جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 132353 14:34 1399/11/19
روحانی: امیدواریم سال‌های آینده در زمینه نهاده های دامی به خودکفایی برسیم

روحانی: امیدواریم سال‌های آینده در زمینه نهاده های دامی به خودکفایی برسیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روحانی: امیدواریم سال‌های آینده در زمینه نهاده های دامی به خودکفایی برسیم

روحانی: امیدواریم سال‌های آینده در زمینه نهاده های دامی به خودکفایی برسیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم تجلیل از بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی،‌ اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی سطح گلخانه‌های کشور 3 برابر افزایش می‌یابد و از 8 هزار هکتار آغاز دولت به 25 هزار هکتار می‌رسد.

وی افزود: محصولات گلخانه‌ای علاوه بر اینکه در بهره‌وری و استفاده از منابع آب و خاک و نقش دارند این امکان را فراهم می کند تا در تمام فصول سال بتوانیم برداشت محصول داشته باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز حدود هزار هکتار (952 هکتار)‌ گلخانه در 372 طرح در کشورمان افتتاح می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.

روحانی در سی و پنجمین دوره معرفی و تقدیر از بهره‌برداران نمونه کشاورزی،‌ تصریح کرد: تولید لبنیات و شیر و توسعه دامپروری نیز برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است که امروز با افتتاح یک دامپروری زنجیره‌ای در کشور، می توانیم بر تحول امنیت غذایی کشور تاثیرگذار باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وابستگی کشورمان به واردات نهاده‌های دامی گفت: وابستگی ایران به نهاده‌ها بسیار زیاد است که امیدواریم با تلاش وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های آینده به خودکفایی در این محصولات برسیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از اوایل شروع کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهایی که به واردات از این کشورها وابستگی داشتند مشکلاتی برای تامین امنیت غذایی آنها ایجاد شد اما در کشور ما به همت تلاش صورت گرفته مشکلی نداشتیم این در حالیست که قفسه فروشگاه‌های بسیاری از این کشورها خالی شده بود.

روحانی ادامه داد: از افتخارات دولت آن است که اقدامات مناسبی از جمله در بخش تولید بذور و قرار دادن آن در اختیار کشاورزان انجام شده است زیرا یک بذر مناسب ممکن است تولید را تا 5 برابر افزایش دهد.

وی گفت: از زمین و آب محدود باید بتوانیم محصول بیشتری برداشت کنیم که این امر با تلاش صورت گرفته در حال انجام است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت خودکفایی و تولید محصولات مختلف کشاورزی گفت: استفاده از گندم تولیدی داخلی در نانوایی‌ها و خودکفایی در این محصول و دیگر محصولات کشاورزی نیز برای کشورمان افتخار است که نان موجود در سفره مردم کشورمان توسط کشاورزان داخلی تولید شده است.

روحانی با بیان اینکه 4 میلیون و 300 هزار نفر کشاورز در کشورمان فعال هستند گفت: امروز شاهد افتتاح 5 پرو‌ژه بخش کشاورزی بودیم که این پروژه‌ها برای 12 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. بنابر این گزارش، رئیس جمهور امروز از دو نفر از کشاورزان نمونه به نمایندگی از سایر کشاورزان تقدیر به عمل آورد و به آنها لوح تقدیر اهدا کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |