پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 174385 13:18 1400/12/14
فرابورس توصیه‌ای برای خرید سهام سرخابی‌ها ندارد

فرابورس توصیه‌ای برای خرید سهام سرخابی‌ها ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فرابورس توصیه‌ای برای خرید سهام سرخابی‌ها ندارد

فرابورس توصیه‌ای برای خرید سهام سرخابی‌ها ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، میثم فدایی در نشست خبری خصوصی‌سازی سرخابی‌ها درخصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: این مهم اقدامی پرچالش بود که در سه ماه گذشته توسط مسوولان فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی انجام شد.

وی افزود: در ابتدا گمان می کردیم که این اقدام به نتیجه نرسد اما تلاش رییس سازمان خصوصی‌سازی مثال زدنی بود و با پیگیری های وی پروژه به نتیجه رسید.

فدایی ضمن تقدیر از مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که مدیر دولتی در نخستین روزهای فعالیت خود زیر بار افشای اطلاعات برود، در این زمینه تلاش مدیران دو باشگاه ستودنی بود.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه در فرابورس در خدمت مدیران باشگاه ها و سهامداران هستیم، ادامه‌داد: اقدامات انجام شده و محیط قانونی حاکم بر فعالیت در فرابورس را به دو باشگاه اعلام کردیم، همچنین توضیحاتی از قوانینی که باید رعایت شوند را ارئه داده ایم.

وی افزود: هر دو باشگاه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه همه افشائیات خود را انجام دادند و اکنون هم در حال تکمیل هستند.

فدایی خاطرنشان‌کرد: درخواست ما از مدیران عامل دو باشگاه، هواداران و بازیکنان فعلی این است تا از ایجاد هرگونه هیجان در عرضه اولیه و معاملات ثانویه پرهیز کنند.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: مشاوره سرمایه گذاری برای این دو سهام و باقی سهام هیچ تفاوتی ندارد و مشول قانون‌گذاری اوراق بهادار می شود؛ بنابراین باید از ایجاد هیجان بر روی قیمت تابلو جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: اثراتی را که از این موضوع در سال ۹۹ شاهد بودیم، بسیار ناگوار بود و اثرات بلندمدت آن برای این باشگاه‌ها نامناسب است، بنابراین باید از هیجانات جلوگیری شود تا سهامداران متضرر نشوند.

فدایی تصریح‌کرد: از طریق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان خصوصی‌سازی، ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه به سهامداران خرد تعلق می‌گیرد و سهامداران در هر باشگاه می توانند حداکثر ۳۰۰ هزار تومان سفارش بگذارد و بیشتر از آن امکانپذیر نیست.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه‌داد: هواداران فارغ از اینکه تمایل به خرید دارند یا خیر، در ابتدا باید اطلاعیه بر روی سایت سامانه کدال را ملاحظه کنند و با آگاهی کامل خرید کنند تا متحمل ضرر و زیان و معاملات هیجانی نشوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |