شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 167786 14:06 1400/10/12
سال آینده 35 هزا رمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ساخته خواهد شد

سال آینده 35 هزا رمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ساخته خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سال آینده 35 هزا رمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ساخته خواهد شد

سال آینده 35 هزا رمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ساخته خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمود کمانی» امروز (یکشنبه) در مراسم مبادله تفاهمنامه با شرکت‌های بخش خصوصی برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر براساس اعلام وزیر نیرو، افزود: از ابتدای آبان ماه امسال ساتبا با هدف تحقق بخشیدن به هدف وزارت نیرو مبنی بر احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر فراخوانی صادر کرد.

وی ادامه‌داد: تاکنون ۱۵۳ درخواست با ظرفیت بیش از ۹۰ هزار مگاوات به این سازمان رسیده است که امروز تفاهمنامه بیش از ۳۵ هزار مگاوات آن منعقد خواهد شد.

معاون وزیر نیرو گفت: بقیه درخواست‌ها در دست بررسی است و به مرور عملیاتی خواهند شد.

کمانی از تلاش برای تبیین مدل عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران این بخش خبر داد و خاطرنشان‌کرد: مدل آماده شده و از فردا در سامانه مربوط بارگذاری خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: تلاش می‌شود مدل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برای بخش تجدیدپذیر به زودی در شورای اقتصاد مصوب تا کار احداث این ۳۵ هزار مگاوات از سال آینده اجرایی شود.

رییس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران بیان‌داشت: استفاده استخراج کنندگان ارز مجازی از نیروگاه های تجدیدپذیر از برنامه هایی است که به جد دنبال می شود.

کمانی افزود: صادرات انرژی های تجدیدپذیر نیز یکی دیگر از مباحثی است که هدفگذاری شده است.

ساخت ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر یکی از برنامه‌هایی است که «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو  تحقق آن را در دولت سیزدهم اعلام کرده بود.

چندی پیش وی با بیان اینکه دولت کنونی ایران برنامه‌ای چهار ساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان‌کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به پتانسیل بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |