سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 230 16:55 1401/11/10
برنج گران روی دست کشاورزان مانده است

برنج گران؛ فروخته نمی شود!

دسته‌بندی: بیزنس ، کشاورزی ، بازار ، تجارت
برنج گران روی دست کشاورزان مانده است

برنج گران؛ فروخته نمی شود!

دسته‌بندی: بیزنس ، کشاورزی ، بازار ، تجارت

دبیر کمیسیون واردکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج گفت: با کاهش تقاضا برای برنج ایرانی به‌دلیل گرانی برنج، محصول در دست شالیکاران و تولیدکنندگان باقی مانده است و خسارت سنگینی متوجه آنها شده است.

مسیح کشاورز دبیر کمیسیون واردکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به افزایش مجدد قیمت برنج اظهار داشت: آنهایی که به هر بهانه‌ای خواستار توقف واردات برنج شدند و بازار را در شرایط کنونی قرار دادند و تنظیم بازار را بر هم زدند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: با کاهش تقاضا برای برنج ایرانی به‌دلیل گرانی برنج، محصول در دست شالیکاران و تولیدکنندگان باقی مانده است و خسارت سنگینی متوجه ایشان شده است.

کشاورز با تصریح به اینکه "بار دیگر به مسئولان و متولیان صنعت برنج هشدار می‌دهیم، نسخه‌‌ای که برای بازار برنج تجویز شده است، درمانگر نیست"، تأکید کرد: از سیاست‌گذاران بازار برنج می‌خواهیم به تغییر گزینه‌های اثرگذار بر عرضه و تقاضای برنج توجه کنند و مطابق آن برای این صنعت و بازار آن تصمیم‌گیری نمایند.

وی گفت: امروز شرایط اقتصادی خانوار ایرانی به‌گونه‌ای است که توان اقتصادی ایشان تعیین‌کننده میزان و نوع تقاضا در بازار است و نمی‌توان به ایشان تحمیل کرد که چه کالایی را خریداری کنند.

 

کشاورز ابراز کرد: از کمیسیون کشاورزی مجلس، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم در اسرع وقت برای اصلاح سیاست‌های تکلیف‌شده در بازار برنج اقدام کنند و اجازه ندهند آرامشی که تا آبان‌ماه در بازار برنج وجود داشته است از بین برود و تحریم‌های داخلی تجار را از پای درآورد و سفر‌ه هموطنانمان را خالی کند.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، برنج ، کشاورزان ، اخبار روز ، گرانی برنج



https://jahaneghtesad.com/direct/230


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |