جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 186125 11:10 1401/04/18
ضرر 10 میلیارد یورویی غول انرژی آلمان

ضرر 10 میلیارد یورویی غول انرژی آلمان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ضرر 10 میلیارد یورویی غول انرژی آلمان

ضرر 10 میلیارد یورویی غول انرژی آلمان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس،«یونیپر» (Uniper‌) شرکت بزرگ انرژی در آلمان اعلام کرد که این شرکت از زمانی که روسیه عرضه گاز خود را به بزرگترین اقتصاد اروپا کاهش داده است، روزانه میلیون‌ها یورو ضرر می‌کند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود زیان یونیپر در سال جاری به ۱۰ میلیارد یورو برسد، این شرکت برای نجات از ورشکستگی از دولت برلین درخواست کمک کرد.

کلاوس-دیتر ماوباخ، مدیرعامل این شرکت، گفت که در شرایط کنونی، شرکت در حال از دست دادن میلیون‌ها یورو است.

 وی افزود که یونیپر، یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز روسیه، در شرایط کنونی نمی‌تواند برای مدت طولانی در این وضعیت بماند و از همین رو از دولت آلمان درخواست کمک کرده است.

از زمانی که گازپروم، غول انرژی روسیه در اواسط ژوئن(اوخر خرداد ماه گذشته)، عرضه گاز خود به آلمان را از طریق خط لوله نورد استریم تا ۶۰ درصد کاهش داد، یونیپر مجبور به پرداخت قیمت‌های بالاتر در بازار نقدی برای جبران این کمبود شد.

این شرکت در بیانیه‌ای تاکید کرد که به دلیل ناتوانی در تحمل این هزینه، زیان قابل توجهی انباشته شده است.

موباخ گفت بدون حمایت دولتی، یونیپر می‌تواند در سال جاری زیان تا ۱۰ میلیارد یورو را ثبت کند.

این هفته، دولت آلمان، از طریق یک قانون اضطراری در صدد  تسهیل حمایت از شرکت‌های انرژی برآمد، درخواست برای نجات یونیپر شامل امکان دستیابی دولت آلمان به سهمی از این شرکت است.

این شرکت مستقر در دوسلدورف همچنین درخواست کرد که طبق قانون جدید، برخی از افزایش قیمت‌هایی که شرکت با آن مواجه است، از مصرف‌کنندگان دریافت شود.

موباخ همچنین گفت که در نتیجه کاهش عرضه گاز روسیه، مصرف کنندگان با موج قیمت بسیار بزرگ مواجه می‌شوند که منجر به افزایش قبوض خواهد شد.

در همین حال «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با رسانه‌های محلی تاکید کرده که دولت اجازه ورشکستگی شرکت را نخواهد داد و به گزینه «کم هزینه ترین» برای مصرف کنندگان و گزینه «ایمن تر» برای تامین انرژی آلمان متوسل خواهد شد.

فورتوم، بزرگترین سهامدار یونیپر، گفت که در حال مذاکره با دولت آلمان درباره طرح نجات این شرکت از ورشکستگی است.

این گروه فنلاندی در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از گزینه های مورد بررسی، سازماندهی مجدد یونیپر تحت مالکیت دولت آلمان خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |