یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11373 21:00 1402/10/16

ایران خودرو و سایپا برای فروش به زیر قیمت بازار مجوز دارند؟

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، خودرو

ایران خودرو و سایپا برای فروش به زیر قیمت بازار مجوز دارند؟

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، خودرو

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، به موضوع عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی داخلی با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان واکنش نشان داد.

سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی داخلی با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان گفت: «از نظر شورای رقابت هرگونه عرضه خودرو خارج از مصوبه ۵۴۳ تخلف محسوب می شود».

 

دقایقی قبل اعلام شد که وزارت صمت اجازه عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار آزاد را به ایران خودرو و سایپا داده است. حال سخنگوی شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار نسبت به این خبر واکنش نشان داده. این شورا هرگونه عرضه به این شکل را تخلف محرز اعلام اعلام کرده است.

 

براساس مستندات، دو خودروساز بزرگ کشور به همراه برخی قطعه سازان مصوبه‌ای را از وزیر صمت دریافت کرده‌اند. بنابر این مصوبه خودروسازان می توانند ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو را با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار آزاد و به صورت تحویل فوری به فروش برسانند. اعلام این خبر واکنش های بسیاری را به دنبال داشت. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این مصوبه می توانند خلاف رویکرد وزارت صمت باشد. همچنین در شرایطی که بسیاری از مشتریان سامانه منتظر تحویل خودروهایشان هستند. یا به قیمت های جدید اعلامی اعتراض دارند. چنین مصوبه ای نه تنها به تعدیل قیمت خودروها در بازار آزاد کمک نمی کند، بلکه حواشی منفی زیادی را هم به بار خواهد آورد.

 

در نهایت شورای رقابت چنین مصوبه ای را خلاف قوانین می داند. در صورت عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی داخلی توسط سایپا و ایران خودرو با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار آزاد، تخلفی محرز رخ داده است.

 

آخرین خودرو

برچسب: بازار خودرو ، سایپا ، ایران خودرو ، قیمت خودرو ، شورای رقابت



https://jahaneghtesad.com/direct/11373


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |