شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13769 11:15 1402/12/24

آغاز طرح جامع شهر اصفهان

دسته‌بندی: استان‌ها

آغاز طرح جامع شهر اصفهان

دسته‌بندی: استان‌ها

جواد کرباسی رئیس اداره طرح های جامع و تفصیلی معاونت شهرسازی و معماری از آغاز تهیه طرح جامع شهر اصفهان با روش نوین خبر داد.

به گزارش امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان جواد کرباسی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی روسای ادارات شهرسازی و برنامه ریزی مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به مصوبه مرداد ماه سال 1400 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص چارچوب تهیه طرح های جامع شهری با نگرش و روش نوین، تهیه طرح جامع شهر اصفهان با انتخاب مشاور و انعقاد قرارداد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان از مهرماه سال جاری آغاز شده است. 

وی افزود با توجه به اینکه طرح جامع، سند قانونی هدایت و کنترل توسعه فضایی شهری است و از زمان تهیه طرح جامع قبلی شهر اصفهان بیش از 30 سال می گذرد. تهیه طرح جامع جدید ضروری و فرصت مناسبی جهت تحقق ماموریت ها و وظایف قانونی شهرداری به عنوان متولی اصلی اداره امور شهر فراهم خواهد آورد. وی همچنین ادامه داد نمایندگان شهرداری اصفهان در جلسات شورای راهبری طرح جامع و کمیسیون های تخصصی آن به صورت فعال حضور داشته نظرات و درخواست های شهروندان و مدیریت شهرداری را جهت استفاده در طرح عنوان می نمایند.

کرباسی با اشاره به اینکه طرح جامع با روش نوین روندهای گذشته و موجود شهر را در قالب نظامات 9 گانه مورد بررسی قرار می دهد و زمینه توسعه فضایی شهر را به منظور بهبود و ارتقای عدالت اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان و تحقق توسعه شهری در همه زمینه فراهم می آورد. خاطر نشان کرد: تعیین محدوده و حریم شهر، الگو و نقشه تقسیمات شهری، برنامه و نقشه پهنه بندی استفاده از زمین، الگوی جا به جایی، حرکت و حمل و نقل، الگوی ارتفاعی و ساختمانی، پهنه بندی استفاده از اراضی حریم شهر جزو اسناد اصلی طرح جامع می باشد که به عنوان سند طرح های توسعه کالبدی شهر مصوب و زمینه تهیه طرح تفصیلی و طرح های موضعی و موضوعی را به عنوان طرح های پایین دست و اجرایی برای شهرداری فراهم می آورد.

 
برچسب: اصفهان ، طرح جامع شهر اصفهان ، اداره طرح های جامع و تفصیلی معاونت شهرسازی و معماری ، امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان



https://jahaneghtesad.com/direct/13769


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |