جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9988 14:59 1393/11/15
مسافران ایرانی نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۲۰۱۵ مشخص شدند

مسافران ایرانی نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۲۰۱۵ مشخص شدند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مسافران ایرانی نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۲۰۱۵ مشخص شدند

مسافران ایرانی نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۲۰۱۵ مشخص شدند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

با پایان یافتن داوری نهایی مسابقه «خلق کتاب تصویری» و معرفی برگزیدگان آن، مسافران ایرانی نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۲۰۱۵ مشخص شدند.

مسابقه «خلق کتاب تصویری» که انتشارات علمی- فرهنگی از یک‌سو و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از سوی دیگر در برگزاری آن نقش داشتند، طی فراخوانی از نویسندگان و تصویرگران زیر ۳۵ سال که تجربه نوشتن و تصویرسازی برای کودکان را داشتند، خواسته بود تا در یک کار گروهی شرکت کنند و در یک کارگاه فشرده در قالب گروه‌های دونفره به کار تیمی بپردازند.
این کارگاه به صورت فشرده در روزهای ۸، ۱۹ و ۲۵ دیماه زیر نظر کیانوش غریب‌پور، فریدون عموزاده خلیلی و سیدنوید سیدعلی‌اکبر برگزار و منجر به خلق ۱۵ کتاب تصویری شد، در نهایت هم از میان این ۱۵ اثر، یک کتاب جایزه مسابقه سفر به نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بولونیا ۲۰۱۵ را از آن خود کرد.
هدی حدادی نویسنده و تصویرگر، سحر ترهنده کارشناس ادبیات کودک و نوجوان، علی‌اصغر سید‌آبادی کارشناس کتاب کودک و نوجوان، کیانوش غریب‌پور (رئیس هیئت مدیره انجمن تصویرگران) و فریدون عموزاده خلیلی (رئیس هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان) هیئت داوران بودند.
از میان ۱۵اثر، سه اثر برگزیده و کتاب «کارت دعوت داری موش موشک» نوشته نسرین نوش‌امینی و تصویرگری غزاله بیگدلو به عنوان کتاب بر‌تر. جایزه‌ی سفر به نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بولونیا در سال ۲۰۱۵ را از آن خود کرد. دو کتاب‌ «چه شال خوشمزه‌ای» نوشته هاجر بهاری و تصویرگری رضا دالوند و «ما فیل‌ها» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری سمانه مطلبی هم به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.
همچنین پنج کتاب «رلی پلی غمگین»، نوشته پیام ابراهیمی و تصویرگری شیرین شیخی، «وقتی که قورباغه‌ها زبانشان به هم گره خورد»، نوشته عادله خلیفی و تصویرگری فائزه شکوری، «اژد‌ها گولم زد» نوشته حمید اباذری و تصویرگری مریم یکتافر، «لقمه خوشمزه‌ی خوابالو» نوشته اعظم مهدوی و تصویرگری سمانه شریفی؛ «فکر من راست راستکی گم شده است»، نوشته روناک ربیعی، تصویرگری بهاره نیاورانی برای چاپ انتخاب شدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |