جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11417 15:20 1394/01/17
سقوط سفرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی در برابر رشد دریایی ها

سقوط سفرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی در برابر رشد دریایی ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سقوط سفرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی در برابر رشد دریایی ها

سقوط سفرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی در برابر رشد دریایی ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تعداد مسافران نوروزی در سال ۱۳۹۴ که از وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری استفاده کرده اند در بخش ریلی، جاده‌ای و هوایی نسبت به سال ۱۳۹۳ کاهش داشته و بخش دریایی شاهد افزایش ۲۸ درصدی تعداد مسافران ورودی و خروجی بنادر بوده است

جزئیات آمار استفاده شهروندان از وسایل حمل ونقل عمومی از ۲۵/۱۲/۹۳ تا ۱۵/۱/۹۴ نشان می دهد که در این مدت یک میلیون و ۷۶۰ هزر و ۶۶۶ نفر از طریق قطار‌ها جا‌به‌جا شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر از طریق پروازهای داخلی جا‌به‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد تعداد مسافران خارجی نیز ۴۸۴ هزار و ۳۳۰ نفر بوده است که کاهش هفت درصدی را نسبت به پارسال داشته است.

تعداد مسافران نوروزی جا‌به جا شده با صدور صورت وضعیت به وسیله اتوبوس در سطح کشور چهار میلیون و ۷۲۹ هزار و ۴۳۱ مسافر و با مینی بوس و میدل باس یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۳۳ نفر و با سواری کرایه برون شهری یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۲۸۱ نفر است که نشان می دهد ۵۸ درصد مسافران با اتوبوس، ۲۴ درصد با مینی بوس و میدل باس و ۱۸ درصد با سواری کرایه جا‌به جا شدند.

بنابر این گزارش در بخش حمل و نقل بین المللی نیز از مورخ ۲۵/۱۲/۹۳ تا ۱۴/۰۱/۹۴ در مجموع ۷۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر شامل ورودی۳۷۶ هزار و ۵۲۴ مسافر ورودی و شامل و ۳۸۲ هزار و ۶۳ مسافر خروجی از مرزها تردد کردند که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است از کل تردد صورت گرفته از مرزها ۴۸۷ هزار و ۲۵۸ نفر معادل ۶۴ درصد ایرانی و ۲۷۱   هزار و ۳۲۹ نفر معادل ۳۶ درصد ملیت خارجی داشته اند.

پرترددترین استان‌های کشور براساس نرخ تردد به ترتیب شامل استان‌‌های البرز، تهران، مازندران، گیلان و قزوین و پرترددترین محورها شامل آزادراه کرج - تهران و بالعکس و آزادراه کرج – قزوین و بالعکس و آزادراه تهران – قم و بالعکس است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |