سه شنبه 18 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 145835 19:03 1400/04/01
سرمایه گذاران منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا

سرمایه گذاران منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرمایه گذاران منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا

سرمایه گذاران منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 92 صدم درصدی و67سنت افزایش داشت و به قیمت73دلارو53سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش58 صدم درصدي وبا 41سنت افزایش به 71 دلارو 31سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش1.52درصدی وبا یک دلارو 3سنت افزایش به68دلارو63سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه با خوش بینی به احیای سریع تقاضای جهانی برای نفت افزایش یافت و نفت برنت برای نخستین بار از آوریل سال ۲۰۱۹ به بیش از ۷۵ دلار در هر بشکه صعود کرد.

به گفته ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز، فضا در بازار با تقاضای جهانی بهبود یافته برای نفت قوی مانده و صعود بازارهای سهام آسیایی هم ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرده است.

بازارهای سهام جهانی روز سه شنبه به روند بهبودشان ادامه دادند و با تمرکز سرمایه گذاران روی رشد اقتصادی که نگرانیها نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا برای افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را تا حدودی جبران کرد، بازارهای سهام آسیایی از پایینترین رکورد چهار هفته اخیر بهبود پیدا کردند.

بانک امریکا گلوبال ریسرچ پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت در سال میلادی جاری و آینده را افزایش داد و اعلام کرد عرضه محدودتر نفت و احیای تقاضا می تواند قیمت نفت را در سال ۲۰۲۲ برای مدتی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت کارگزاری کالای فوجی تومی گفت: سرمایه گذاران منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا هستند که در چهار هفته گذشته کاهش داشته است.

نظرسنجی مقدماتی رویترز نشان داد تحلیلگران انتظار دارند ذخایر نفت آمریکا برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کند اما ذخایر سوختهای تقطیری و بنزین احتمالا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.

این تحلیلگر پیش بینی کرد قیمتهای نفت با انتظارات برای اوج گیری سریع تقاضا برای سوخت و احیای اقتصادی در اروپا و آمریکا قوی خواهند ماند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |