جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14558 15:06 1394/05/11
صدور گواهینامه ویژه متقاضیان شغل

صدور گواهینامه ویژه متقاضیان شغل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صدور گواهینامه ویژه متقاضیان شغل

صدور گواهینامه ویژه متقاضیان شغل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک مقام مسئول در وزارت کار

از اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: مجوز ۵ ساله استفاده از کارورزان برای واحدهای متقاضی صادر می‌شود.

به گزارش مهر، پوراندخت نیرومند اظهارداشت: در راستای اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و براساس آئین نامه نظام هماهنگ اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی مصوب شورای عالی اشتغال، واحدهای کارورزی و توسعه مهارت به منظور جذب و توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی کشور ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید بر اینکه مجوز ایجاد واحدهای کارورزی و توسعه مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعطا می‌شود، گفت: با ایجاد این واحدها، فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار می توانند پس از طی دوره آموزشی آمادگی شغلی و دریافت گواهینامه مهارت، دوره کارورزی خود را در واحد کارورزی و توسعه مهارت طی نماید.

وی در خصوص شرایط اخذ مجوز واحد کارورزی و توسعه مهارت بیان داشت: داشتن مجوز فعالیت اقتصادی از دستگاه مجری و فعال بودن در زمینه تولید کالا یا ارائه خدمات از جمله شرایط عمومی و برخورداری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با مهارت مورد نظر و نیز برخورداری از کادر متخصص و ماهر از جمله شرایط اختصاصی جهت اخذ مجوز این واحدها است.

نیرومند با اشاره به فرآیند صدور و اعطای مجوز واحد کارورزی و توسعه مهارت خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز واحد متقاضی موظف به تکمیل فرم الکترونیکی درخواست صدور مجوز ایجاد واحد کارورزی و توسعه مهارت براساس استانداردهای آموزش شغل و شایستگی است که پس از بررسی درخواست و اصل مدرک واحد متقاضی توسط اداراه کل آموزش فنی و حرفه ای استان مربوطه و نیز بازدید از امکانات و محصولات واحد مورد نظر، مجوز لازم جهت ایجاد واحد متقاضی و پذیرنده کارورز صادر و آن به واحد اعطا خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |