جمعه 14 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12995 10:10 1402/12/03

آسیب پذیری کمتر در مقابل تحریم با تولید محصولات پیچیده و فناوری بالا

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، فناوری

آسیب پذیری کمتر در مقابل تحریم با تولید محصولات پیچیده و فناوری بالا

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، فناوری

در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین رویداد دو روزه جایزه ملی فناوری نکست(نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) با حضور رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اعلام شد که 30 شرکت علمی بزرگ براساس انجام فعالیت های علمی متعدد و هایتک با گردش مالی بیش از 5میلیاردتومان به مرحله فینال و دریافت جایزه نکست راه یافته اند.

دکتر شقایق حق جو با بیان آنکه اولین رویداد جایزه نکست در اصفهان بعنوان با قدمت ترین ها در علم و فناوری برگزار می گردد، توضیح داد: موارد تمایز نکست با دیگر جشنواره ها و جوایز علمی این است که علاوه بر ترویج دانش و فرهنگ سازی در زمینه صنایع هایتک، قله سازی و سهولت فتح قله ها با توسعه فناوری و تولید محصولاتی با فناوری بالا و لبه دانش که دستیابی به آنها دشوار می باشد، مطرح است.

او در ادامه افزود: شرکت های منتخب در جایزه نکست باید از جایگاه بالای تحقیق و توسعه((R&D و صرف هزینه های بالا در زمینه تولید علم و فناوری های جدید برخوردار باشند.

به گفته حق جو، موضوعات هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت4، اتصال پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک، زیست فناوری و مهندسی زیستی در این رویداد انتخاب شده اند. همچنین، شرکت کنندگان باید از بلوغ تجاری سازی تولید حداقل 3محصول فناورانه در سبد محصولات خود و یک محصول جدید در سبد فناوری کشور، فروش حداقل 5میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان جایزه و دارای ساختار سازمانی مدون و جایگاه برتر تحقیق و توسعه برخوردار باشند.

آسیب پذیری کمتر در مقابل تحریم با تولید محصولات پچیده و فناوری بالا

در ادامه دکتر قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان آنکه ما در بسیاری از صنایع جدید کشور، از جایگاه خوبی در سطح جهان برخورداریم، عنوان کرد: هرچقدر محصولات پیچیده تر و دارای فناوری پیشرفته تری داشته باشیم، کمتر در معرض تحریم ها قرار می گیریم و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا می تواند به رقابت پذیری و رشد و تقویت بنیه اقتصادی کشور کمک کند.

او با اشاره به برگزاری فستیوال جایزه نکست در روزهای 1 و 2 اسفند به میزبانی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، از حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، وزرای علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات و دیگر مقامات علمی خبر داد و گفت: در این 2 روز علاوه بر رویداد نمایشگاهی وحضور غرفه دارانی از دانش بنیان ها برای معرفی دستاوردهای جدید، برنامه های جنبی ازجمله کارگاه آموزشی رصد توسعه و مدیریت دارایی های فکری پیشران توسعه فناوری های نوظهور، رویدادهای تامین مالی جمعی، کاشتن برای آینده با موضوعات هوش مصنوعی، زیست فناوری و زیست مهندسی و رویدادهای دریچه ای به آینده با موضوعات مختلف برگزار می گردد.

به گفته رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، 240شرکت در ثبت نام اولیه جایزه نکست ورود کردند، 89مورد ثبت نام نهایی و 60 شرکت انتخاب شدند که طبق مراحل داوری سخت و پیچیده، بازرسی های به عمل آمده و رصد فعالیت ها 30 شرکت به مرحله فینال راه یافتند.

مصلحی با اشاره به اینکه 86درصد از شرکت کنندگان نهایی از دانش بنیان ها هستند، یادآور شد: آیین اعطای جایزه ملی فناوری در روز دوم اسفندماه در محل مهمانسرای عباسی برگزار می گردد و از 30شرکت برتر با اهدای جوایز تقدیر می گردد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان آنکه جوایز به دو صورت نقدی و تسهیلاتی عرضه می گردد، توضیح داد: جایزه رتبه اول مبلغ 5میلیارد تومان نقدی و اعطای تسهیلات 15میلیاردی ارزان قیمت، رتبه دوم مبلغ 3میلیاردتومان نقدی و 10میلیارد تسهیلات، و رتبه سوم با تسهیلات 6میلیاردی و جایزه نقدی 2میلیارد تومانی خواهد بود.

 

برچسب: هوش مصنوعی ، اصفهان ، نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه ، جایزه ملی فناوری نکست



https://jahaneghtesad.com/direct/12995


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |