جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 42874 18:49 1395/07/30
وال استریت می داند، رییس جمهور بعدی آمریکا کیست !

وال استریت می داند، رییس جمهور بعدی آمریکا کیست !

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وال استریت می داند، رییس جمهور بعدی آمریکا کیست !

وال استریت می داند، رییس جمهور بعدی آمریکا کیست !

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مهندس علی نورانی

تحلیلگر ارشد مالی کارگزاری بین المللی ویندزور

ali.nourani@windsorbrokers.com

گزارش هفتگی از بازارهای مالی جهان :

هفته ای که گذشت :

 

دوشنبه ۲۶ مهر: مهمترین خبر در روز دوشنبه اعلام حکم دیوان عالی بریتانیا درباره لزوم موافقت پارلمان این کشور با طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی بود. با اعلام این حکم، برنامه خانم ترزا می۱ برای آغاز پروسه خروج از ماه مارچ ۲۰۱۷ با مانعی بنام پارلمان مواجه شد. جایی که اکثریت اعضا علاقمند به خروج با حداقل سرعت و تلفات هستند و روش خانم می را به چالش خواهند کشید.

سه شنبه ۲۷ مهر: قیمت طلای جهانی یک کف قیمتی در محدوده ۱۲۵۰ دلار برای هر اونس طلا۲ ایجاد کرده است. این درحالی است که قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی با یک رشد ۳۵ درصدی از حدود ۱۰۵۰ دلار برای هر اونس طلا به ۱۳۷۵ دلار افزایش داشت اما در ۱۰ هفته اخیر با کاهش تقاضا در بازارهای بین المللی مواجه شده و ۱۰ درصد کاهش یافته است.

چهارشنبه ۲۸ مهر: با اعلام کاهش ذخایر نفت خام بنگاه های تجاری آمریکا ، تقاضا برای نفت در بازار های جهانی افزایش یافته و چهارشنبه شب قیمت هر بشکه نفت خام مرجع WTI3 به ۵۲ دلار رسید که در ۱۵ ماه اخیر بی سابقه بوده است.

پنجشنبه ۲۹ مهر: بامداد پنجشنبه سومین و آخرین مناظره بین کاندیدا های اصلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا برگزار گردید و در نظر سنجی که از فعالین وال استریت۴ انجام گرفت، هیلاری کلینتون را دارای شانس بیشتری برای پیروزی دانستند. در تمام دوره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی از وال استریت با واقعیت منطبق شده است.

جمعه ۳۰ مهر: ارزش یورو، واحد پول مشترک اروپایی به کمترین میزان در هفت ماه اخیر رسید که به این ترتیب از روزهای بعد از اعلام برگزیت۵ هم فروتر رفته است. هزینه های سنگین مادی و معنوی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی، می تواند برای اروپا و اتحاد آن بسیار خطرآفرین باشد. در حالی که اروپا و بخصوص کشورهایی مثل آلمان و فرانسه با بحران مهاجرت پناهجویان روبرو هستند، برخی از مردم و جناح های سیاسی در این کشورها خواستار برگزاری همه پرسی های مشابه برای خروج از اتحادیه هستند. ضمن اینکه آینده بسیاری از قرارداد های بلند مدت تجاری و اقتصادی اروپا و بریتانیا در هاله ای از ابهام قرار گرفته و به امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه ضربه زده است.

هفته پیش رو:

 سه شنبه ۴ آبان: آقای مارک کارنی رییس بانک مرکزی انگلیس، برنامه پیشنهادی این بانک را برای خروج از اتحادیه اروپایی برای کمیته اقتصادی مجلس اعیان انگلیس تشریح خواهد کرد. در برلین هم آقای ماریو دراگی۶ درباره برنامه های بانک مرکزی اروپا و سیاست های پولی و مالی این بانک در سال آینده سخنرانی خواهد داشت.

چهارشنبه ۵ آبان: مثل هر هفته تغییرات موجودی نفت خام بنگاه های تجاری آمریکا اعلام میشود، که می تواند بر قیمت نفت خام در بازارهای بین المللی تاثیر گذار باشد.

پنجشنبه ۶ آبان: شاخص مقدماتی تولید ناخالص داخلی انگلیس اعلام میشود. بعد از ظهر پنجشنبه هم شاخص سفارشات کالاهای بادوام در آمریکا در ماه گذشته اعلام خواهد شد که یکی از فاکتور های نشان دهنده رونق اقتصادی در یک کشور میباشد. همزمان تعداد فرم های پر شده برای مطالبات بیمه بیکاری آمریکا در هفته گذشته نیز اعلام میشود.

جمعه ۷ آبان: شاخص فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا اعلام خواهد شد.


۱ ترزا می نخست وزیر بریتانیا می باشد که پس از استعفای آقای دیوید کامرون، این سمت را بدست گرفت.

۲ اونس واحدی برای اندازه گیری وزن فلزات گرانبها مانند طلا ، نقره و پلاتین می باشد. هر اونس معادل ۳۱٫۱۰۳ گرم می باشد.

۳ نفت خام تگزاس غربی (West Texas Intermediate) که بعنوان یکی از شاخص های مهم قیمت گذاری نفت خام در بازار های بین المللی استفاده می شود.

۴ نام خیابان معروفی در محله منهتن نیویورک است(Wall street) که ساختمان بورس نیویورک و بسیاری دیگر از مراکز اقتصادی آمریکا در آن قرار دارد.

۵ برگزیت (Brexit) به برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی اطلاق می شود.

۶ ماریو دراگی (Mario Draghi) رییس بانک مرکزی اروپا

 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |