جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 148454 15:25 1400/04/27
ده برابر شدن درآمد اتکایی بیمه ایران معین

ده برابر شدن درآمد اتکایی بیمه ایران معین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ده برابر شدن درآمد اتکایی بیمه ایران معین

ده برابر شدن درآمد اتکایی بیمه ایران معین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد / دکتر داریوش محمدی مدیرعامل بیمه ایران معین در نشست خبری آنلاین ضمن بیان مطلب فوق گفت: شرکت بیمه ایران معین سال ۸۲ تأسیس و سال ۸۳ فعالیت خود را شروع کرده که ۱۸ سال سابقه خدمتگزاری به مردم ابتدا در مناطق آزاد و سپس در مناطق ویژه و در چند سال اخیر بیمه‌گذار اتکایی بوده است که در قبولی اتکایی این شرکت یکی از بزرگترین ها در کشور می باشد، که رشد زیادی هم در این زمینه داشته ایم.

وی در خصوص پوشش خسارت ها گفت: در سال ۹۹ در کنار مردم کیش بودیم و اتفاقی که برای بازار پردیس افتاد که بیش از ۱۷ میلیارد تومان خسارت در بر داشت ما در کمترین زمان ممکن خسارت را پرداخت کردیم، البته شرکت بیش از ۶۰ درصد آن را اتکایی داشت. همچنین در سال ۱۴۰۰ در منطقه آزاد انزلی آتش سوزی داشتیم که کمتر از یک هفته ۴ میلیارد تومان علی الحساب دادیم و سعی کردیم در عمل به تعهدات خود عمل کنیم. این وضعیتی که الان وجود دارد تلاش همه مدیران گذشته است و هیئت مدیره کنونی بسیار با ما همکاری داشته است.
مدیرعامل بیمه ایران معین درخصوص طرحهای نوین شرکت گفت: سال قبل برای اولین بار طرح مهر ایران معین را اجرایی کردیم که در شش ماه گذشته ۲۷ میلیارد تومان از محل فروش آن عایدی داشته ایم، این مورد طرح وام قرض الحسنه برای بیمه گذاران است که از طریق بانک مهر ایران پرداخت می‌شود و کمک حال بیمه‌گذاران که درآمد آنها کمتر شده می باشد.

البته سعی داریم در آینده سقف آن را از ۱۰ میلیون تومان به ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان نیز افزایش دهیم.

از این تسهیلات دریافت شده در جزیره کیش حدود ۵۰ درصد ثالث بوده و حدود ۴۴ درصد بدنه و بقیه حوادث و آتش سوزی و غیره بوده است.
افتخار بیمه ایران معین در این است که در روزهای سخت کنار بیمه‌گذاران خود بوده است.

این طرح با کمک شرکت بیمه ایران معین اجرایی شده که بیمه گذار فقط اصل تسهیلات را پرداخت می‌کند و کارمزد ۴ درصد به عهده شرکت بوده که به بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت می شود.

اجرای این طرح برای بیمه گذار بسیار راحت بوده و ضامن نیاز ندارد و بدون سود و کارمزد است. بیمه گذار با یک فقره چک آن را انجام می دهد و پرداخت اقساط آن به صورت ۱۲ ماهه می باشد و شرکت پول خود را از بانک دریافت می‌کند همچنین کارمزد نماینده را نیز کامل پرداخت می کند.
محمدی در خصوص فروش انواع بیمه توسط نمایندگان ادامه داد: برای نماینده ها هیچ محدودیت قرار نداده ایم، ما سعی کردیم برای نماینده‌ها درآمد ایجاد کنیم که با این طرح ایجاد شده است و حتی بیمه‌گذاران نیز مشتاق و راضی از این طرح بوده اند.

وی در خصوص سرمایه شرکت گفت: سرمایه شرکت را از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۵۶۰ میلیارد تومان رساندیم که تاثیر مهمی در نگهداری ریسک و قبولی اتکایی دارد، حتی در مجمع قرار شد تمام سود تبدیل به سرمایه شرکت شود که انشاالله مبلغ آن به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. ما در واقع بزرگترین شرکت تخصصی مناطق آزاد هستیم که با فاصله ۲۷ برابری با کوچکترین شرکت بیمه در مناطق آزاد قرار داریم.
مدیرعامل بیمه ایران معین گفت: ما یک مجوز طلایی داریم که می توانیم در قبول بیمه اتکایی در سرزمین اصلی از آن استفاده کنیم، که دیگران این مجوز را ندارند، بر همین اساس درآمد اتکایی ما ۱۰ برابر شده است.
محمدی در خصوص سود شرکت گفت: سود شرکت در سال ۹۹ به میزان ۳۰ درصد رشد داشته که پایان سال ۹۸ به میزان ۲۸۱ میلیارد تومان و سال ۹۹ به میزان ۳۷۱ میلیارد تومان بوده حتماً این موفقیت اتفاقی نیست و همه همکاران تلاش زیادی برای آن داشتند.
وی تاکید کرد: ایران معین در آینده نه چندان دور افتخار بزرگی برای مناطق آزاد خواهد بود. ما در تاریخ شرکت بالاترین سود را در سال ۹۹ کسب کردیم که به سرمایه شرکت اضافه خواهد شد.

وی در مورد قبول ریسک گفت: ما ۹۲ میلیارد تومان قبولی ریسک داشتیم ولی امروز به ۲۵۶ میلیارد تومان رسیده است و البته مابقی را باید به اتکایی می سپردیم. این موضوع باعث می شود بخش مهمی از درآمد نزد خودمان باقی بماند.

ریلی که شرکت در آن قرار گرفته انتخاب مسیر درستی است و تلاش ما و همکاران این است که در آن به درستی حرکت کنیم.

وی در خصوص محل استقرار شرکت گفت: ما در ساختمان بورس کیش محل جدیدی خریداری کردیم که به آنجا نقل مکان خواهیم کرد و در محل فعلی ساختمان جدید بنا می کنیم که برج بیمه کیش خواهد شد. در آینده انشالله این برج به مرکز مبادلات بین‌المللی بیمه کشور تبدیل می شود.

وی در خصوص صورتهای مالی حق بیمه تولیدی گفت: در سال ۹۸ مبلغ ۲۶۲ میلیارد تومان داشتیم که تبدیل شده به ۹۸۲ میلیارد تومان و همچنین ادامه داد در سال ۹۹ سهم فروش ثالث از ۴۸ درصد به ۳۳ درصد تبدیل شده البته بدون هیچگونه ایجاد محدودیت این اتفاق رخ داده است که حتی ما را از نرم صنعت بیمه نیز پایین تر قرار داریم و این موفقیت مهمی است.

وی ادامه داد: امتیاز توانگری ما ۳۳۵ است که البته باید بگویم به تناسب سرمایه به صورت مناسب پذیرای ریسک نبوده‌ایم و بیمه مرکزی طی نامه‌ای به ما این موضوع را اطلاع داده و ما نیز رایزنی ها را شروع کردیم و قراردادهای مهمی را دنبال کردیم. ما همچنین برای بیمه گری اتکایی عدد ۹۵ درصد را در نظر گرفته که بیش از آن را متعهد می شویم، این موضوع باعث شده از محل همین قرارداد حدود چهار ماه از حقوق کارکنان شرکت را بتوانیم بدهیم.

مدیرعامل بیمه ایران معین در خصوص قرارداد مهم شرکت گفت: قرارداد بسیار مهمی که داریم بیمه بنیاد شهید است ما افتخار این را داریم در خدمت خانواده‌های معظم شهدا باشیم.

وی در خصوص بازار سرمایه گفت: در مورد بازار سرمایه که البته استانداردهای خودش را دارد در تاریخ خرداد ۹۹ اولین معارفه در فرابورس را داشتیم و کارهای اداری در حال انجام است که امید نامه را باید تهیه و ارائه کنیم، فکر می کنم مرداد ما به هیئت پذیرش برویم، یعنی بیمه ایران معین با جدیت به بازار سرمایه ورود خواهد کرد. که این موضوع محاسن بسیار زیادی دارد.در مورد سهامداران هم باید بگویم: ۹۵ درصد سهام ما مستقیم متعلق به بیمه ایران و بقیه نیز بصورت غیر مستقیم متعلق به بیمه ایران می باشد.

وی ادامه داد: ما ۱۳۰ نماینده فعال داریم البته در ۷ منطقه آزادی که اضافه شده و یا تعداد زیادی منطقه ویژه اقتصادی که داریم هر کجا که مجوز بدهند حتماً حضور پیدا خواهیم کرد.

داریوش محمدی همچنین گفت: بیمه‌گری مستقیم ما ۵۵ درصد رشد داشته و از طرفی خسارت آن ۲۱ درصد رشد داشته است، که باید بگویم مدیریت ریسک خوبی در این زمینه انجام شده است.

باید ادامه دهم بیمه ایران‌معین وارد باشگاه ۵۰۰ میلیارد تومانی شده و آن را ثبت کرده است و ثبت آن ۵۶۰ میلیارد تومان بوده است، همان طور که می دانید بیمه مرکزی به همه بیمه ها این موضوع را ابلاغ کرده است.

در پایان از همه همکاران، شبکه فروش، هیئت مدیره و غیره که کمک کردن اتفاقات خوبی برای شرکت ایجاد شود و در مسیر درستی قرار بگیریم و شرکت به عنوان یک شرکت خوب بدرخشد تشکر کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |