جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 146949 15:32 1400/04/12
ایران و روسیه در زمینه انرژی تجدیدپذیر همکاری خود را توسعه می دهند

ایران و روسیه در زمینه انرژی تجدیدپذیر همکاری خود را توسعه می دهند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران و روسیه در زمینه انرژی تجدیدپذیر همکاری خود را توسعه می دهند

ایران و روسیه در زمینه انرژی تجدیدپذیر همکاری خود را توسعه می دهند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، در بازدید جلالی از این مجموعه دانش بنیان و همچنین نشستی که بین طرفین در پارک علم و فن آوری برگزار شد طرفین در مورد ظرفیت ها  و شرایط انتقال فناوری به جمهوری اسلامی و واحدهای صنعتی ایران را بررسی کردند. 
  
طرف روس ضمن بیان ظرفیت ها و پتانسیل ها ، نسبت به انتقال فناوری به ایران  اعلام آمادگی کرد و گفت، در صورتی که شرکت های توانمند  ایرانی زیرساخت  لازم برای توسعه را داشته باشند، شرایط همکاری مشترک مهیا است. 

جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه، این مجموعه صنعتی ظرفیت های خوبی در ذخیره سازی و انتقال انرژی دارد گفت: آینده  جهان به سمت انرژی تجدیدپذیر می رود و انتقال این فناوری به کشورمان برای استفاده در مراکز درمانی و صنعتی و مخابراتی ضرروی به نظر می رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در آینده نزدیک با این مجموعه صنعتی روسیه همکاری داشته باشیم و فناوری و دانش تولید را  به جمهوری اسلامی منتقل کنیم.

ولادیمیر خلبنیکف مدیرعامل شرکت «پاروس الکترو» نیز با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه در زمینه های مختلف برای همکاری با کارخانه ها و واحدهای صنعتی ایران اظهار علاقه مندی کرد و خواستار معرفی و فراهم شدن شرایط همکاری شد.

وی گفت: ایران ظرفیت های بسیاربزرگی برای این فناوری و تولید و بکارگیری انرژی تجدید پذیر دارد و اعتقاد داریم که کارخانجات و مهندسان ایران با همکاری ما می توانند و در زمینه بهره  برداری و صادرات انرژی های تجدید پذیر به قطب منطقه تبدیل شوند.  

مشاور تجارت خارجی و نماینده رسمی و انحصاری توسعه تجاری و بازرگانی خارجی پاروس در ارتباط با ایران گفت: شرکت پاروس الکترو بزرگترین مجموعه دانش بنیان و پارک فناوری در روسیه است که به صورت تخصصی در حوزه انتقال و ذخیره انرژی های تجدید پذیر و سیستم های انتقال و ذخیره سریع الکتریکی فعالیت می کند.

شهرام معین فر افزود: این شرکت در سه بخش فناوری شارژ و ذخیره سریع  فناوریایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی و مبدل های سرعت بالای ذخیره سازی انرژی  خورشیدی و بادی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در ایران ظرفتیها و پتانسیل های بسیار زیادی برای تولید و کاربرد این فناوری  وجود دارد ، تصریح کرد: دیتا سنترها،  بیمارستان ها؛ بانکها ،مراکز مخابراتی و جایگاه های ارتباط رادیویی در  مناطق صعب العبور و مکانهایی نظیر جایگاه های سوخت بین شهری که نیاز به انتقال و ذخیره مداوم انرژی برای مواقع ضروری دارند اولویت انتقال فناوری به ایران است.  

وی تصریح کرد: با مذاکرات چند ماهه گذشته موفق شدیم موضوع همکاری  این مجموعه با شرکت های توانمند در ایران را به مرحله عملیاتی رسانده و هم اکنون با حضور و بازدید سفیر محترم  از این مجموعه رسما برای پذیرش و مشارکت تخصصی و تجاری با  شرکتهای توانمند ایرانی اعلام آمادگی شد .

معین فر با بیان اینکه اهداف راهبردی این شرکت برای همکاری با ایران در چهار برنامه راهبردی خلاصه می شود،  تصریح کرد: شناسایی  نیازهای تخصصی امروز کشور و تامین سریع فناوری قابلیت ذخیره پرتابل و سریع  انرژی در قبال قطعی های مکرر برق از جمله در دیتا سنترها،  بیمارستانها، اتاق عمل ها ، بانکها و کلیه مراکزی که نیاز به اتصال مداوم و ذخیره سازی برای موارد ضروری دارند، اولین هدف است.

وی همکاری متقابل در ایجاد واحد تحقیق و توسعه در پارک های علم و فن آوری و  انتقال دانش روز به ایران را هدف دوم اعلام کرد و گفت: هدف بعدی بومی سازی و تجاری سازی این فرایند است که با توجه به پتانسیل  و حضور ایران کشورهای همسایه  از جمله عمان، عراق و  قطر قصد داریم  با مشارکت ایران به عنوان هاب تجاری در این محورها نیز فعالیت کنیم.

وی در آخر یادآور شد این مجموعه دانش بنیان آمادگی پذیرش و آموزش و رشد دانش اجرایی و تحقیقاتی و مطالعاتی مهندسان ایرانی در روسیه را دارد  که در کنار بومی سازی فرایند  تولید و تجاری سازی امکان پرورش تکنسین و متخصصین مورد نیاز مراکز صنعتی در کشورمان برای سرویس دهی به به ایران میسر می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |