جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14667 14:46 1394/05/16
مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی آغاز شد

مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی آغاز شد

مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بزرگان پتروشیمی جهان در راه تهران؛

گروه امورزیربنایی

Infrastructures@jahaneghtesad.com

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکرات جدید نفتی با شرکت هیوندای کره جنوبی، اعلام کرد: بزرگان پتروشیمی جهان آماده بازگشت و سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران شده‌اند.

محمدحسن پیوندی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران با شرکت های سرمایه گذار خارجی در صنایع پتروشیمی، گفت: شرکت‌های صاحب نام بین‌المللی به دنبال حضور دوباره در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران هستند.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه هم اکنون فضا برای بازگشت شرکت‌های بزرگ و قدرت‌های پتروشیمی جهان مهیا شده است، تصریح کرد: می‌توان گفت که به زودی بزرگان صنعت پتروشیمی دوباره به ایران باز می گردند.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در طول چند ماه گذشته تاکنون مدیران شرکت‌های معتبر اروپائی و آسیایی بارها اعلام آمادگی خود را به طور رسمی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای حضور دوباره در کشور اعلام کرده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: شرکت‌های باسف و لینده آلمان، اکسنس فرانسه، هیوندای کره جنوبی، شل انگلیس و چندین شرکت صاحب نام دیگر آماده مشارکت برای تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

وی با بیان اینکه ایران از سرمایه گذاری‌های جدید در صنایع پتروشیمی و پلیمری استقبال می کند، تبیین کرد: با این سرمایه گذاری‌ها باید صنعت پتروشیمی بتواند به جایگاه واقعی خود با اقتدار برگردد و بتواند در مسیر توسعه اقتصادی کشور نقش آفرین باشد.

پیوندی با تاکید بر اینکه باید تا افق ۱۴۰۴بتوانیم بیشترطرح‌های توسعه‌ای را به مرحله تولید برسانیم بیان کرد: تلفیق سرمایه گذاری خارجی با طرح‌های نیمه تمام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از تمام ابعاد آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

وی با اشاره به ذخایر عظیم گاز طبیعی در ایران، تصریح کرد: نزدیکی و در دسترس بودن خوراک واحدهای پتروشیمی یکی از مزیت های این صنعت در ایران به شمار می آید.

پیوندی با اشاره به آثار تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی در سال‌های گذشته گفت: با وجود تحریم ها فعالیت در این صنعت متوقف نشده و ما توانسته ایم با استفاده از توان متخصصان داخلی در این صنعت پیشرفت کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |