جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14742 14:35 1394/05/18
مسکن مهر کار تعاونی ها نبود

مسکن مهر کار تعاونی ها نبود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مسکن مهر کار تعاونی ها نبود

مسکن مهر کار تعاونی ها نبود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

علی ربیعی: برخی خانه های مهر در آینده ای نزدیک فرو می ریزند

رویا ایلکا

roya.ilka@jahaneghtesad.com

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تعاونی‌ها ۹۰۰هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل دادند گفت:در طرح مسکن مهر افراد را به اسم تعاونی ها سامان دادند و اصلا کار تعاونی نبوده است.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، علی ربیعی درحاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان افزود: در بخشی از این موارد تا چند سال آینده باید ساختمان های ایجاد شده به دلیل بنیان ضعیف و مصالح نامناسب تخریب شوند.

علی ربیعی درخصوص برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، افزود: این نمایشگاه کمک می‌کند تا آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان شناخته شود.

وی ادامه داد: هم اکنون نیازمند تقویت ارتباطات بین المللی و صنایع در این بخش مهم از اقتصاد کشور هستیم اما در سال های اخیر این صنعت رشد خوبی داشته است.

وی یادآور شد: صادرات در حوزه صنعت ساختمان افزایش یافته به طوری که با برخی کشورهای اروپایی در این حوزه قابلیت رقابت داریم و باید در جهت بین المللی کردن برخی از برندهای صنعت ساختمان تلاش کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان برخی صنایع جانبی دیگر نظیر فولاد و سیمان را به تحرک درمی‌آورد، افزود: عرضه و تقاضای مسکن در ایران هنوز جای کار دارد و باید در این زمینه اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

وی در خصوص آن دسته از ساختمان های مسکن مهر که توسط شرکت های تعاونی ساخته شده است، گفت: ساختمان های یادشده به دلیل وجود نظارت در ساخت مسکن تعاونی، این بخش سرجمع توانسته تولیدات قابل قبولی را ارائه دهد که از نظر مقاومت نیز ساختمان‌ها استحکام بیشتری دارند و از سویی هزینه تمام شده کمتری نیز داریم.

رئیس اتاق تعاون ایران در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با تاکید بر گسترش این بخش برای افزایش اشتغال تأکید کرد : هم اکنون نیازمند تقویت ارتباطات بین المللی صنایع در این بخش مهم از اقتصاد کشور هستیم به‌رغم اینکهدر سال های اخیر این صنعت رشد خوبی داشته است.

بهمن عبداللهی، رییس اتاق تعاون نیز دراین مراسم با بیان اینکه صنعت ساختمان از بخش‌های اشتغالزای کشور بوده و بعنوان یکی از مهم‌ترین موتورهای محرک اقتصاد ایران تاثیر زیادی بر زندگی مردم داشته‌است،خاطرنشان‌کرد: این صنعت ۳۰ درصد اقتصاد و ۱۵ درصد اشتغال کشور را تامین می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه اتاق تعاون مسئولیت برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان کشور را برعهده داشته، اذعان‌کرد: اتاق تعاون از طریق تعاونی مسکن ایفای نقش نموده و با حذف سوداگری، تامین مسکن مردم توسط حاکمیت را به دوش کشیده‌است.

عبداللهی با اشاره به اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز معرفی توانمندی‌های صنعت ساختمان و نیروی انسانی تحصیل‌کرده‌باشد، تصریح کرد: با معرفی توانمندی‌های صنعت ساختمان امکان احیای معماری اسلامی هم به وجود خواهد آمد.

عبداللهی در پایان خاطرنشان ساخت: باید در نمایشگاه صنعت ساختمان حداکثر استفاده را در جهت توسعه صنعت ساختمان به کار برد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |