جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 124043 20:03 1399/09/21
پاسخ به رجزخوانی های اردوغان / چشم به خاک ایران داشته باشید تودهنی خواهید خورد

پاسخ به رجزخوانی های اردوغان / چشم به خاک ایران داشته باشید تودهنی خواهید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پاسخ به رجزخوانی های اردوغان / چشم به خاک ایران داشته باشید تودهنی خواهید خورد

پاسخ به رجزخوانی های اردوغان / چشم به خاک ایران داشته باشید تودهنی خواهید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

برگزاری مراسمی با عنوان رژه پیروزی آذربایجان در جنگ قره باغ که در باکو با حضور رئیس جمهوری این کشور و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برگزار شد، فرصتی شد تا بار دیگر اردوغان از آرزوهای دست نیافتنی خود برای دست اندازی به بخشی از خاک کشورمان سخن بگوید.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، در حالی که این توقع وجود داشت که رئیس جمهور ترکیه نیز به عنوان یکی از کشورهای بزرگ منطقه از صلح و ثبات سخن بگوید، اما متاسفانه وی علاوه بر طرح سخنانی توهین آمیز علیه مردم بزرگ ارمنستان، سخنانی بر لب آورد که تنها در میان اقلیت ناچیز و حقیری که به دنبال تجزیه کشور عزیز و بزرگمان ایران هستند طرفدارانی دارد.

اردوغان با خواندنی شعری در مورد ارس که از اشعاری است که به نماد جدایی طلبی و تجزیه ایران تبدیل شده به نوعی بار دیگر آرزوی خود برای جدا کردن بخشی از خاک ایران و اضافه کردن آن به کشور ترکیه را به زیان آورد.

این در حالی است که این سخنان نه تنها در ایران که در کشور ترکیه باعث شکل گیری موجی از اعتراضات شد، چراکه بسیاری از مردم کشور ترکیه در کنار باور به دوستی و محبتی که میان دو ملت کشور ایران و ترکیه جریان دارد به استقلال و حفظ تمامیت ارضی دو کشور و احترام متقابل به این موضوع اعتقاد دارند.

علاوه بر شخصیت های سیاسی کشورمان، بسیاری از فعالان اقتصادی نیز نسبت به این سخنان مواضع تندی اتخاذ کرده و سخنان اردغان را آرزویی دست نیافتنی برای همه کشانی دانستند که چشم به گوشه ای از خاک ایران عزیز دارند.

حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران یکی از چهره های شاخص اقتصادی کشورمان است که با انتشار توئیتی نسبت به سخنان رئیس جمهور ترکیه موضع گرفته است.

در بخشی از توئیت نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران چنین آمده است که اردوغان گمان کرده که مردم ایران خالی از کفایت، حمیت و غیرت هستند که پشت ارس اینطور در طمع خاک پاک ایران رجز می خواند.

سلاح ورزی در بخشی دیگر از این توئیت لحن تندتری اتخاذ کرده و به نوعی به تمام کسانی که در طمع خاک ایران هستند هشدار داده است که پا به این سوی ارس بگذارید تا فرزندان ستارخان، باقرخان، سردار اسعد و بی بی مریم تو دهنی سختی به شما بزنند.

اگرچه قریب به سه دهه از پایان هشت سال دفاع مقدس گذشته است، اما هنوز این فاصله تاریخی آن قدر زیاد نیست که باعث شود، دشمنان ایران در هر مقام و جایگاهی به یاد نیاوردند که فرزندان ایران اسلامی از هر قوم و زبانی با هر دین و آیینی در آن هشت سال با دستان خالی چگونه در برابر ارتش چند ملیتی تا بیخ دندان مسلح حزب بعث ایستادند و حماسه آفریدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |