شنبه 22 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2491 14:56 1393/03/24
پشت پرده سفر هنرمندان به برزيل چه کسي پشت "هنرمندان حامي تيم ملي فوتبال" است؟

پشت پرده سفر هنرمندان به برزيل چه کسي پشت "هنرمندان حامي تيم ملي فوتبال" است؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پشت پرده سفر هنرمندان به برزيل چه کسي پشت "هنرمندان حامي تيم ملي فوتبال" است؟

پشت پرده سفر هنرمندان به برزيل چه کسي پشت "هنرمندان حامي تيم ملي فوتبال" است؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 آن‌ها قرار است چگونه در برزيل از تيم ملي حمايت کنند و به بازيکنان "انرژي" بدهند؟

آيا فدراسيون و اتحاديه باشگاه‌هاي فوتبال ايران در تله تبليغاتي يک اسپانسر بخش خصوصي گرفتار شده و خواسته يا ناخواسته منت برنامه‌هاي فرهنگي انجام نداده را به سر تيم ملي مي‌گذارند يا اينکه برنامه‌ي ديگري در جريان است که فعلا به رسانه‌ها گفته نمي‌شود؟

به گزارش ايسنا، پس از کش و قوس‌هاي فراوان درباره رفتن يا نرفتن تعدادي از هنرمندان سينما و تلويزيون به برزيل آن‌هم تحت عنوان "حامي تيم‌ ملي فوتبال"، بالاخره نام افرادي که در قالب اين پروژه به برزيل رفته‌اند توسط خبرنگار ايسنا در برزيل اعلام شد.
گرچه پيگيري‌ها نشان مي‌دهد که وضعيت اين پروژه پيچيده‌تر از قبل شده و يکي دو نام ديگر نيز در لحظات آخر به اين سفر نرفته‌اند و البته هنوز هم برنامه‌ي چندان مشخصي درباره اين سفر رسانه‌اي نشده است.
"ليلا بلوکات، نسرين مقانلو، رضا يزداني، حسام نواب‌صفوي، پژمان جمشيدي، سياوش خيرابي، فاطمه گودرزي، مهراب قاسم‌خاني، سيد جواد هاشمي، محسن تنابنده، ليندا کياني، نرگس محمدي، کامران تفتي، مهران غفوريان، محمدرضا شريفي‌نيا، يوسف طاهريان، سحر زکريا، بابک اردلان و مهدي پاکدل هنرمنداني هستند که براي حمايت از تيم ملي به برزيل سفر کرده‌اند."
اما گويا در لحظه آخر، ليلا بلوکات، نسرين مقانلو به اين سفر نرفته‌اند و حتي اين تغيير هم در ليستي که به خبرنگار ايسنا در برزيل داده شده، اعمال نشده است!
اطلاعات قطره‌چکاني از پروژه: چرا رفتند؟
پس از آنکه خبرنگار ايسنا در برزيل، اسامي هنرمندان اعزامي به جام جهاني را رسانه‌اي کرد، "ايرج طايفه" که از او به عنوان مدير توليد پروژه "يار دوزادهم" نام برده مي‌شود، در پاسخ به خبرنگار سينمايي ايسنا درباره آنچه قرار است اين هنرمندان در برزيل انجام دهند، مي‌گويد: "قرار است بروند بازي‌هاي تيم ملي را تماشا کرده و آن‌ها را تشويق کنند"!
اما هنگامي که توضيحات نشست رسانه‌اي پروژه، درباره ساخت مجموعه 22 قسمتي از حضور هنرمندان در برزيل به کارگرداني محمدحسين لطيفي براي شبکه نمايش خانگي و هزينه‌ي ميلياردي پروژه را يادآور مي‌شويم، مي‌گويد: "آن هم سر جايش است و آن مجموعه 22 قسمتي ساخته مي‌شود".
اما چرا نام محمدحسين لطيفي به عنوان کارگردان پروژه، در ميان هنرمنداني که به برزيل وارد شده‌اند، ديده نمي‌شود؟ ضمن اينکه شنيده مي‌شد، او قرار است پس از پروژه‌ي مستند مسابقه "يار دوازدهم"، سينمايي "روياي من، برزيل" را هم در اين کشور کليد بزند.
طايفه در اين‌باره توضيح داد که "آقاي لطيفي در تهران کار داشتند و چند روز ديگر به برزيل مي‌روند. اکنون کارها را به دوستان سپرده‌اند تا وقتي که خودشان به تيم ملحق مي‌شوند، کارها دنبال شود. ضمن آنکه معلوم نيست اصلا "روياي من، برزيل" کليد بخورد يا نه."
مدير توليد "يار دوازدهم" همچنين درباره "هومن طالبي" که از او به عنوان اسپانسر پروژه ياد شده بود و همچنين ارتباط اين مجموعه مستند با اتحاديه مديران باشگاه‌هاي فوتبال و عزيزالله محمدي، گفت: ايشان ديگر در پروژه حضور ندارند و الان آژانس مسافرتي "تعطيلات رويايي" و سرمايه‌گذار شخصي اسپانسر پروژه هستند. همچنين پروژه هيچ ارتباطي به اتحاديه باشگاه‌ها ندارد
اسپانسر جديد پروژه کيست؟ چه کسي رفت؟ چه کسي نرفت؟
پس ا سخنان مدير توليد پروژه، خبرنگار ايسنا با "آژانس مسافرتي تعطيلات رويايي" که مجري تورهاي جام جهاني فوتبال است، تماس گرفت.


"شرفي" مدير تور جام جهاني برزيل در اين آژانس مسافرتي، درباره سفر هنرمندان به برزيل گفت که مديرعامل مجموعه در جريان اين قرارداد است و نمي‌تواند اطلاعات مفيدي در اين‌زمينه بدهد اما او مي‌گويد ليست هنرمندان اعزامي به برزيل، در لحظه آخر تغييراتي کرده که از چشم خبرنگاران دور مانده است: "16 نفر از هنرمندان روز گذشته وارد برزيل شدند که اسامي آن‌ها با يکي دو مورد تغيير در اعلام شد"؛ اين هنرمندان همان‌هايي هستند که اسامي‌شان توسط خبرگزاري ايسنا اعلام شده بود.
اما شرفي توضيحاتي نيز درباره يکي دوتا از اسامي دارد: "اسامي تمامي هنرمندان جز يکي دو مورد درست است تنها خانم نسرين مقانلو، مهدي پاکدل و سحر زکريا به اين سفر نرفتند و خانم ليلا بلوکات هم يک روز مانده به حرکت، پاي‌شان شکست و اعزام نشدند".
او همچنين افزود: به نظر مي‌رسد نام آقاي "مسعود پاکدل" با نام برادرشان "مهدي پاکدل" اشتباه ليست شده است. چون آقاي مسعود پاکدل به عنوان فيلمبردار به همراه تيم هنرمندان به برزيل اعزام شده‌اند. همچنين مهران غفوريان صبح شنبه (24 خردادماه) ايران را به مقصد برزيل ترک کرده است
مدير تورهاي جام‌جهاني اين آژانس مسافرتي که از آن به عنوان اسپانسر پروژه "يار دوازدهم" نام برده مي‌شود، درباره اينکه چرا "محمدحسين لطيفي" به عنوان کارگردان پروژه به اين سفر نرفته است، گفت: "آقاي لطيفي در آينده به هنرمندان ملحق مي‌شوند. برنامه سفر ايشان دست خودشان است و تا الان چيزي از تاريخ سفر به ما اعلام نکرده‌اند".
از آنجا که سردار عزيز محمدي (رييس اتحاديه مديران باشگاه‌هاي فوتبال) به عنوان "حامي معنوي" پروژه، اعلام کرده بود که شرط کرده‌ که تعدادي از ورزشکاران در اين برنامه حضور داشته باشند و ترتيب تعداد ورزشکاران و هنرمندان 60 و 40 نفر خواهد بود، خبرنگار ايسنا موضوع اعزام ورزشکاران در کنار هنرمندان را از شرفي پرس‌وجو کرد و وي پاسخ داد: "اين قرار براي قبل بود که آقاي هومن طالبي اسپانسر پروژه بودند. ايشان کلا قراردادشان را اجرا نکردند و هيچ هزينه‌اي ندادند. براي همين آن قرارداد و اعزام ورزشکاران کلا منتفي شد. ما تنها قرار است هنرمندان را به پروژه اعزام کنيم".
منت توليد يک مستند در بخش خصوصي به پاي برنامه فرهنگي براي تيم ملي
به گزارش ايسنا، آن‌طور که مشخص شده است، پروژه يار دوازدهم صرفا يک مجموعه مستند 22 قسمتي براي شبکه نمايش خانگي است که در حاشيه بازي‌هاي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ساخته مي‌شود.
از آنجا که اسپانسري پروژه به يک آژانس مسافرتي سپرده شده است، به نظر مي‌رسد اين مجموعه مستند رويکرد تبليغي براي اين موسسه و ارائه خدماتش و يا نهايتا رويکردي مربوط به تورهاي گردشگري دارد.
ضمن آنکه سيدجواد هاشمي به عنوان تهيه‌کننده اين پروژه در يک نشست خبري گفته بود که "بحث‌هايي صورت گرفت تا گروهي از هنرمندان در کنار تيم اصلي فوتبال به عنوان يار دوازدهم حضور داشته باشند و از نظر تبليغي ذهن مردم را معطوف به ياري و حمايت از تيم ملي کنند تا انرژي مثبتي براي نتيجه گرفتن تيم فوتبال منتقل شود". البته هيچ وقت مشخص نشد که هنرمندان چگونه قرار است از نظر تبليغي کاري کنند که انرژي مثبتي به بازيکنان تيم ملي منتقل شود!


يا سردار عزيز محمدي (رييس اتحاديه باشگاه‌هاي فوتبال) هم که گفته‌ بود حامي معنوي پروژه است، شرط کرده بود که تعدادي از ورزشکاران در اين برنامه حضور داشته باشند اما حالا نه تنها اين اتفاق نيفتاده بلکه هنرمندان و بازيگران درجه يکي هم که قرار بود در کنار تيم ملي قرار بگيرند، به دلايل مختلف از جمله درگيري در پروژه‌هاي مختلف و همچنين شايد بازتاب منفي اين پروژه در اذهان عامه جامعه به دليل وضعيت اقتصادي‌اي که طبقه متوسط و ضعيف درگير آن‌ هستند، يک به يک انصراف دادند.
بنا بر اين به نظر مي‌رسد، عنوان "هنرمندان حامي تيم ملي فوتبال" روي اين پروژه، صرفا يک حرکت تبليغاتي براي اسپانسر قبلي و اسپانسر جديد پروژه است چون اين موضوع که 16 نفر از بازيگران و هنرمندان به استاديوم چند ده‌هزار نفري بروند و در کنار چندهزارنفر ايراني‌ ديگر تيم ملي را تشويق کنند، به هيچ وجه مهم نيست. طبيعتا همان چندهزار نفر به خوبي از پس حمايت از تيم ملي بر خواهند آمد و 16 نفر کمتر يا بيشتر تاثيري در اين شدت يا قوت اين تشويق ندارد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |