جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11074 16:12 1393/12/19
دو معترض کنگره حاما :  اعتراض ما به معنای زیر سوال بردن اصلاح‌طلبی نیست

دو معترض کنگره حاما : اعتراض ما به معنای زیر سوال بردن اصلاح‌طلبی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دو معترض کنگره حاما :  اعتراض ما به معنای زیر سوال بردن اصلاح‌طلبی نیست

دو معترض کنگره حاما : اعتراض ما به معنای زیر سوال بردن اصلاح‌طلبی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معترضان رای‌گیری کنگره حزب اراده ملت ایران از بررسی اسناد و مدارک این حزب در وزارت کشور خبر دادند.

رحیم حمزه٬ رییس کمیته مباحث بنیادی حزب اراده ملت ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ با بیان اینکه امکان اختلاف در هر حزبی٬ چه اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارد٬ تصریح کرد: پیگیری‌های ما برای بررسی صحت و سقم انتخابات کنگره حاما٬ به هیچ عنوان به معنای زیر سوال بردن اصلاح‌طلبی نیست بلکه تلاش ما برای شفافیت بیشتر این جریان است به همین دلیل اولین مکاتبه ما با دبیران کل احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صورت پذیرفت.

حمزه: مشکل به وجود آمده بر ارزش‌های حاکم بر فعالیت حزب ارزیابی شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرنوشت هر عضو حزب٬ به تمام هویت و اعضای حزب گره خورده٬ افزود: ما همگی اعضای حزب هستیم لذا هر اتفاقی٬ دامن تمام اعضای حزب را خواهد گرفت٬ بنابر این موضوع به جد از مجاری قانونی از جمله وزارت کشور در دست پیگیری می‌باشد و علی القاعده وزارت کشور به جهت جلوگیری از تبعات ناخواسته‌ای که ممکن است بر فعالیت‌های شورای سیاستگذاری مترتب شود ایجاب می‌نماید تا تعیین تکلیف نهایی فعالیت این شورا را به حالت تعلیق در بیاورد.

رییس کمیته مباحث بنیادی حزب اراده ملت ایران به گفته‌های حکیمی‌پور اشاره کرد و افزود: آقای حکیمی‌پور از دوستان قدیمی ما هستند لذا مشکل به وجود آمده در واقع اختلافی است که باید بر اساس اصول و ارزش‌های حاکم بر فعالیت حزب ارزیابی کرد. ایشان در مصاحبه با شما گفته‌اند معترضان باید به هیات داوری یا وزارت کشور مراجعه کنند که در این مورد باید بگویم متاسفانه در اساسنامه ما امکان مراجعه به هیات داوری در صورت بروز چنین اتفاقاتی دیده نشده است که البته در اساسنامه جدید قصد داشتیم آن را پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: برای جلسه روز چهارشنبه شورای سیاستگذاری از معترضان دعوتی نشده بود٬ تنها ۳نفر دوستان معترض به عنوان اعضای علی‌البدل دعوت شده‌ بودند.

حمزه به دیگر صحبت‌های حکیمی‌پور اشاره کرد و گفت: علیرغم گفته آقای حکیمی‌پور٬ ما فقط چند معترض نبودیم چراکه افرادی که به انتخابات اعتراض دارند٬ همگی از چهره‌های ارشد حزب هستند. قائم مقام و موسس حقوقی حزب و رییس کمیته انتخابات٬ سخنگو، بازرس حزب٬ روسای کمیته‌های مباحث بنیادی، مالی و پشتیبانی، امور استان‌ها و فرهنگی ٬ همگی از معترضان نتیجه انتخابات هستند. به طور کلی از جمع ۳۸کاندیدای انتخابات٬ ۹نفر با این وزن و جایگاه در حاما معترض هستند.

این عضو معترض انتخابات کنگره حاما در مورد دیگر دلایل اعتراضشان گفت: سالن گنجایش ۲۷۸نفر را داشت اما ۳۹۰تعرفه توزیع شده است. البته باید این را هم توجه داشت که تمام حاضرین در سالن هم٬ همگی صلاحیت رای نداشتند و بیشتر سایر مدعوین و همراهان آن‌ها بودند و در بهترین حالت حدود ۱۵۰نفر می‌توانستند رأی دهند. مضاف بر اینکه طبق قوانین و مقررات حتی اگر یک رای به ناحق در صندوق بیفتد٬ کل انتخابات باطل خواهد بود.

طاهری: هیچگاه از اصلاح‌طلبی و آرمان‌های آن دست نخواهیم کشید

محمدحسن طاهری٬ بازرس حزب اراده ملت ایران٬ دیگر عضو معترض به نتیجه انتخابات کنگره حاما بود که در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ به انگیزه جمع معترض در مسیر شفافیت حزبی و اصلاح طلبی اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد در آغاز راه حزبی٬ شاهد چنین اتفاقاتی باشیم٬ بسیار ناگوار است.

وی افزود: آقای حکیمی‌پور در مصاحبه با شما گفته‌اند معترضان آلت دست مخالفان اصلاحات نشوند٬ در حالیکه خود ایشان می‌داند در ۲۰سالی که ما با هم فعالیت می‌کنیم٬ همواره در مسیر اصلاح طلبی فعالیت کرده‌ایم و شاهدی وجود ندارد که ما آلت دست مخالفان اصلاحات شده باشیم لذا با تمام اعتراض و مخالفتی که داریم٬ هیچگاه از اصلاح‌طلبی و آرمان‌های آن دست نخواهیم کشید.

بازرس حزب اراده ملت ایران در ادامه به خواسته‌های معترضین اشاره کرد و گفت: خواسته ما این است که با توجه به اعتراض ما و رسیدگی وزارت کشور٬ فعالیت حزب در چینش افراد متوقف شود. وی افزود ما همچنان خواهان مناظره با جناب آقای حکیمی‌پور در حضور ارباب جراید و رسانه‌ها هستیم.

قابل ذکر است حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا٬ که امکان انجام مناظره با اعضای معترض وجود دارد یا خیر٬ گفت: بنده هم مانند دیگر اعضای حزب هستم و تنها یک رای دارم و اصلا برگزار‌کننده انتخابات کنگره من نبوده‌ام بلکه وزارت کشور و دیگر اعضای اجرایی حزب بوده‌اند لذا در صورت بروز اختلاف٬ بهتر است آنها صحبت کنند چراکه امکان دارد یک زمان من دبیر کل باشم و زمان دیگر انتخاب نشوم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |