یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13042 11:00 1402/12/05
به میزبانی فولاد هرمزگان انجام شد؛

برگزاری جلسه هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور

دسته‌بندی: صنعت و معدن
به میزبانی فولاد هرمزگان انجام شد؛

برگزاری جلسه هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور

دسته‌بندی: صنعت و معدن

جلسه هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور با حضور حداکثری اعضای هیئت مدیره به میزبانی فولاد هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش جهان اقتصاد وبه نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور از سال 1395 زیر نظر انجمن آهن و فولادی ایران شکل گرفت. هدف اصلی از تشکیل این انجمن تدوین، تکمیل و اصلاح دستورالعمل‌های آزمایشگاهی جهت استانداردسازی فعالیت‌ها، به اشتراک گذاشتن توان فنی آزمایشگاهی کشور، ایجاد تعامل تخصصی و تجهیزاتی در سطح جهت کاهش هزینه‌های انجام آزمون و استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌ها جهت حمایت از تولیدات و تجهیزات بومی مورد استفاده در صنایع آزمایشگاهی مرتبط است.

 

این کمیته دارای چهار کارگروه تخصصی معدن و کنسانتره، گندله‌سازی و احیا مستقیم، فولاد‌سازی و آزمایشگاه‌های نورد و محصولات نهایی است. این کارگروه‌ها با هدف تبادل اطلاعات و به اشتراک‌گذاری تجربیات و هم‌اندیشی جهت حل مشکلات آزمایشگاه‌های عضو تشکیل شده است.

 

هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور به صورت فصلی و هر سه ماه یک بار به طور منظم جلسات خود را در یکی از شرکت‌های عضو برگزار می‌کند که در این جلسات اقداماتی همچون فعالیت‌های ماه‌های گذشته انجمن مورد بررسی قرار می‌گیرد و در همین حال استراتژی‌ها برای همگرایی و همکاری بیشتر میان اعضا در دستور کار قرار دارد. دیگر دستور کار مهم جلسات با توجه به گسترش شرکت‌های فولادی در کشور، جذب اعضای جدید به منظور ارتقای عملکرد دپارتمان و به اشتراک گذاشتن تجربیات اعضای جدید است. به همین منظور، جلسه هیئت مدیره انجمن آزمایشگاه‌های آهن و فولاد کشور به میزبانی فولاد هرمزگان با حضور حداکثری اعضای هیئت مدیره در شهر بندرعباس برگزار شد.

 

در حاشیه این جلسه، خبرنگار روابط عمومی فولاد هرمزگان با تنی چند از اعضای هیئت مدیره گفت‌وگو انجام داده است که در ادامه خواهید خواند:

 

رضا باران پویان، عضو هیئت مدیره دپارتمان و مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های شرکت فولاد هرمزگان

 

تلاش برای اعتلای نام ایران

 

جلسه دپارتمان آزمایشگاه‌های معدنی و فولادی کشور به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار شد. هیئت اجرایی این انجمن از مدیران آزمایشگاه‌های شرکت‌های معدنی و فولادی شامل فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، نمایندگان مجتمع صنعتی چادرملو و اوپال پارسیان تشکیل شده است. این جلسات در راستای هماهنگ‌سازی آزمایشگاه‌ها و استفاده از پتانسیل های موجود در کشور جهت ارتقای توانمندی ها و تجمیع دانش و تبادل نظرات متخصصین آزمایشگاه‌های فولادی کشور برگزار می‌گردد.

 

این جلسات که به صورت دوره‌ای برگزار می گردد در بهمن ماه سال جاری به میزبانی  فولاد هرمزگان با حضور اعضای هیئت مدیره این دپارتمان برگزار گردید. دپارتمان آزمایشگاه‌های فولادی و معدنی به نوعی تحت پوشش انجمن آهن و فولاد کشور فعالیت خود را آغاز نموده است و خوشبختانه طی چند سالی که از شروع به کار آن می گذرد، توانسته گام‌های بسیار موثری را با کنار هم قرار دادن آزمایشگاه‌های صنایع فولادی و معدنی کشور بردارد. به عنوان نمونه، در این جلسه از دو شرکت همکار زیرمجموعه کمیته آزمایشگاه‌ها یعنی روسای آزمایشگاه‌های شرکت آهن و فولاد ارفع و همچنین آزمایشگاه‌های شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین دعوت به عمل آوردیم تا از نقطه نظرات آن‌ها نیز جهت پیشبرد اهداف دپارتمان به ویژه ارائه گزارش از سوی آن‌ها در خصوص همکاری‌ها با دپارتمان و دپارتمان‌های زیرمجموعه استفاده نماییم.

 

در راستای اهداف این کمیته شرکت فولاد هرمزگان نیز به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ زنجیره آهن و فولاد نیز توانسته اقدامات موثری را در حوزه‌های افزایش کیفیت و تجهیز آزمایشگاه‌های خود به منظور کنترل و تضمین کیفیت محصولات صورت دهد و تجربیات خود را در این زمینه در اختیار اعضای دپارتمان قرار دهد. با توجه به استراتژی‌ها و اقدامات صورت گرفته، به آینده آزمایشگاه‌های زنجیره صنعت فولاد کشور خوش‌بین هستیم. امیدواریم بتوانیم اهدافی که تعریف کردیم را محقق کنیم و در کنار هم برای رشد و اعتلای کشورمان قدم‌هایی را برداریم.

 

میرمقتدایی رئیس هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد

 

فولاد هرمزگان یکی از پیشروان کیفیت صنعت فولاد است

 

دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور در سال 1395 فعالیت خود را به منظور گردهمایی مدیران آزمایشگاه‌های شرکت‌های زنجیره معدن و فولاد آغاز کرد. هدف از تشکیل این دپارتمان، ایجاد هم‌افزایی میان آزمایشگاه‌های مجموعه فولاد کشور بوده که تاکنون در این زمینه سه همایش بزرگ در شهرهای اصفهان، یزد و مشهد برگزار کردیم. در این جلسات گروه‌هایی تشکیل دادیم تا بتوانند با یکدیگر هماهنگ باشند و مسائل و مشکلات خود را به اشتراک بگذارند تا از دانش فنی یکدیگر استفاده کنند.

 

دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور هشت عضو هیئت مدیره دارد با توجه به اینکه تلاش می‌کنیم همه اعضا به نوعی در برگزاری جلسات مشارکت داشته باشند، جلسات در کارخانه‌های مختلف تشکیل می‌شود. همچنین به دنبال افزایش تعداد اعضا و شناسایی شرکت‌های فولادی جدید هستیم تا از دانش فنی شرکت‌های جدید استفاده کنیم و میان تمام اعضا به اشتراک بگذاریم.

 

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از پیشروان کیفیت و آزمایشگاه‌های زنجیره آهن و فولاد کشور به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بنده سال‌ها به عنوان مدیر آزمایشگاه‌های شرکت فولاد فعالیت می‌کردم و به نوعی راهبری شرکت‌های زیرمجموعه با گروه فولاد مبارکه بود، به خوبی نسبت به کیفیت کار این شرکت به ویژه در حوزه کیفیت و آزمایشگاه‌ها آگاه هستم. امیدواریم این شرکت موفق و دارای بهره‌وری بهتری باشد.

 

عبدالرضا جابری، نایب رئیس هیئت مدیره دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد، مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد خوزستان

 

فولاد هرمزگان یکی از هوشمندانه‌ترین پروژه‌های فولادی است

 

در حال حاضر دپارتمان آزمایشگاه 44 عضو رسمی دارد که دارای آزمایشگاه‌های فعال در زنجیره معدن و فولاد هستند. در این دپارتمان چهار کارگروه تخصصی معدن، گندله‌سازی، فولادسازی و نورد فعالیت می‌کنند. هر یک از این کارگروه‌ها به طور مرتب با یکدیگر در تعامل هستند و جلسات آن‌ها نیز به صورت منظم برگزار می‌شود و نتیجه فعالیت خود را به هیئت اجرایی اعلام می‌کنند.

 

در این جلسه که طبق زمان‌بندی تعیین شده به صورت فصلی در یکی از شرکت‌ها برگزار می‌شود، مصوبات جلسات قبل پیگیری شده و گزارش کارگروه‌های تخصصی نیز ارائه می‌شود. همچنین در این جلسه در مورد برنامه‌های فصل بعدی و سال جاری و آتی نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. در همین جلسه فعالیت‌هایی که قرار است در سال آینده و یا فصل آینده انجام شود، برنامه‌ریزی می‌شود و هر کارگروه برای نوبت بعدی جلسات، گزارش‌هایی که مورد نیاز است، ارائه می‌دهد و تصمیمات را برای ادامه کار اتخاذ می‌کند.

 

شرکت فولاد هرمزگان یکی از هوشمندانه‌ترین پروژه‌های فولادی بوده که در کشور اجرا شده است. این شرکت مزیت‌های متعددی همچون نزدیکی به آب‌های آزاد، تکنولوژی‌های جدید تولید فولاد و از همه مهم‌تر، نیروی انسانی بسیار قوی و متخصص برخوردار است که موجب روند رو به رشد این شرکت شده است و فولاد هرمزگان به خوبی توانسته از مزیت‌هایی که در اختیار دارد استفاده کند.

برچسب: شرکت فولاد هرمزگان ، دپارتمان آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد کشور ، انجمن آهن و فولادی ایران



https://jahaneghtesad.com/direct/13042


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |