پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1851 15:01 1393/02/28
راهکار وصول طلب بانک‌ها

راهکار وصول طلب بانک‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
راهکار وصول طلب بانک‌ها

راهکار وصول طلب بانک‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ايسنا : مديرعامل شرکت ساماندهي مطالبات معوق با تاکيد بر اين‌که وصول مطالبات معوق به عزم جدي نياز دارد، تصريح کرد: در اين راستا بايد کارگروهي با حضور نمايندگاني از وزارت اقتصاد، بانک مرکزي، وزارت اطلاعات، قوه قضاييه، اعضاي اتاق بازرگاني و کارشناسان متخصص تشکيل شود تا با مطالعه دلايل افرايش حجم مطالبات معوق بانک‌ها از افزايش آن جلوگيري شود ‎.
‎سعيد آريان پور با بيان اين که 28.5 درصد از مطالبات معوق بانک ها مربوط به 173 نفر است، اظهار کرد: بايد کارگروهي در زمينه وصول مطالبات معوق تشکيل و اقدام به مطالعه دلايل افرايش حجم مطالبات معوق بانک‌ها شود‎.
‎مديرعامل شرکت ساماندهي مطالبات معوق با بيان اين که از 400 پرونده اي که در زمينه مطالبات معوق از سوي بانک هاي سهام دار به ما ارائه شده 195 پرونده به عقد قرارداد منجر شده است، اظهار کرد: بانک کشاورزي و بانک مسکن از ابتدا و بانک سپه از سال 1391 به بعد همکاري خوبي با شرکت داشتند‎.
‎وي با اشاره به اينکه از پرونده هايي که منجر به عقد قرار داد شده 105 پرونده متعلق به بانک سپه است، تصريح کرد: در سال 1392 فقط بانک سپه نسبت به واگذاري چندين پرونده اقدام کرد اما ساير بانک هاي سهام دار در سال گذشته اقدامي براي واگذاري پرونده هاي جديد نکردند‎.
‎آريان پور به نقش واردات بي‌رويه، تحريم‌ها و دريافت تسهيلات توسط افراد غير متخصص در افزايش مطالبات معوق اشاره و خاطرنشان کرد: بانک ها ترجيح دادند که وصول مطالبات کلان را خودشان پيگيري کنند‎.
‎مديرعامل شرکت ساماندهي مطالبات نسبت مطالبات معوق بانک‌ها در ايران را نسبت به ميانگين جهاني آن بسيار بالاتر دانست و اضافه کرد: به نظر نمي رسد در هيچ کشوري به طور مطلق مطالبات معوق بانک‌ها صفر شود يا اين‌که وجود نداشته باشد‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |