جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 125102 17:41 1399/09/28
رکورد شکنی معاملات بورس کالا

رکورد شکنی معاملات بورس کالا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رکورد شکنی معاملات بورس کالا

رکورد شکنی معاملات بورس کالا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

از ابتدای ماه جاری به دلیل ثبات نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت کامودیتی ها به دلیل ساخت و استفاده از واکسن کرونا موجب شده است تا معاملات بورس کالا رکوردهای تاریخی ثبت کند.

به گزارش جهان اقتصاد، یکی دیگر از عوامل افزایش معاملات بورس کالا، بدبینی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ است، زیرا اهالی بازارسرمایه و سرمایه گذاران لایحه بودجه ۱۴۰۰ را غیرکارشناسی و غیرعملیاتی می دانند که نتیجه آن تورم بیشتر و افزایش ن1رخ ارز خواهد بود. بنابراین کارخانه داران و همچنین دلالان بازارهای کالایی به اندیشه خرید بیشتر و همچنین انبار کردن این کالاهای با ارزش افتاده اند. کالاهایی که امروز ارزش طلایی را پیدا کرده اند.

با توجه به کشف و استفاده کشورهای مختلف جهان از واکسن کرونا احتمال رکورد افزایش تقاضا و همچنین رکورد شکنی در قیمت کامودیتی ها خواهیم بود، که این موضوع مزید علت شده است و کارخانه داران و دلالان را به خرید بیشتر از بورس کالا و انبار کردن این محصولات ترقیب کرده است.

این عوامل موجب شده است تا معاملات بورس کالا رکورد شکن شود، به عنوان نمونه نرخ کاتد مس در بورس کالا به بالاترین سطح خود در تاریخ بورس کالا رسیده است به طوری که هر ماهه شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم و در حال حاضر در ماه آذر قیمت این محصول نسبت به ماه گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

**شکستن رکورد ارزش معاملات لوب کات سبک در بورس کالا

در26 روز ابتدایی آذرماه،  77 هزار تن لوپ کات به ارزش 621 میلیارد تومان معامله شده است. لوپ کات کات نیز حرکت های قیمتی مانند کاتد مس دارد.

همچنین از ابتدای آذر ماه روند معاملات PVC در بورس کالا بیشتر شده است و 16 هزار تن PVC به ارزش 486 میلیارد تومان معامله شده است.

**شکست رکورد ارزش معاملات وکیوم باتوم در بورس کالا

در  26 روز ابتدایی آذر ماه،  512 هزار تن وکیوم باتوم به ارزش دو هزار و 737 میلیارد تومان معامله شده است. وکیوم باتوم نیز حرکتی قیمتی مانند کاتد مس دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |