چهارشنبه 19 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 138834 20:12 1400/02/03
کنترل کرونا نیاز به محدودیت های بیشتر از تعطیلی چند مغازه دارد / تعطیلی بازار شهرهای قرمز برای سومین هفته

کنترل کرونا نیاز به محدودیت های بیشتر از تعطیلی چند مغازه دارد / تعطیلی بازار شهرهای قرمز برای سومین هفته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کنترل کرونا نیاز به محدودیت های بیشتر از تعطیلی چند مغازه دارد / تعطیلی بازار شهرهای قرمز برای سومین هفته

کنترل کرونا نیاز به محدودیت های بیشتر از تعطیلی چند مغازه دارد / تعطیلی بازار شهرهای قرمز برای سومین هفته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اصناف گروه یک در حالی برای سومین هفته متوالی نباید فعالیت کنند که بیش از یک دهه رکود فراگیر و قریب به 14 ماه شیوع ویروس کرونا، بسیاری از واحدهای صنفی را در شرایط سختی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، در حالیکه شیوع ویروس کرونا در اسفندماه 1398، همه را غافلگیر کرده بود، فرصت تعطیلات نوروز 1399 برای مهار آن از دست رفت، اما با ادامه شیوع این ویروس و آسیب هایی که به جامعه و اقتصاد کشور رساند، تعطیلات نوروزی سال 1400 می توانست بهترین فرصت برای کنترل آن باشد.

در حالیکه بسیاری مطمئن بودند با اعمال مقررات سختگیرانه در نوروز سال جاری، شیوع ویروس کرونا تا حد قابل توجهی کنترل می شود، اما متاسفانه شرایط به گونه ای رقم خورد که هیچ محدودیتی اعلام و اعمال نشد و چون سال های پیش از کرونا، شهروندان اجازه تردد و مسافرت یافتند.

این شرایط موجب شد تا پس از پایان دو هفته تعطیلی آمار مبتلایان و قربانیان به شدت افزایش یافته و به ناچار مقررات سختگیرانه برای افزایش آسیب ها اعمل شود و در این میان اصناف قربانی این شرایط شدند و در حالیکه در شهرهای قرمز همه بخش ها مشغول فعالیت هستند، اصناف گروه 2، 3 و 4 برای سومین هفته متوالی از فعالیت منع شدند.

در حالیکه همه بخش های اقتصادی و غیراقتصادی به فعالیت خود ادامه می دهند تعطیل شدن بخشی از واحدهای صنفی خسارات جبران ناپذیری را بر ایشان تحمیل خواهد کرد که البته اصناف اثبات کرده اند که برای حمایت از مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی از هیچ چیز دریغ نمی کنند، اما اینکه فقط یک گروه تحت این شرایط سخت قرارگیرند، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

در حالیکه بعد از دو هفته تعطیلی این گروه از واحدهای صنفی همچنان شرایط بحرانی است، مبین این واقعیت است که دیگر بخش ها نیز سهم اثرگذاری بر شیوع این ویروس دارند و اگر قرار است با اعمال محدودیت ویروس کرونا کنترل شود، باید دیگر بخش های اقتصادی و غیراقتصادی که می توانند به گسترش شیوع این ویروس کمک کنند نیز مشمول محدودیت شوند.

در این خصوص، رئیس اتاق اصناف تهران درباره تمدید محدودیت‌های ضد کرونایی در تهران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های ضد کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، در شهر تهران گروه شغلی ۱ همچنان می‌توانند هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و بازار بزرگ تهران همچون هفته‌های گذشته تعطیل هستند و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از اتاق اصناف، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران، با اشاره تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران، افزود: تمدید تعطیلی صنوف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از شنبه ۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

فراهانی ضمن انتقاد از تعطیلی صنوف و فعالیت سازمان های مرتبط با اصناف گفت: اصناف برای فعالیت آمادگی اجرای هر نوع پروتکل بهداشتی را دارند، اما بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک ها و سازمان امور مالیاتی و ... با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف اصلا کارشناسی نیست و بارها مراتب اعتراض خود را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت فرمایند. در راستای سلامتی مردم با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |