پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7113 18:34 1402/06/09
دسته‌بندی: بورس

شاخص کل بورس این هفته با بیش از ۸ درصد رشد در مقایسه با هفته گذشته از محدوده ۱،۹۴۶،۶۳۸ واحد در ابتدای هفته به بالای سطح ۲،۱۰۴،۸۲۰ واحد در پایان هفته ایستاد.

مجموع ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم این هفته ۳۴۵،۹۰۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به ۱۸۲،۵۵۷ میلیارد ریال هفته گذشته ۹۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در مجموع طی معاملات روز‌های کاری هفته ایی که گذشت پس از هفته‌ها روند کاهشی بازار، بیش از ۶۰۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد بازار سهام شده است.

در هفته ایی که پشت سر گذاشتیم به ترتیب گروه‌های خودرویی با ۱۷ و ۲ صدم درصد، سایر معاون با ۱۵ و ۶ دهم درصد، محصولات چوبی با ۱۴ و ۷ دهم درصد، فراورده نفتی با ۱۳ و ۹ دهم درصد، حمل و نقل با ۱۳ و یک دهم درصد و گروه انبوه سازی با ۱۱ و ۹۲ صدم درصد بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند.

همچنین گروه انتشار و چاپ با ۹ و نیم درصد، منسوجات با ۴ و ۲ دهم درصد، خرده فروشی بجز وسایل نقلیه با ۷ دهم درصد نیز کمترین بازدهی مثبت یا در حقیقت بیشترین بازدهی منفی را برای سهامدارانشان ثبت کردند.

طی ۵ روز کاری هفته ایی که گذشت بجز دو و سه شنبه که خروج پول از بازار را داشتیم در روز‌های شنبه، یکشنبه و چهارشنبه برآیند ورود پول مثبت بود.

شاخص کل بورس در حالی در این هفته که پشت سر گذاشتیم بیش از ۸ درصد بازدهی مثبت برای سهامدارانش ثبت کرد که در دیگر بازار‌های مالی تغییرات قیمت محدود و تقربیا روند با ثباتی را طی کردند به طوری که در زمان تنظیم این گزارش، هر دلار آمریکا در بازار ازاد در محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان، هر بشکه نفت خام برنت بیش از ۸۵ دلار، انس طلای در بازار‌های جهانی در محدوده ۱۹۴۰ دلار بود.

همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار ۲۳ هزار و ۲۹۴ تومان و هر تمام سکه امامی نیز ۲۷ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان دادوستد می‌شد که نسبت به پایان هفته‌ی گذشته شاهد ثبات قیمت‌ها بودیم.

بازار فلزات رنگین نیز هفته را با روند ثبات به اتمام رساند؛ به طوری که مس، سرب، الومینیویم تغییرات محدودی داشته و از سوی دیگر روی با ۳ درصد افزایش و قلع و نیکل نیز با ۲ درصد کاهش تا پایان معاملات چهارشنبه دادوستد شدند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، سازمان بورس ، صندوق بورس ، بورس تهران ، شاخصهای مهم بورس ، شاخص بورس ، بازار بورس ، سهام بورس ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/7113


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |