پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3521 19:37 1402/03/16

آموزش ثبت نام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد/ سامانه تهران من چیست؟

دسته‌بندی: ترابری

آموزش ثبت نام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد/ سامانه تهران من چیست؟

دسته‌بندی: ترابری

توضیحاتی درباره سامانه تهران من و آموزش ثبت نام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد

برای افرادی که با خودرو شخصی قصد ورود و خروج به طرح ترافیک یا کنترل آلودگی هوا در تهران را دارند سامانه تهران من، بسیار ضروری است. ثبت نام در این سامانه برای افرادی که خودرو شخصی دارند، حائز اهمیت است.

 

با توجه به محدودیت‌هایی که قوانین راهنمایی و رانندگی، اشخاص برای محاسبه سهمیه خود جهت استفاده از طرح‌ها، خرید طرح‌ها، ورود و خروج به طرح‌ها، اطلاع از محدوده‌های شامل طرح و عوارض یا جریمه‌های خود باید ثبت نام خود را در سامانه تهران من انجام دهند. همچنین برای پرداخت جریمه‌های شهرداری و عوارض شهرداری باید از طریق این سامانه اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اپلیکیشن با ما همراه باشید.

 

سامانه تهران من چیست؟

سامانه تهران من چیست؟ چرا آگاهی و استفاده از سامانه تهران من دارای اهمیت زیادی است؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است در ابتدا به معرفی سایت تهران من بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر با توجه فراگیر شـدن و گسترش استفـاده از اینترنت اکثر ارگان‌ها و سازمان‌ها در راستای همسو شـدن با تکنولوژی نسبت به ارائه خدمات آنلاین اقداماتی کرده‌اند. سامانه تهران من هم برای ارائه خدمات حضوری و آنلاین به شهروندان ساکن تهران به وجود آمد.

با تغییر قوانین عبور و مرور در سال ۱۳۹۸ و جایگزینی طرح آلودگی هوا به جای زوج و فرد، هر خودرو شخصی با پلاک تهران فقط ۲۰ روز مجاز به ورود رایگان به محدوده طرح است. همچنین برای خودروهای شخصی که پلاک شهرستان دارند، فقط ۱۵ روز از هر فصل در محدوده طرح می‌توانند رفت و آمد کنند.

با توجه به اطلاع رسانی، طرح محدوده ترافیکی در حال اجرا است، بهتر است که برای جلوگیری از جریمه‌های ورود به طرح ترافیک در این سامانه ثبت نام کرده تا از تعداد روزهای خود اطلاع داشته باشید.

با توجه به مطالبی که در ابتدا گفتـه شـده است اهمیت استفاده از سامانه تهران من به خوبی مشخص می‌شود. به همین دلیل در این مطلب توضیحات کاملی در مورد نحوه ورود به سایت تهران من، ثبت نام در سامانه تهران من، دانلود برنامه تهران من و چگونگی پرداخت عوارض در سامانه تهران من ارائه می‌دهیم. همچنین مراحل ثبت نام در سامانه تهران من را به طور کامل و به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

خدمات تهران من

از آن‌جایی که استفـاده از خدمات آنلاین مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفتـه است، اطلاع از چگونگی استفاده و نحوه کار اپلیکیشن تهران من دارای اهمیت زیادی است. سامانه تهران من برای کاربران خدمات زیادی را در نظر گرفتـه است و ساکنین تهران به صورت روزمره به بخش زیادی از این خدمات نیاز دارند. خدمات سامانه تهران من به شرح زیر است:

ثبت نام و رزرو طرح ترافیک

نوبت دهی معاینه فنی

بسته‌های ترافیکی

ثبت موسسات کرایه خودرو

پرداخت عوارض پارک حاشیه ای

پرداخت عوارض سالیانه خودرو

عوارض سالیانه موتورسیکلت

صدور باربرگ

پرداخت قبوض عوارض شهرداری

بلیت برج میلاد

برج تک سفر

کارت بلیت

نوبت دهی ملاقات مردمی

استعلام شماره شناسایی ملک

سامانه رسیدگی به مشکلات و مسائل شهری و محیطی (۱۳۷)

ثبت تقدیر، تشکر و شکایات و انتقادات (۱۸۸۸)

استعلام طرح تفصیلی

پیگیری پرونده شهرداری

پارک خودرو:با ثبت نام در سامانه تهران من می‌توانید از خدمات بسیاری مفیدی درمورد پارک حاشیه‌ای استفاده کنید. افراد می‌توانند با مراجعه به این قسمت عوارض مربوط به ماشین خود در صورت استفاده از پارک حاشیه‌ای را مشاهده کنند.

نوبت دهی معاینه فنی در سایت تهران من یکی از مهم ترین و جدیدترین خدمات سایت تهران من است. در گذشته افراد برای دریافت نوبت معاینه فنی می‌بایست به سایت ستاد معاینه فنی تهران مراجعه می‌کردند، اما امروز این کار با استفاده از وب سایت تهران من بسیار ساده و راحت شده است.

نحوه ثبت نام در سامانه تهران من

در این قسمت مطلب قصد داریم مراحل ثبت نام در سامانه تهران من را برای شما شرح دهیم. قبل از هر چیز باید بدانید مراحل ثبت نام در این سامانه به سادگی انجام می‌شود. معرفی و ثبت نام فرد دارنده خودرو، اولین قد‌می‌است که باید برای استفاده از امکانات سامانه تهران من انجام دهید. برای ثبت نام در ابتدا باید به سایت https://my.tehran.irمراجعه کرده و روی دکمه ثبت نام در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید.

با کلیک به فرم مربوطه منتقل ‌می‌شوید. بعد از ثبت نام در تهران من طرح زوج و فرد، طرح ترافیک و دیگر خدمات و کارهای مربوط به خودرو خود را می توانید از این سایت استعلام بگیرید و در جهت تمدید آن اقدام کنید. همچنین بعد از ثبت نام خودرو در تهران من، می‌توانید با مراجعه به قسمت لیست تردد تهران من، تعداد و فهرست ترددهای روزانه خود که بوسیله دوربین‌ها ثبت شده را مشاهده کنید.

روش نصب تهران من

روش نصب اپلیکیشن تهران به سادگی هرچه تمام تر است. برای نصب، کافی است به سامانه‌های نصب اپلیکیشن امن مانند PlayeStoreمراجعه کنید. بعد از ورود به این برنامه کافی اسم تهران من را سرچ کنید، بعد از با زدن روی دکمه install می‌توانید در زمانی کوتاه آنرا نصب و استفاده کنید. همچنین در صورت نداشتن دسترسی به پلی استور یا عدم کارکرد آن، می‌توانید اسم تهران من را در گوگل سرچ کنید و از سایت‌های امن آنرا دانلود کنید. اگر باز هم موفق به نصب این برنامه نشدید بهتر است به سایت تهران من (تهران من تحت وب) مراجعه کنید.

آموزش ثبت نام در تهران من

قدم اول در استفاده از امکانات سامانه تهران من با ثبت نام در این سامانه امکان پذیر است.

سامانه تهران من

مرحله اول ثبت نام

در بخش بعدی با دو دکمه مواجه ‌می‌شوید که باید مشخصات خود را در قسمت، ورود/ثبت نام وارد کنید. اطلاعات شخصی مانند: کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید، سپس نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود را مشخص کنید.

دقت کنید که در بخش وارد کردن شماره تماس، باید شماره‌ای را وارد کنید که در دسترس باشد، زیرا کد تایید به شماره‌ای که وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود.

نحوه ثبت نام در تهران من

مرحله دوم ثبت نام

در سامانه تهران من سه نوع ثبت نام وجود دارد که شامل موارد زیر است:

شخص حقیقی: برای افرادی است که خودرو به نام خودشان بوده و استفاده شخصی دارند.

شخص حقوقی: برای ماشین‌هایی که سند آن به نام شرکت یا سازمانی است که کد اقتصادی دارند و افراد شرکت از وسیله نقلیه استفاده ‌می‌کنند.

تبعه خارجی: برای افرادی که با خودرو شخصی خود قصد رانندگی در تهران را دارند. در این بخش به شماره پاسپورت نیاز است.

در مرحله بعد به صفحه‌ای انتقال پیدا ‌می‌کنید که پیامکی تحت عنوان کد تایید ۶ رقمی ‌به شماره تلفن وارد شده توسط شما ارسال ‌می‌شود. این کد را باید در باکس وارد کنید و در نهایت دکمه ثبت نام در سامانه تهران من را بزنید.

ثبت نام در تهران من

مرحله سوم ثبت نام

در حساب کاربری نام و نام خانوادگی شما نمایش داده ‌می‌شود و در بخش کد تایید شماره تماسی که ارسال کرده‌اید مشخص است. به زمان باقی مانده تا دریافت مجدد کد تایید دقت کنید و در مکانی قرار بگیرید که خط شما دردسترس باشد.

مراحلی که ذکر شد از طریق مشخصات کارت ملی که در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده است، تطبیق داده ‌می‌شود و مراحل ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.

راهنمای ورود به اکانت سامانه تهران من

برای ورود به سامانه تهران من به مراحل و نکاتی که در ادامه شرح می‌دهیم توجه نمایید. هنگا‌می‌که در اپلیکیشن تهران من ثبت نام ‌می‌کنید، بر اساس کد ملی خود، یک حساب کاربری خواهید داشت و برای ورود به اکانت باید از طریق شماره ملی خود اقدام کنید. مراحل ورود به حساب کاربری به شرح زیر است:

در ابتدا به سایت Tehran.irمراجعه کرده و بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

شماره موبایل ثبتی خود را وارد کنید و منتظر کد تایید باشید. با هر بار ورود به سامانه تهران من، باید کد تایید برای شما پیامک شود. با توجه به این موضوع بهتر است ثبت نام را با شماره همراه خود انجام دهید تا در صورت ورود به سامانه دسترسی به کد تایید برای شما راحت‌تر باشد.

تهران من

مرحله چهارم ثبت نام

کد تایید را وارد کنید و به سامانه وارد شوید.

"مراحل

در این مرحله به پنل کاربری خودتان دسترسی خواهید داشت و قبل از هر فعالیتی باید مشخصات ماشین و فردی که سند به نام او است را با کمک بخش <افزودن خودرو> وارد کنید.

سامانه تهران من

ثبت نام در سامانه تهران من

شماره پلاک را در کادر اول و شناسه یکتا خودرو را در کادر دوم وارد کنید. بعد از آن بر روی دکمه درج خودرو کلیک کنید تا ماشین شما در سامانه تهران من تایید شود و اطلاعات مرتبط در پنل اضافه شود.

"ثبت

با اجرا تمام این مراحل، شما به راحتی ‌می‌توانید وارد سامانه تهران من شوید و از تمام امکانات سامانه تهران من استفاده کنید.

کیف پول شهروندی تهران من

علاوه بر مشاهده فهرست تردد در تهران من، این امکان وجود دارد تا با استفاده از کیف پول و خرید شارژ، طرح های مورد نظر خود را خریداری کنید. برای تمدید و خرید طرح از سایت تهران من، کافی است که اعتبار کیف پول خود را افزایش دهید. بهتر است همیشه اندازه یک روز اضافه شارژ برای ورود به طرح داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

در این بخش شاید درباره شناسه یکتا یا کد VIN سوالی برای شما ایجاد شود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کد VlN یا همان شناسه یکتا چیست؟

به طور حتم شما هم پشت کارت خودرو خود را مشاهده کرده‌اید و یک کد سریالی ۱۷ رقمی ‌توجه شما را به خود جلب کرده است.

شماره VIN مخفف اصطلاح Vehicle Identification Number است که یک کد 17 رقمی بوده و شامل اعداد و حروف انگلیسی است و برای تشخیص خودروهای مختلف قابل استفاده است. در حقیقت این کد VIN خودرو  را به عنوان شماره شناسایی ماشین ‌می‌شناسند.

اصالت خودرو از طریق این کد شناسایی ‌می‌شود و منحصر به فرد برای هر خودرو است. این کد در سیستم تهران من باید وارد شود تا اطلاعات خودرو نمایش داده شود.

اطلاعاتی که کد VIN در اختیار قرار ‌می‌دهد به شرح زیر است:

مشخصات خودرو

کشور تولید کننده خودرو

محل تولید خودرو

سال تولید اتومبیل

مدل خودرو

مشخصات شرکت سازنده خودرو

مشخصات موتور اتومبیل

شماره شناسه یکتا(VIN) خودرو کجا قرار گرفته است؟

طبق اطلاعات درج شده در راهنمای خودروها، به طور معمول کد وی آی ان خودرو در موقعیت‌های زیر قابل مشاهده است:

زیر شیشه جلو کنار راننده خودرو

فایروال محفظه موتور

چهارچوب در کنار راننده

خرید بلیط مترو و شارژ بلیط الکترونیک

به غیر از خدماتی درمورد طرح آلودگی هوا و رزرو طرح، از خدمات برنامه تهران من می توان به  خرید بلیط تک سفره مترو و همچنین شارژ بلیط الکترونیک برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد. با استفاده از این اپلکیشن و خدمات آن می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر در سطح شهر جابجا شوید.

تماس تلفنی با کارشناسان تهران من

در صورتی که برای انجام کارهای خود و  استفاده از خدمات تهران من دچار مشکل شدید می‌توانید با شماره‌گیری شماره ۱۳۷ با کارشناسان اپلیکیشن تهران من ارتباط برقرار کنید.

در صورتی هم که ساکن تهران نیستید می‌بایست با شماره ۸۴۱۶۹۷۸۷  تماس بگیرید.

به طور خلاصه ‌می‌توان گفت که برای تردد در شهر تهران و مناطقی که در محدوده ترافیکی قرار دارند، نیاز به ثبت نام در سامانه تهران من است تا با وارد کردن اطلاعات خودرو بتوان از خدمات این سامانه استفاده کرد.

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، اخبار روز ، طرح ترافیک ، کارت بلیت ، تهران من ، زوج و فرد ، کرایه خودرو ، بلیت برج میلاد



https://jahaneghtesad.com/direct/3521


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |