جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 505 14:04 1401/11/25

آغاز رقابت برای خرید ۶۵۰۰ خودرو سواری

دسته‌بندی: بازار سرمایه ، بورس ، خودرو

آغاز رقابت برای خرید ۶۵۰۰ خودرو سواری

دسته‌بندی: بازار سرمایه ، بورس ، خودرو

امروز سه شنبه ۲۵ بهمن برای عرضه ۶۵۰۰ خودرو ۳۰ هزار متقاضی ثبت شده است.

امروز در بورس کالا ۶۵۰۰ خودرو عرضه شده است، که برای این تعداد خودرو ۳۰ هزار و ۲۷ متقاضی وجود دارد.

خودرو‌هایی که امروز در رقابت بورس کالا عرضه می‌شود شامل تارا دستی سفید، فیدلیتی ۵ نفره مشکی، فیدلیتی ۷ نفره سفید، ریسپکت مشکی، فیدلیتی ۷ نفره مشکی، فیدلیتی ۵ نفره سفید و ریسپکت سفید است.

رقابت برای خرید ۶۵۰۰ خودرو سواری شروع شد

جزییات عرضه تارا دستی سفید

قیمت پایه تارا دستی ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده و درصد پیش پرداخت ۱۰۰ درصد است. خودرو‌ها مدل ۱۴۰۲ بوده و قرار است ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ به خریداران تحویل داده شود.

همچنین امکان تغییر رنگ به انتخاب خریدار وجود داشته و رنگ‌های مشکی متالیک آبنوس، خاکستری متالیک، نقره‌ای تیتانیوم، سبز کله غازی، قهوه ایی کادرو، قهوه ایی نسکافه، آبی اقیانوسی و قرمز ونیزی موجود است.

هر کد ملی حقیقی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک خودرو بوده و خریداران باید ۱۸ سال تمام را داشته و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودرو سواری شدند، امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران باید جهت ادامه مراحل خرید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس اینجا esale.ikco.ir نسبت به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی اقدام کنند. زمان مقرر طی پیامک تکمیل وجه هزینه متعلقات قانونی، اطلاع رسانی می‌شود و خریداران باید علاوه بر انتخاب نمایندگی مجاز، بیمه گر خود را انتخاب و اقدام به واریز وجه هزینه‌های جانبی شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان به علاوه ۱۵ درصد مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه می‌شود، کنند.

درصورت عدم واریز هزینه‌ها حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر و مشتری متعهد به پرداخت جریمه یک دهم درصد ارزش معاملاتی به ازای هر روز تاخیر خواهند شد.

جزییات عرضه فیدلیتی و ریسپکت

بهمن موتور قیمت پایه فیدلیتی ۵ نفره را ۷۵۹ میلیون تومان و فیدلیتی ۷ نفره را ۷۷۲ میلیون تومان اعلام کرده است. این شرکت ریسپکت را نیز ۶۴۳ میلیون تومان عرضه می‌کند که عرضه ریسپکت برای نخستین بار در بورس کالا انجام می‌شود.

درصد پیش پرداخت سفارش خرید خودرو‌های سواری عرضه شده شامل فیدلیتی و ریسپکت ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

هزینه‌های جانبی که قرار است بعد از معامله به فیدلیتی افزوده می‌شود ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و علی الحساب ۱۷ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۰۲ تومان برای فیدلیتی ۵ نفره و ۱۷ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۰۲ تومان برای فیدلیتی ۷ نفره بابت هزینه مالیات و عوارض شماره گذاری، هزینه پلاک و شماره گذاری، هزینه پست، صدور کارت و هوشمندسازی کارت خودرو و هزینه بیمه شخص ثالث می‌باشد. مابه التفاوت این هزینه‌های جانبی پس از نهایی شدن مبالغ مذکور در سال ۱۴۰۲ توسط مراجع ذیربط مشخص و اخذ خواهد شد.

هزینه‌های جانبی که قرار است بعد از معامله به ریسپکت افزوده می‌شود ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و علی الحساب ۳۶ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۰۲ تومان بابت هزینه مالیات و عوارض شماره گذاری، هزینه پلاک و شماره گذاری، هزینه پست، صدور کارت و هوشمندسازی کارت خودرو و هزینه بیمه شخص ثالث می‌باشد. مابه التفاوت این هزینه‌های جانبی پس از نهایی شدن مبالغ مذکور در سال ۱۴۰۲ توسط مراجع ذیربط مشخص و اخذ خواهد شد.

مدل خودرو‌های مذکور نیز سال ۱۴۰۲ است

منبع: ایبنا

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، خودرو ، بهمن خودرو ، تارا ، اخبار روز ، ریسپکت ، فیدلیتی



https://jahaneghtesad.com/direct/505


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |