یکشنبه 27 خرداد، 1403

کدخبر: 15992 03:05 1403/03/03
مدیرعامل ایمپاسکو به مناسبت روز معدن مطرح کرد؛

بخش معدن پیشران حرکت به سمت توسعه پایدار

دسته‌بندی: صنعت و معدن
مدیرعامل ایمپاسکو به مناسبت روز معدن مطرح کرد؛

بخش معدن پیشران حرکت به سمت توسعه پایدار

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ضمن تبریک یکم خرداد روز ملی معدن گفت: بخش معدن پیشران حرکت به سمت توسعه پایدار خواهد بود و از همین رو اهداف اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی در معدن و صنایع معدنی می‌بایست به صورت متوازن در تعامل و تعادل یکدیگر باشند تا رشد اقتصادی و توسعه پایدار محقق شود.

به گزارش جهان اقتصاد از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به مناسبت روز ملی معدن عنوان کرد: بدون شک هر سال تاثیرگذاری بخش معدن در توسعه اقتصادی بیش از پیش نمایان می‌شود همانطور که در بسیاری از کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بخش معدن تبدیل به نیروی محرکه توسعه اقتصادی و در نتیجه افزایش تولید ناخالص داخلی این کشورها شد، معدن و صنایع معدنی طی سال‌های متمادی در ایران تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی داشته است.

 

وی افزود: اثرگذاری بخش معدن و صنایع معدنی در پیشرفت و توسعه اقتصادی غیرقابل انکار بوده و علاوه بر  افزایش اشتغال‌زایی در نقاط مختلف کشور، توسعه نقاط کمتر برخوردار را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

مدیرعامل ایمپاسکو تصریح کرد: همانطور که نیاز جهان به مواد معدنی افزایش می‌یابد، توسعه هر چه بیشتر این بخش در کشور، امکان توسعه سریع‌تر اقتصادی را فراهم می‌سازد.

 

وی با اشاره به افزایش اکتشافات در شرکت، بیان کرد: ایمپاسکو با انجام اکتشافات بیشتر سعی در توسعه بخش معدن به خصوص توسعه معدن سبز بوده و با استفاده از فناوری‌های نوین در استخراج و فرآوری مواد معدنی و بازیافت باطله‌ها معطوف کرده و در تلاش است با گام برداشتن در مسیر توسعه معدن سبز سهم خود را در حفظ محیط زیست ایفا  کند.

 

کریم‌نژاد ادامه داد: امروزه به درستی معدن و صنایع معدنی بهترین جایگزین برای قطع وابستگی اقتصاد ایران به نفت نام گرفته و بارها ازسوی مقام معظم رهبری توان رقابت و جایگزینی اقتصاد معدنی با نفت مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه در زمینه ذخایر معدنی در دنیا رتبه هفتم را به خود اختصاص داده‌‌ایم، توضیح داد: اگرچه با در نظر گرفتن میزان ذخایر معدنی و تنوع آن، یک کشور معدنی محسوب می‌‌شویم، اما غافل ماندن از بخش اکتشاف هم در سطح و هم در عمق، ما را از دستیابی به جایگاه اصلی معدنی در جهان بازداشته و از همین رو برنامه‌ریزی‌های سالانه ما در ایمپاسکو افزایش اکتشافات هر سال نسبت به سال قبل جزء اهداف اصلی شرکت است.

 

مدیرعامل ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: ضمن تبریک مجدد روز ملی معدن به عزیزان تلاشگر و فعال در این حوزه، امیدوارم به زودی شاهد دستیابی بخش معدن به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور باشیم.

برچسب: ایمپاسکو ، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، روز ملی معدن



https://jahaneghtesad.com/direct/15992


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |