شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4072 00:36 1402/03/27
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد؛

آغاز ثبت نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان

دسته‌بندی: بیزنس ، بانک
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد؛

آغاز ثبت نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان

دسته‌بندی: بیزنس ، بانک

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان از روز شنبه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل این سازمان در استان گیلان و در حاشیه دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، از آغاز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان از روز شنبه خبر داد و گفت: در این مرحله، وام قرض‌الحسنه به ۴۰ هزار بازنشسته پرداخت می‌شود و مبلغ وام نیز از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

میرهاشم موسوی همچنین افزود: اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان که از ابتدای خرداد ماه آغازشده است، تا سه ماه ادامه دارد و با دستورالعمل جدیدی که طی روز‌های گذشته صادر شده است، کارفرمایانی که در سنوات قبل از تسهیلات بخشودگی جرایم استفاده کرده و موفق به پرداخت به موقع اقساط نشده‌اند نیز می‌توانند بار دیگر از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه سی‌وهشتمین سفر استانی در استان گیلان در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان گیلان که با حضور محمدرضا احمدی، جبار کوچکی‌نژاد و سیدعلی آقازاده نمایندگان مردم رشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش؛ ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه؛ رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت برگزار شد، گفت: نگاه عادلانه و متوازن در توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی، مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. باید تلاش کنیم نابرابری‌ها را برطرف کنیم و به حوزه‌هایی که در گذشته با عدم توجه یا کم‌توجهی مواجهه بودند، در این دوره توجه ویژه داشته باشیم.

موسوی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسائل مختلف و در تصمیم‌گیری‌های راهبردی، همواره پشتیبان جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند و نمایندگان محترم به اهمیت مأموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی توجه ویژه دارند. تأدیه بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی که در دو سال گذشته دولت به مبلغ حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان انجام شد، اقدامی بی‌سابقه در بازپرداخت مطالبات تأمین‌اجتماعی از سوی دولت بود که با مساعدت و حمایت دولت مردمی و شخص رئیس‌جمهور و نیز هم‌افزایی ارزشمند نمایندگان محترم مجلس محقق شد. با پرداخت این حجم از مطالبات و تقویت توان سازمان تأمین‌اجتماعی موفق شدیم بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان به نظام بانکی رفاه را تسویه کنیم که به این ترتیب بزرگترین تأدیه بدهی بانکی کشور انجام شد. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه نیز این نگاه حمایتی به حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان است. این خدمات در حوزه‌های درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم ارائه می‌شود و روزانه به طور متوسط یک میلیون خدمت سرپایی و ۱۳ هزار به بیماران بیمه‌شده در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود که این اعداد نشان از بزرگی و حجم خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی است.

دکتر موسوی گفت: در استان گیلان در آخرین روز‌های سال گذشته، بیمارستان شهید املاکی لنگرود به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان در ابتدای شروع به کار دولت مردمی سیزدهم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در کوتاه‌ترین زمان تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید. سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان دارای دو بیمارستان و ۱۳ مرکز درمانی است و در درمان غیرمستقیم با ۳۳ بیمارستان، ۹۶ مرکز درمانی و ۱۱۰۰ پرشک طرف قرارداد هستیم. سال گذشته در این استان حدود ۱۴ میلیون خدمت سرپایی و ۹۰۰ هزار خدمت بستری سلامت ارائه شده است.

وی ادامه داد: برنامه صیانت مالی از بیمه‌شدگان در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد که بر اساس این برنامه، در مناطقی که بیمارستان ملکی تأمین‌اجتماعی وجود ندارد، قرارداد ما با بیمارستان‌های طرف قرارداد دانشگاهی به‌نحوی است که تأمین‌اجتماعی پرداخت کامل هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند تا بیمار هیچ پرداخت از جیب نداشته باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوزه خدمات سلامت به‌ویژه در خدمات سلامت رایگان باید کار‌های بیشتری در این استان صورت گیرد. احداث بخش اورژانس و آنژیوگرافی بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت به تصویب رسیده است. همچنین درمانگاه جدید بیمارستان رسول اکرم (ص) در مرحله طراحی فاز دو قرار دارد که باید همکاران ما سرعت دهند و احداث ساختمان اداری بیمارستان نیز سرعت بگیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در این سفر بررسی میدانی خدمات انجام شده است و گزارش تمامی مدیرانی که در شهر‌های مختلف به بازدید و بررسی خدمات تأمین‌اجتماعی پرداخته‌اند، جمع‌بندی می‌شود و برای رفع مشکلات و ارتقای خدمات مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی استان تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود. درمانگاه منجیل در ماه‌های آینده تعیین تکلیف خواهد شد و کوتاهی‌هایی که در گذشته بوده است، جبران می‌شود. در شفت و فومن از مراکز بیمه‌ای و درمانی بازدید شد و توسعه درمانگاه فومن مورد تأکید قرار گرفت. در زمینه توسعه خدمات درمانی در مراکز تأمین‌اجتماعی ما برای تجهیز مراکز آمادگی کامل داریم و از دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار داریم که در زمینه تأمین نیروی تخصصی مورد نیاز همکاری بیشتری داشته باشد.

دکتر موسوی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم استان گیلان توجه به ظرفیت‌‎های اقتصادی استان برای توسه اشتغال است، گفت: کارخانه داروسازی کاسپین تأمین به خوبی در حال فعالیت است. تا سال گذشته ۲۵ درصد تولید دارو‌های تزریقی در این مرکز انجام می‌شد که درحال حاضر به ۳۱ درصد رسیده است که رشد بسیار خوبی است. در کارخانه فرش و کارخانه کاغذ چوکا با مشکلاتی مواجه هستیم و به‌ویژه کارخانه چوکا که ظرفیت بسیار بالایی دارد، فعالیت مناسبی ندارد. ما در تأمین‌اجتماعی قرارگاه احیای واحد‌های اقتصادی متعلق به سازمان در گیلان را تشکیل می‌دهیم و یکی از معاونین را با تمام اختیارات مأمور پیگیری می‌کنیم و طی ۱۵ روز آینده این قرارگاه جهادی و انقلابی شکل خواهد گرفت تا این مرکز بسیار مهم که ظرفیت اشتغال بسیار بالایی دارد، را به نحو مطلوب فعال خواهیم کرد.

گفتنی است مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دومین روز سفر استانی به استان گیلان، صبح روز پنجشنبه از کارخانه چوب و کاغذ چوکا و نیز کارخانه داروسازی کاسپین تأمین در این استان بازدید کرد. دیدار با استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان، از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر استانی میرهاشم موسوی بود.

همچنین معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز که به همراه مدیرکل امور مجلس و دولت این سازمان، به برخی از شهر‌های استان سفر کرده است، از شعبه و درمانگاه تأمین‌اجتماعی آستانه‌اشرفیه و نیز شعب تأمین‌اجتماعی در شهر‌های کیاشهر و رودسر بازدید کرد.

 

منبع: ایبنا

برچسب: جهان اقتصاد ، تسهیلات ، تامین اجتماعی ، استان گیلان ، بدهی بانکی ، وام قرض الحسنه ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/4072


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |