جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 108365 18:55 1399/05/15
قیمت نفت برنت افزایش یافت

قیمت نفت برنت افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت نفت برنت افزایش یافت

قیمت نفت برنت افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 317درصدي،و1 دلار و 41 سنت افزایش داشت و به قیمت 45دلار و84 سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش 2.32 درصدي وبا1سنت افزایش به قیمت 44دلارو 2 سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که در این روز، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش 14 صدم درصدی وبا 6سنت افزایش به43دلارو71 سنت رسید.

در حالی که نگرانی از کند شدن روند ترمیم تقاضا برای نفت همزمان با موج جدید ابتلا به کرونا در کشورهای جهان افزایش یافته است و تولیدکنندگان عمده اقدام با بالا بردن تولید خود کرده اند، قیمت نفت شاهد افزایش بود.

این کاهش در حالی رخ می دهد که روز دوشنبه و به دنبال انتظار آمارهای بهتر از حد انتظار از فعالیت های تولیدی در آسیا، اروپا و آمریکا که نشان دهنده فاصله گرفتن کارخانه ها از بدترین روزهای شیوع کرونا است قیمت نفت خام آمریکا 1.8 درصد و نفت برنت 1.5 درصد رشد داشت.

لاچلان شاو تحلیلگر بازار نفت در نشنال بانک استرالیا گفت: «در بخش تقاضا، ما آمارهای بسیار خوبی در زمینه تولید داشتیم... اما همچنان شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روند ترمیم تقاضا برای نفت در برخی از بازارها به دلیل شیوع مجدد کرونا مختل شده است.»

شهرهای مختلف جهان از مانیل گرفته تا ملبورن در حال تشدید مجدد مقررات قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا هستند. نروژ هم رفت و آمد کشتی های تفریحی را متوقف کرده است. این اقدامات می تواند به تقاضای جهانی برای مصرف انرژی لطمه بزند.

5 تحلیلگر بازار نفت به صورت متوسط برآورد کرده اند که میزان ذخایر بنزین امریکا در هفته اخیر 600 هزار بشکه افزایش یافته است. ذخایر میعانات که شامل گازوئیل و نفت کوره می شود نیز احتمالا رشد 800 هزار بشکه ای داشته است. بر اساس این برآورد ذخیره نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 31 جولای 3.3 میلیون بشکه کاهش یافته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |