سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 149031 18:25 1400/05/04
نگرانی‌ها نسبت به تاثیر کرونای دلتا  تقاضای نفت را کاهش داده است

نگرانی‌ها نسبت به تاثیر کرونای دلتا تقاضای نفت را کاهش داده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نگرانی‌ها نسبت به تاثیر کرونای دلتا  تقاضای نفت را کاهش داده است

نگرانی‌ها نسبت به تاثیر کرونای دلتا تقاضای نفت را کاهش داده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 42 صدم درصدی و31سنت افزایش داشت و به قیمت74دلار و 99سنت رسید.

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش13 صدم درصدي وبا 10سنت افزایش به 74 دلارو 19سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 1.70درصدی وبا یک دلارو 20 سنت کاهش به69 دلارو42سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به دلیل نگرانیها نسبت به تقاضا برای سوخت تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا و سیل در چین، کاهش یافت.

رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و بعضی از کشورها رکورد روزانه افزایش موارد ابتلا را گزارش کرده و تدابیر قرنطینه ای را گسترش داده اند که می تواند تقاضا برای نفت را محدود کند. چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بوده و همزمان با سیلابهای شدید و طوفان در بخشهای مرکزی و شرقی این کشور مواجه شده است.

همچنین با وجود این که انتظار می رود نرخ پالایش نفت چین در نیمه دوم سال میلادی جاری رکورد بزند اما مقابله چین با سوءاستفاده از سهمیه های واردات و تاثیر قیمتهای بالای نفت ممکن است باعث افت شدید واردات نفت این کشور و سقوط آن به پایینترین میزان دو دهه گذشته در سال ۲۰۲۱ شود.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز سنگاپور گفت: کرونای دلتا همچنان در حال شیوع است و چین مقابله با پالایشگاههای خصوصی را آغاز کرده است بنابراین رشد واردات آنها چندان زیاد نخواهد بود. همچنین سرمایه گذاران به نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی این کشور برای ارزیابی جهت قیمتها چشم دوخته اند.

تقاضای قوی آمریکا برای نفت و انتظارات برای کمبود عرضه نسبت به تقاضا، از قیمتها پشتیبانی کرده و کمک کرد هر دو شاخص نفت ریزش هفت درصدی دوشنبه گذشته را جبران کرده و به رشد هفتگی دست پیدا کنند.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور گفت: هنگامی که نفت برنت به پایین ۷۰ دلار سقوط کرد، تقاضا برای خرید ارزان ایجاد شد و عوامل اقتصادی برای انرژی قوی به نظر می رسد. آمار تقاضا به خصوص در آمریکا قوی است و نگرانیها نسبت به تاثیر کرونای دلتا بر تقاضا را کاهش داده است.

با وجود توافق اخیر اوپک و متحدانش برای افزایش تولید نفت تا پایان سال میلادی جاری، انتظار می رود بازارهای جهانی همچنان کمبود عرضه داشته باشند. چشم انداز بازگشت سریع نفت ایران به بازار با موکول شدن زمان مذاکرات به اوت ضعیف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا شمار دکلهای حفاری با حفظ انضباط مالی از سوی تولیدکنندگان، هفته گذشته رشد ملایمی داشت. گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت هفته گذشته با هفت حلقه افزایش، به ۳۸۷ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |