یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5670 22:48 1402/05/01
دسته‌بندی: بورس

شاخص کل کمی از فشارهای فروش روزهای گذشته خود فاصله گرفته بود و حتی شایعه برگشت شاخص به سمت اعداد و ارقام بالاتر در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد.

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنان در رویه منفی قرار دارد و به رقم ۷ هزار و ۴۶ همتی رسیده است ارزش معاملات نیز در دقایق پایانی بازار به رقم حدود ۴ هزار و ۲۹۱ میلیاردتومانی رسید که نشان از بی‌رمقی اهالی بازار سرمایه به معاملات باشد. 

شبندر در گزارش منتشر شده سه‌ماهه منتهی به بهار ۱۴۰۲ خود اعلام کرده است که افت ۸ درصدی در درآمدهای عملیاتی داشته و از طرفی هم با افزایش ۱۰ درصدی در بهای تمام شده همراه شده است و این موضوع باعث شده است تا حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص از فروش ۶۱ هزار میلیاردتومانی کسب کند. 

سود خالص شبندر در سه‌ماهه بهار ۱۴۰۱ روی عدد ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که این میزان سود برای سه ماه بهار سال جاری عدد ۳ هزار میلیاردتومانی است. 

ایران‌خودرو هم اعلام کرده است که برای متقاضیان عادی طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو با اولویت‌های تابستان، پاییز و بخش اول زمستان برای ۸ محصول از ۳۱ تیرماه به مدت ۱۲ روز امکان تکمیل و پیش‌پرداخت واریز وجه فراهم شده است. 

خبرگزاری سنا نوشت که قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: در شرایطی که تصمیمات مجلس و دولت به‌شدت بر اعتماد سرمایه‌گذاران و فضای اقتصادی کشور اثر گذاشته است، نمی‌توان صرفاً با تزریق منابع، بازار را شاداب نگه داشت؛ لذا پیشنهاد می‌شود در راستای بازگشت اعتماد عمومی به بازار، بازنگری کلی در سیاست‌های اتخاذ شده و نحوۀ افشای آن‌ها صورت گیرد. 

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص کل کمی از فشارهای فروش روزهای گذشته خود فاصله گرفته بود و حتی شایعه برگشت شاخص به سمت اعداد و ارقام بالاتر در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد. اما شاخص در جریان معاملات روز جاری و تا قبل از شروع نیم ساعت پایانی بدون تغییری خاص در همان محدوده‌های روزهای گذشته ایستاده بود تا اینکه نماد شبندر بازگشایی شد. 

از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس تهران با وجود نوسانات چند روز اخیر همچنان در محدوده سطح حمایتی خط میانی کانال صعودی قرار دارد و از منظر موج شماری و امواج الیوت در محدوده ۱۶۱ درصد موج‌کوتاه مدت اصلاحی خود قرار دارد (باکس زردرنگ) که در تصویر نمودار شاخص کل مشخص است. اگر افت ۱۰ درصدی امروز نماد شبندر و تأثیر منفی سنگین آن روی بازار را در نظر نگیریم شاخص کل همچنان بر مفروضات قبلی ایستاده است. اما با درنظرگرفتن افت شاخص در نیم ساعت پایانی این امکان ممکن است به وجود بیایید که طبق سنت دیرینه بازار، شاخص کل برای نیمه اول بازار فردا رخ سرخ‌رنگی را به خود بگیرد و باید دید که این میزان افت احتمالی چقدر خواهد بود و آیا اهالی بازار باز هم قصد دارند که با فشار عرضه شاخص کل و ارزش بازار را به سمت اعداد پایین‌تر سوق دهند؟ 

شاخص هم وزن تا پیش از انتشار نامه و تغییرات ایجاد شده برای نرخ خوراک گاز و سوخت صنایع در محدوده‌های ۲۳ درصدی موج فیبوناچی خود در حال معامله بود و حتی برای روزهایی توانست از پس میانگین ۵۵ روزه خود برآید و از این سطح به‌عنوان سطح حمایتی استفاده کند؛ اما با انتشار اخبار مختلف در خصوص وضعیت نرخ خوراک گاز از این شاخص نیز عقب نشست و تا محدوده‌های ۳۸ درصدی موج قبلی خود اصلاح کرد و به اعداد کمتر از ۷۰۰ هزارواحدی رسید. اما در جریان معاملات چند روز شاخص هم وزن دوباره خود را بالاتر از ۷۰۰ هزارواحدی می‌بیند.

 

منبع: اکوایران

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، سازمان بورس ، صندوق بورس ، بورس تهران ، شاخص بورس ، بازار بورس ، ارزش بازار ، اوراق بهادار ، سهام بورس ، بورس و اوراق بهادار ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/5670


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |