سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 158640 18:52 1400/07/28
چین ترمز افزایش قیمت نفت را کشید

چین ترمز افزایش قیمت نفت را کشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چین ترمز افزایش قیمت نفت را کشید

چین ترمز افزایش قیمت نفت را کشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش  124درصدی و 97سنت افزایش داشت و به قیمت79دلار و 28سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 8 صدم درصدی وبا 6سنت کاهش به 73 دلارو60سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی اقدام چین برای کنترل قیمت زغال سنگ، کاهش پیدا کرد.

دولت چین به منظور رفع کمبود برق، تلاش ها برای مهار قیمت‌های بالای زغال سنگ و اطمینان از فعالیت معادن زغال سنگ در ظرفیت کامل را مضاعف کرده است. قیمت زغال سنگ چین و کالاهای دیگر در اوایل معاملات نزول کردند و باعث پایین آمدن قیمت نفت از سطحی شدند که در ابتدای معاملات داشت.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، با کاهش قیمت زغال سنگ و گاز و با توجه به این که اندیکاتورهای فنی شاخص توان نسبی همچنان وضعیت بیش خرید را نشان می دهند، احتمال افت شدید قیمت‌های نفت افزایش پیدا کرده است.

کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اواخر سه شنبه اعلام کرد که قیمت‌های زغال سنگ را به محدوده منطقی برمی‌گرداند و با هر گونه نابسامانی که نظم بازار را مختل می‌کند یا سفته بازی مخرب در بازارهای معاملات آتی زغال سنگ حرارتی مقابله خواهد کرد.

جفری هالی پیش بینی کرد بهای معاملات نفت برنت ممکن است به ۸۲ دلار و وست تگزاس اینترمدیت به ۷۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه نزول کند.

بازارهای نفت از کمبود عرضه زغال سنگ و گاز که باعث تقویت تقاضا برای دیزل و نفت کوره برای تولید نیرو شده است، پشتیبانی شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، اما عاملی که روز چهارشنبه روی بازار نفت تاثیر منفی گذاشت، آمار هفتگی ذخایر آمریکا بود که از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر شد و نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر، به میزان ۳.۳ میلیون بشکه رشد کرده است.

این میزان افزایش بسیار بالاتر از پیش بینی ۹ تحلیلگر بود که در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. با این حال ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر شامل دیزل، نفت کوره و سوخت جت بیش از حد انتظار تحلیلگران کاهش یافتند که به تقاضای قوی اشاره دارد. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |