سه شنبه 20 شهریور، 1403

کدخبر: 18438 09:40 1403/05/17
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبرداد؛

اصفهان بالاترین وصول مالیات پس از تهران را دارد

دسته‌بندی: استان‌ها
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبرداد؛

اصفهان بالاترین وصول مالیات پس از تهران را دارد

دسته‌بندی: استان‌ها

احمدرضا مدبرنیا در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به وصول ۲۰۷میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان گفت: ۲۶۴ هزار نفر اشخاص ثالث در استان به عنوان فرار مالیاتی شناسایی شدند که با ۳۷ پرونده مراودات مالی داشتند.

وی با اشاره باینکه طی سال جاری در اداره مبارزه با فرار مالیاتی اداره کل امور مالیاتی ۳۷ مورد اجرای تبصره ۱۸۱ داشتیم، افزود:۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد و ۲۰۷ میلیارد تومان نیز  از فرار مالیاتی وصول شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: طی ۴ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات به حساب خزانه واریز شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است .

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد:همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدبرنیا گفت: جایگاه اداره کل امور مالیاتی اصفهان در سطح اقتصادی استان با وصول مالیات و تأمین بودجه به میزان ۹۸ درصد بودجه سال تعیین شده است.

وی در خصوص عوارض شهرداری ها بیان داشت:امسال  ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است که نسبت بهخ مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که در این زمینه نیز شاهد رشد بوده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار سقف تبصره ۱۰۰ بالا رفت و مشاغل بیشتری را تحت پوشش قرار داد، افزود:تا کنون ۵۸ هزار ۸۷۶ اظهارنامه مالیاتی در استان اصفهان ارائه شد که ۳۰۵ هزار ۷۷۰ مودی از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند.

مدبرنیا گفت:بالاترین وصولی پس از تهران متعلق به اصفهان است که ضمن ۴ درصد عوارض، تماما به حساب خزانه‌داری استان اصفهان واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بیان داشت:درحال حاضر برای دو گروه دیگر برای نخستین بار اظهارنامه ارسال شد تا در نهایت تایید یا اصلاح کنند.

 وی با اشاره به افزایش سقف تبصره ۱۰۰ به میزان ۳ برابر نسبت به سال گذشته، گفت: درصورتیکه صاحبان مشاغل تا سقف ۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته باشند در هر گروه مشاغل می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

مدبرنیا بیان کرد: در بخش اشخاص حقوقی ۲۵ هزار و ۸۵۶ اظهار نامه عدد دار داشتیم که برای سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۱ شرکت نسبت به تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی خود اقدام کردند.

این مقام مسئول در ارتباط با سامانه سوت زنی توضیح داد: ۴ هزار و ۳۴۲ مورد در این سامانه اطلاعات ارسال شده که تا امروز ۳ هزار و ۴۳۲ بررسی شده است.

 مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه۹۱۰ مورد از سامانه سوت زنی در دستور کار و بررسی است، افزود: همچنین افرادی که در سامانه سوت زنی قرار گرفته‌اند اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را ندارند.

مدبرنیا تاکید کرد: مودیان مالیاتی از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه اصلاحی خود اقدام کنند.

وی افزود: در سال گذشته در موارد تامین منابع ۹۹.۶ درصد مورد، یعنی ۴۳ هزار میلیارد برای وصول داشتیم که ۴۲ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم و ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان بیان داشت: همچنین  ۱۲ هزار میلیارد به شهرداری‌ها پرداخت شد که ۴۰ درصد رشد داشته است و  درسال جاری نیز برنامه‌ریزی کردیم تا بودجه استان را محقق کنیم.

 

برچسب: مالیات ، اظهارنامه مالیاتی ، فرار مالیاتی ، اصفهان ، امور مالیاتی استان اصفهان



https://jahaneghtesad.com/direct/18438


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |