجه به اهمیت و جایگاه این رویداد خودرویی و ضرورت انتقال صحیح اخبار خودرو، روز نهم بهمن ‌ماه برای حضور خبرنگاران در نمایشگاه در نظر گرفته شده و برای بازدید عمومی نیز از ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه برنامه‌ریزی شده است».

چه شرکت‌هایی در نمایشگاه خودرو 1402 حضور خواهند داشت؟

با توجه به تمهیدات صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که اکثریت قریب به اتفاق خودروسازان بخش دولتی و خصوصی در این نمایشگاه حاضر شوند. همچنین صحبت‌هایی در میان است که به جز خودروهای ایرانی و چینی که در چند سال گذشته نمایشگاه خودرو را در سلطه خود داشتند و آن را به یک بازار خودرو دست چندم تبدیل کرده بودند، امسال برندهای مطرح دیگر نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

امید نجبا، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، با بیان این‌که حتی برندهایی که تاکنون خبری از واردات محصولاتشان به ایران نبوده نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، اعلام کرد که:

«برخلاف تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده در سال‌های اخیر، نمایشگاه تهران ۱۴۰۲ محدود به خودروهای تکراری چینی نخواهد بود».

با توجه صحبت‌هایی هم که از اخبار خودرو وارداتی به گوش می‌رسد، در این نمایشگاه شاهد حضور برندهایی مثل تویوتا، هوندا، کیا، هیوندا و سوزوکی خواهیم بود و از این نظر تنوع محصولات نسبت به سال‌های قبل بسیار بیشتر خواهد بود.

همچنین باید منتظر ماند و دید برندهایی اروپایی از جمله اشکودا، داچیا، فولکس و غیره نیز در این نمایشگاه با خودروهای جدید خود حضور خواهند داشت یا خیر. به هر حال تا جایی که ما می‌دانیم در اتواکسپو تهران رونمایی‌های زیادی برای نخستین بار صورت خواهد گرفت.

جالب این‌که در بین تجاری‌سازان نیز حضور برخی قطعی شده و احتمال می‌رود که برخی نام‌های آشنا حضور داشته باشند. به عنوان مثال، حضور آریا دیزل و بهمن دیزل در این نمایشگاه قطعی شده است و احتمالا آرین دیزل، شایان دیزل، کامل دیزل و ایران خودرو دیزل از دیگر شرکت‌هایی باشند که در نمایشگاه تهران حضور پیدا می‌کنند.

از چه ماشین‌هایی در اتو اکسپو تهران رونمایی می‌شود؟

هنوز اطلاعات دقیقی از این‌که در نمایشگاه خودرو 1402 از چه خودروهایی رونمایی می‌شود، به بیرون درز نکرده است. با این حال با توجه به اخبار خودرو سایپا پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر این گروه خودروسازی که با فهرست کاملی از محصولات داخلی و مونتاژی خود حضور پیدا می‌کند، ایران خودرو نیز احتمالا نسخه نهایی «ری‌را» را معرفی کرده و از تاکسی برقی جدید خود نیز رونمایی نماید.

خودروسازان خصوصی همچون گروه بهمن نیز در کنار محصولات مونتاژی، خودروهای وارداتی جدیدی را به این نمایشگاه می‌آورند که از جمله آن‌ها می‌توان به محصولات «هونگچی» اشاره کرد. کرمان موتور نیز به احتمال زیاد نخستین نمایش عمومی پیکاپ KMC T9 را به عنوان محصول مونتاژی و رونمایی از نسخه تولیدی KMC Eagle را به عنوان خودروی بومی در دستور کار خود خواهد داشت.

مدیران خودرو نیز در این نمایشگاه فعال خواهد بود و از شاخه لوکس خود یعنی «اکستریم» و محصولات اصلی آن یعنی اکستریم VX ، TXL و LX رونمایی خواهد کرد.

اما همان‌طور که اشاره کردیم، علاوه بر خودروسازان داخلی، واردکنندگان خودرو نیز احتمالا حضوری پررنگ در این نمایشگاه خواهند داشت. جهان نوین با خودرو «نیسان سانی»، نامی خودرو با سه محصول نیسان شامل کیکس، ایکس تریل و سیلفی، کوشا خودرو با محصولات کیا، معین خودرو با محصولات تویوتا و هوندا، و راسا موتور با خودروهای GAC و سوزوکی از جمله شرکت‌هایی هستند که احتمالا در این نمایشگاه حضور یابند.

مواردی از که از نمایشگاه خودرو تهران 1402 انتظار می‌رود:

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در رابطه با ویژگی‌های اتو اکسپو تهران 1402 که برخی از آن‌ها به نوبه خود برای اولین بار است بیان داشت که:

مدت برگزاری نمایشگاه 7 روز خواهد بود که یک روز آن مختص رسانه‌هاست.

بیش از 350 فعال خصوصی و دولتی در حوزه‌های واردات، تولید و قطعه‌سازی در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

برای اولین بار سالنی برای استقرار خبرنگاران برای استراحت و قرار دادن وسایل پیش‌بینی شده است.

تعداد بازدیدکنندگان بیش از 400 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

تست درایو و سرگرمی‌هایی مانند حرکت نمایشی با خودرو مانند سال گذشته برقرار خواهد بود.

بعد از چندین سال می‌توان انتظار داشت که در کنار خودروهای داخلی و چینی، خودرو و تجهیزاتی از کشورهای دیگر هم در آن حضور داشته باشند و حتی امکان پیش خرید و عرضه خودرو در آن پیش‌بینی شده است.

حضور خودرو45 در نمایشگاه خودرو 1402

خودرو45 بعد از آن‌که حضور موفقی در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در سال گذشته داشت، پذیرای بازدیدکنندگان در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ خواهد بود. هدف خودرو45 از حضور در این نمایشگاه، معرفی هرچه بیشتر شرکت و خدماتی است که ارائه می‌دهد.

خودرو45 در حوزه خرید و فروش خودروهای صفر و دست دوم فعال است و معامله انواع اتومبیل را در کم‌ترین زمان امکان‌پذیر می‌کند. علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از اتو اکسپو 1402 تهران می‌توانند با مراجعه به غرفه خودرو45 سوالات خود را به‌صورت حضوری از کارشناسان بپرسند و اطلاعات بیشتری از نحوه خرید و فروش آسان، سریع و امن خودرو کسب کنند.

سخن پایانی

اولین بار است که نمایشگاه خودرو تهران تحت عنوان اتو اکسپو برگزار می‌شود. این تغییر نام خود نشان از تغییر رویه گذشته و تلاش بیشتر مسئولین این نمایشگاه بر برگزاری هرچه بهتر آن دارد.

اظهارات افراد مختلف و همچنین خبرهایی که از برندهای حاضر در نمایشگاه‌های به گوش می‌رسد نیز بر نزدیک شدن استانداردهای تهران اتو اکسپو به تراز جهانی دارد. امیدواریم در این دوره شاهد برگزاری نمایشگاهی پررونق و جذاب باشیم که در آن به اصحاب رسانه و بازدیدکنندگان آن‌طور که باید و شاید احترام گذاشته می‌شود.

برچسب: بازار خودرو ، خودروهای وارداتی ، اتو اکسپو تهران ، نمایشگاه خودرو تهران ، نمایشگاه شهر آفتاب



https://jahaneghtesad.com/direct/12289


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |