جمعه 21 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10178 16:35 1393/11/22
روحانی:  فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم‎می ترسد

روحانی: فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم‎می ترسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روحانی:  فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم‎می ترسد

روحانی: فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم‎می ترسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس‌جمهور گفت: غربی‌ها می‌گویند ایران به خاطر تحریم ها پای میز مذاکره آمده است اما دروغ می‌گویند؛ اگر فکر می‌کنید ایران به خاطر تحریم تسلیم شده است چرا به تحریم ها ادامه نمی دهید و مذاکره می‌کنید.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع راهپیمایان مراسم ۲۲بهمن، گفت: اکنون ۳۶سال از خواست مردم برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گذشت اما هنوز آرمان ملت ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

رئیس‌جمهور مردم‌سالاری و دین‌سالاری را دو ارزش و آرمان جمهوری اسلامی نام برد و گفت: جمهوری اسلامی تبلور شریعت در ظرفیت یک ملت بزرگ است. جمهوری اسلامی تجلی حکومت خداوند بر قامت ملت رشید است. جمهوری اسلامی اعمال اراده الهی از طریق امتی بیدار و هوشیار است.

وی با تاکید بر اینکه ریشه‌ها، آرمان‌ها و اصول انقلاب تغییرناپذیر خواهد بود، گفت: اگر در فروع و اجرا چیزی مد نظر باشد، باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی از طریق انتخابات و صندوق آرای مردم جلوه‌گر خواهد شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: انقلاب ایران به فرموده امام خمینی، جمهوری اسلامی است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. اسلامیت ما، عین جمهوریت ماست و جمهوریت ما عین اسلامیت ماست.

روحانی تصریح کرد: ما برای اعمال اراده مردم بهترین راه را اجرای احکام اسلام می‌دانیم و برای جمهوریت بهترین راه اراده مردم و حاکمیت مردم در چارچوب مقررات اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام به رای مردم شرعیت داد، گفت: مقام معظم رهبری هم رای مردم را حق‌الناس اعلام کرده‌اند. بنابراین جمهوری اسلامی یک نظام انتخاباتی با مبنای شرعی و فقهی است.

رئیس‌جمهور خواست دوم ملت را در نظام جمهوری اسلامی، استقلال نامید و گفت: مردم ما در طول سال‌ها و قرن‌ها برای استقلال مبارزه کرده‌اند؛ از زمان فتوای تنباکو گرفته تا مبارزه با خلع ید بیگانگان در مساله نفت و فتوای امام در سال ۴۳برای مبارزه با کاپیتالیسیون و ما در انقلاب اسلامی توانستیم به استقلال دست یابیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما استقلال‌مان را آسان به دست نیاورده‌ایم تا آسان از دست دهیم، گفت: استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی و بیگانه‌هراسی نیست، بلکه به معنای آن است که روی پای خود بایستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما هرگز نخواهیم گذاشت هیچ ابر قدرتی در اراده ملی ملت ایران تاثیر بگذارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: ما در این هشت سال توانستیم استقلال خود را حفظ کنیم. بنابراین در میز مذاکره هم از استقلال‌مان دفاع می‌کنیم و دفاع خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: آن روز که رزمندگان ما در میدان جنگ می‌جنگیدند، در پشت جبهه‌ها هم همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌های نبرد بودند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنها هم که امروز در میدان دیپلماسی مشغول مبارزه هستند، ملت ما به همراه راهبر بزرگ این انقلاب، از این جبهه پشتیبانی می‌کنند و امروز تنها دشمنان ملت؛ یعنی صهیونیست‌ها با این مذاکره مخالفند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز به خیانت صهیونیست‌ها پی برده است، گفت: مخصوصا بعد از جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مرتکب شدند و همواره در میان صحنه منطقه ما بودند، بیش از پیش خیانت آنان آشکار می‌شود.

روحانی در ادامه سومین خواست ملت را از نظام جمهوری اسلامی، آزادی نامید و گفت: جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد. اسلام و اسلامیت هم در کنار آزادی است. وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی به انسجام ملی خود ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تنوع افکار، سلایق و تحلیل‌ها بلامانع است، گفت: با وجود تنوع افکار و سلایق، اما در منافع و مصالح ملی ما همه یکصدا هستیم و امروز هم مانند ۳۶سال پیش باز فریاد می‌زنیم، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از آن همه مردم ایران است، گفت: انقلاب مربوط به یک قوم و یا قشر خاص نیست، چرا که ملت ایران یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند. امروز همه باید یکپارچه از منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی به خوبی دفاع کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه انقلاب برای تغییر رسم‌ها بود و نه تغییر اسم‌، اظهار داشت: انقلاب برای زدودن رسوماتی بود که عدالت، آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت. امروز هم خواسته مردم و نسل جوان ما، همان خواسته‌های ۳۶سال پیش ملت ایران است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به انتخابات ۲۴خرداد، گفت: مردم ما در سال گذشته با آرای خود طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، پای صندوق رای آمدند و دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند و این دولت متعهد به رای مردم و وفادار به وعده‌های خود خواهد بود و یکی پس از دیگری وعده‌های خود را عملیاتی خواهد کرد.

وی گفت: این دولت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و رفاه اجتماعی توانسته‌ است پیام تدبیر و امید با حمایت و همکاری مردم به گوش جهانیان برساند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: در ۱۰ماهه ابتدای امسال صادرات نسبت به ۱۰ماهه پارسال ۲۴درصد رشد داشته است؛ مقصود من صادرات غیرنفتی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |